New value structures

Een nieuwe kijk op
geld verdienen

Als gevolg van maatschappelijke ontwikkelingen zoals de sharing economy (van bezit naar gebruik), ecologisering en de algemene hang naar duurzaamheid en minder verspilling ontstaan er kansen voor nieuwe verdienmodellen. Technologie stelt ons daarbij in staat om tot nieuwe pricingstructuren te komen. Sharing, leasen en huren worden steeds vaker toegepast en creëren mogelijkheden om nieuwe inkomsten te genereren en klantrelaties op te bouwen.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

New value structures

Wat deze nieuwe verdienmodellen gemeen hebben is dat deze niet zozeer zijn gebaseerd op de producten of diensten die je geleverd krijgt, maar juist op de waarde die het je brengt en de oplossing die het je biedt. Voorbeelden zijn: dynamic pricing, flexible pricing, abonnementsvormen, leaseconstructies en value based pricing.

Nieuwe verdienmodellen als B2B-oplossing – Hutspot
In de retail zien we New value structures op verschillende manieren terugkomen, niet alleen als b2c oplossing, maar ook steeds vaker als b2b oplossing. Hutspot is een conceptstore die in ruil voor een service fee en kleine commissie over de verkochte producten, innovatieve en kleine merken een springplank biedt. Hutspot is de ‘curator’ van het geheel, met als uitgangspunt een ‘urbanized lifestyle’, waardoor de conceptstore toch een samenhangend geheel vormt. Hutspot koopt niks in en verhuurt ook geen complete vierkante meters, maar heeft hiermee wel een oplossing gecreëerd die ook voor kleine en startende merken haalbaar is. Het horecagedeelte en de barbershop zorgen daarnaast voor inkomsten, evenals de plekken aan de wand die worden verhuurd voor kunstexposities.

Van bezit naar gebruik – Bundles
Platform Bundles is gestart met de verhuur van wasmachines en groeit langzaam uit tot een circulair platform van gebruik en hergebruik van apparaten en duurzame producten. Daar worden nu bedden en fietsen aan toegevoegd en uiteindelijk wil Bundles uitgroeien tot een platform waarop fabrikanten zelf hun spullen als abonnement kunnen aanbieden. Bundles zorgt vervolgens voor onderhoud, upcycling en reparatie.

De slimme kledingbibliotheek – Rent the Runway
Rent the Runway heeft de modebranche opgeschud met een geheel nieuwe kijk op het verkopen van kleding. In deze kledingbibliotheek leen je de mooiste designerjurken die exclusief zijn ontworpen voor RTR. Klanten kunnen de kleding lenen voor 4 tot 8 dagen waarbij ze 10% van de totaalprijs betalen. Daarnaast biedt RTR een abonnement aan waarbij je voor een bedrag van $159 per maand 4 designeritems kunt lenen, zo lang als je wilt.

Verdiep je in de mogelijkheden
Er zijn tal van nieuwe verdienmodellen en pricingstructuren te bedenken en voor elke branche zijn er dan ook legio mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan cafés waar je betaalt voor de tijd die je er doorbrengt in plaats van de consumpties die je er nuttigt of een maandelijks abonnement op een box beautysamples. Voor retailers is het slim om op de hoogte te blijven van nieuwe manieren om omzet te genereren en te kijken of dit voor hun retailorganisatie relevant zou kunnen zijn.

Benieuwd naar een passend verdienmodel voor uw formule?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

Cityboomers

De populariteit van de stad neemt al jaren toe en de grote stad wint het steeds vaker van de kleine(re) winkelgebieden. Hierdoor wordt het selecteren van de juiste locatie(s) belangrijker dan ooit.

Lees verder

Collaborative retailing

We gebruiken uiteenlopende technologieën, services en merken om in al onze behoeften te voorzien. Conceptstores spelen hier perfect op in door samenwerkingen aan te gaan en zo de klant hierin te kunnen bedienen.

Lees verder

Powerful retail platforms

De grootste retailers zijn nu al machtig en hun macht wordt alleen maar groter. Deze grote ketens zijn een bedreiging voor de fysieke retail. Tijd voor een nieuwe strategie.

Lees verder

Automate my journey

Zorg voor een gepersonaliseerde en geautomatiseerde shopping experience, precies afgestemd op de voorkeuren en het gedrag van de klant.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder

Ageless society

We worden steeds ouder en gezonder. Maar, we gaan ons zeker niet ouder gedragen. Er vindt een verschuiving plaats van kalenderleeftijd naar gevoelsleeftijd.

Lees verder

Value Optimized Pricing

De begrippen waarde en prijs zijn variabeler en complexer dan ooit. Steeds vaker ontstaan er variabele prijzen op basis van de waarde van het moment.

Lees verder

Radical transparancy

In een tijd waarin alles te vinden is, worden retailers en merken gedwongen om volledig transparant te zijn. De bedrijfscultuur wordt een integraal onderdeel van een merk.

Lees verder

Relationship retailing

Investeer als retailer in de ultieme relatie met je klant. Zorg voor uitmuntende service, creëer een unieke winkelervaring en voeg hiermee waarde toe.

Lees verder

Perfect personalization

Om een gepersonaliseerde winkelbeleving te bieden is datamanagement cruciaal. Met de juiste touch points kun je als retailer klanten blijvend aan je binden.

Lees verder