Effortless shopping

Een vloeiende customer journey

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te halen. Naast NPS wordt Customer Effort Score (CES) een steeds belangrijkere KPI. De CES drukt de mate van moeite uit die het een klant kost om bijvoorbeeld een vraag te stellen of om een aankoop te doen. Hoe hoger deze score, hoe meer moeite de klant heeft ervaren bij bijvoorbeeld het oplossen van zijn probleem of het aankopen van zijn product.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Effortless shopping

De klant van vandaag hecht ook grote waarde aan flexibiliteit. De ene keer is winkelen een tijdsbesteding en de andere keer moet de aankoop zo snel mogelijk gaan. Door de winkelgangen struinen om vervolgens via mobiel te kopen en de aankoop de volgende dag te laten bezorgen, is net zo gewoon als online een winkelwagentje vullen en de artikelen ophalen in de winkel. Het is dan ook belangrijk om in de fysieke winkel altijd de snelle aankoopoptie zoals een fast lane aan te bieden.

“86% of US consumers have left a store because of long lines in the past year, equating to around $47.7 billion in lost revenue.”
US consumer study door Adyen

Amazon – bezorging in je kofferbak
Amazon heeft voor haar Prime-leden een nieuwe service geïntroduceerd. U kunt uw aankopen laten bezorgen in de kofferbak van uw auto, op een plek waar u de auto vaak parkeert. Zelf hoeft u niet aanwezig te zijn, Amazon opent de kofferbak via de Amazon Key app.

Deliveroo – futuristisch restaurantconcept
Food Market in Singapore is het eerste restaurantconcept van maaltijdbezorger Deliveroo. Het gehele proces verloopt automatisch. Er is dan ook geen personeel zichtbaar aanwezig. Er is een keuze uit verse gerechten van meer dan 10 aanbieders. In het restaurant is plek voor 40 personen.

Country Road – product tagging
Met product tagging worden producten aan content gekoppeld op socialkanalen. De volger kan direct doorklikken naar het product in de webshop. Een aankoop doen is sneller en makkelijker. Op deze manier brengt ook fashionmerk Country Road haar volgers direct van inspiratie naar aankoop.

Nike – house of innovation
Nike heeft op Fifth Avenue in New York een baanbrekende flagshipstore geopend: Nike NYC, House of Innovation 000. Een winkel van bijna 6.500 m2 over zes verdiepingen, bomvol nieuwe services en features die de klant centraal stelt. Daarmee wordt de winkelervaring zo persoonlijk mogelijk gemaakt voor de klant, gecombineerd met alle gemakken van online shoppen.

Creëer een customer journey zonder drempels
Als retailer is het belangrijk dat de aankopen die in uw winkel worden gedaan zo min mogelijk moeite kost voor de klant. De klant verwacht een vloeiende customer journey zonder drempels en wil zelf kunnen bepalen hoelang ze over een aankoop willen doen. Als retailer is het belangrijk om de klant flexibiliteit aan te bieden door een snelle aankoopoptie in de fysieke winkel en online met offline te combineren, zodat de klant zelf de keuze krijgt hoe en waar hij zijn aankoop doet. Het is een goed idee om in te zoomen op de klantreis en te kijken wat de klant als hobbels ervaart, om vervolgens te onderzoeken hoe deze hobbels weggenomen kunnen worden.

Benieuwd hoe u een effortless shopping ervaring kunt creëren?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

Data-driven retail

Data inzetten om lokale relevantie toe te voegen aan de fysieke winkel en om snel in te spelen op veranderende klantwensen.

Lees verder

Eco-innovation

De tijd van overconsumptie is voorbij. We moeten rigoureuze stappen maken om de wereld beter te maken en zien vanuit die ecodrijfveer geheel nieuwe vormen van retailinnovaties.

Lees verder

Smart Wellbeing

We streven naar een fysiek en mentaal welzijn en zijn ons ervan bewust dat een gezonde levensstijl het nieuwe medicijn is voor een langer en gelukkiger leven.

Lees verder

Cityboomers

De populariteit van de stad neemt al jaren toe en de grote stad wint het steeds vaker van de kleine(re) winkelgebieden. Hierdoor wordt het selecteren van de juiste locatie(s) belangrijker dan ooit.

Lees verder

Collaborative retailing

We gebruiken uiteenlopende technologieën, services en merken om in al onze behoeften te voorzien. Conceptstores spelen hier perfect op in door samenwerkingen aan te gaan en zo de klant hierin te kunnen bedienen.

Lees verder

New value structures

Als gevolg van ecologisering en de hang naar duurzaamheid ontstaan nieuwe verdienmodellen. Dat zorgt voor mogelijkheden om anders te kijken naar de relatie met de klant.

Lees verder

Powerful retail platforms

De grootste retailers zijn nu al machtig en hun macht wordt alleen maar groter. Deze grote ketens zijn een bedreiging voor de fysieke retail. Tijd voor een nieuwe strategie.

Lees verder

Automate my journey

Zorg voor een gepersonaliseerde en geautomatiseerde shopping experience, precies afgestemd op de voorkeuren en het gedrag van de klant.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder

Ageless society

We worden steeds ouder en gezonder. Maar, we gaan ons zeker niet ouder gedragen. Er vindt een verschuiving plaats van kalenderleeftijd naar gevoelsleeftijd.

Lees verder