De klant eist transparantie en eerlijkheid

De tijd dat een bedrijf een black box was en het merk vooral bestond uit wat er aan de buitenkant werd geschilderd, is voorbij. Bedrijven zijn glazen dozen geworden en het merk beslaat de gehele organisatie. Elke persoon die er werkt. Elk proces. Elke waarde. Alles wat er gebeurt, wanneer en waar dan ook. We leven in een wereld waarin consumenten steeds meer oog hebben voor de complete operatie van bedrijven waar ze zich mee verbinden. Hoe goed is het personeelsbeleid? Welk krachtig verhaal wordt verteld over de waarden waar het bedrijf voor staat? We eisen transparantie en eerlijkheid.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Glass box thinking

Er zijn nieuwe technologieën die merken en retailers kunnen helpen om deze openheid te geven en eerlijke informatie naar buiten te brengen. Met de technologie blockchain kunnen retailers producten traceerbaar maken en exact nagaan hoe deze zich door de supply chain hebben bewogen. Het is tijd om antwoord te geven op de dringende vraag om transparantie.

“Whatever happens inside your business: the world can see that. If they can’t right now, they will soon. If it’s of any possible interest to anyone outside the box, it will be seen. It will be part of your brand.”
TrendWatching

Patagonia – donatie van $10 miljoen
Door een belastingverlaging van Trump, waar Patagonia het totaal niet mee eens was, betaalde het outdoormerk eind 2018 een bedrag van 10 miljoen dollar minder aan belasting. Patagonia heeft als statement dit volledige bedrag gedoneerd aan non-profitorganisaties die zich bezighouden met klimaatsverandering. Dit past volledig bij de waarden van Patagonia.

Lush geeft de maker een gezicht
Op de houdbaarheidssticker staan tekeningen met gezichten van de makers en hun naam erbij. Zo krijgt de klant informatie over wie het product gemaakt heeft, wanneer het gemaakt is en tot wanneer het nog houdbaar is. Zo biedt Lush transparantie in een stukje van het productieproces en geeft het de maker een gezicht.

Walmart – Blockchain
Walmart is in Amerika begonnen met track & trace van diverse versproducten. De retailer ziet daardoor precies wie bij het logistieke proces betrokken is geweest en bijvoorbeeld welke temperatuur de producten op welk moment hebben gehad. Een belangrijke stap in food safety.

Een transparante en eerlijke retailformule
De klant ziet en hoort wat er gebeurt in uw bedrijf en dit kan van grote invloed zijn of de klant iets bij u komt kopen of bij de concurrent. Transparantie en eerlijkheid is hierdoor een belangrijk onderdeel geworden van de retailstrategie en essentieel om de klant te behouden. Wees als retailer dan ook transparant en eerlijk over de producten en de gehele bedrijfsformule, om klanten te binden aan uw merk.

Benieuwd hoe transparant uw organisatie is?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Winkelprestaties verbeteren met technologie

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder