Glass box thinking

De klant eist transparantie en eerlijkheid

De tijd dat een bedrijf een black box was en het merk vooral bestond uit wat er aan de buitenkant werd geschilderd, is voorbij. Bedrijven zijn glazen dozen geworden en het merk beslaat de gehele organisatie. Elke persoon die er werkt. Elk proces. Elke waarde. Alles wat er gebeurt, wanneer en waar dan ook. We leven in een wereld waarin consumenten steeds meer oog hebben voor de complete operatie van bedrijven waar ze zich mee verbinden. Hoe goed is het personeelsbeleid? Welk krachtig verhaal wordt verteld over de waarden waar het bedrijf voor staat? We eisen transparantie en eerlijkheid.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Glass box thinking

Er zijn nieuwe technologieën die merken en retailers kunnen helpen om deze openheid te geven en eerlijke informatie naar buiten te brengen. Met de technologie blockchain kunnen retailers producten traceerbaar maken en exact nagaan hoe deze zich door de supply chain hebben bewogen. Het is tijd om antwoord te geven op de dringende vraag om transparantie.

“Whatever happens inside your business: the world can see that. If they can’t right now, they will soon. If it’s of any possible interest to anyone outside the box, it will be seen. It will be part of your brand.”
TrendWatching

Patagonia – donatie van $10 miljoen
Door een belastingverlaging van Trump, waar Patagonia het totaal niet mee eens was, betaalde het outdoormerk eind 2018 een bedrag van 10 miljoen dollar minder aan belasting. Patagonia heeft als statement dit volledige bedrag gedoneerd aan non-profitorganisaties die zich bezighouden met klimaatsverandering. Dit past volledig bij de waarden van Patagonia.

Lush geeft de maker een gezicht
Op de houdbaarheidssticker staan tekeningen met gezichten van de makers en hun naam erbij. Zo krijgt de klant informatie over wie het product gemaakt heeft, wanneer het gemaakt is en tot wanneer het nog houdbaar is. Zo biedt Lush transparantie in een stukje van het productieproces en geeft het de maker een gezicht.

Walmart – Blockchain
Walmart is in Amerika begonnen met track & trace van diverse versproducten. De retailer ziet daardoor precies wie bij het logistieke proces betrokken is geweest en bijvoorbeeld welke temperatuur de producten op welk moment hebben gehad. Een belangrijke stap in food safety.

Een transparante en eerlijke retailformule
De klant ziet en hoort wat er gebeurt in uw bedrijf en dit kan van grote invloed zijn of de klant iets bij u komt kopen of bij de concurrent. Transparantie en eerlijkheid is hierdoor een belangrijk onderdeel geworden van de retailstrategie en essentieel om de klant te behouden. Wees als retailer dan ook transparant en eerlijk over de producten en de gehele bedrijfsformule, om klanten te binden aan uw merk.

Benieuwd hoe transparant uw organisatie is?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Real life imagination

Nieuwe virtuele werelden waar miljoenen mensen zich dagelijks in bevinden, brengen nieuwe kansen voor merken en retailers.

Lees verder

Remarkable retail

Zorg dat u waarde toevoegt voor de bezoeker, waardoor een bezoek aan de fysieke winkel memorabel wordt.

Lees verder

Effortless shopping

Klanten hechten grote waarde aan flexibiliteit. Uiteindelijk gaan ze voor de makkelijkste winkeloptie op basis van hun behoeften op dat moment.

Lees verder

Data-driven retail

Data inzetten om lokale relevantie toe te voegen aan de fysieke winkel en om snel in te spelen op veranderende klantwensen.

Lees verder

Eco-innovation

De tijd van overconsumptie is voorbij. We moeten rigoureuze stappen maken om de wereld beter te maken en zien vanuit die ecodrijfveer geheel nieuwe vormen van retailinnovaties.

Lees verder

Smart Wellbeing

We streven naar een fysiek en mentaal welzijn en zijn ons ervan bewust dat een gezonde levensstijl het nieuwe medicijn is voor een langer en gelukkiger leven.

Lees verder

Cityboomers

De populariteit van de stad neemt al jaren toe en de grote stad wint het steeds vaker van de kleine(re) winkelgebieden. Hierdoor wordt het selecteren van de juiste locatie(s) belangrijker dan ooit.

Lees verder

Collaborative retailing

We gebruiken uiteenlopende technologieën, services en merken om in al onze behoeften te voorzien. Conceptstores spelen hier perfect op in door samenwerkingen aan te gaan en zo de klant hierin te kunnen bedienen.

Lees verder

New value structures

Als gevolg van ecologisering en de hang naar duurzaamheid ontstaan nieuwe verdienmodellen. Dat zorgt voor mogelijkheden om anders te kijken naar de relatie met de klant.

Lees verder