Omnichannel retail

Een consistente en unieke ervaring bieden in alle touchpoints

360º merkbeleving

Het aantal contactmomenten tussen klanten en merken is de afgelopen decennia flink toegenomen. Naast traditionele media en de winkelvloer is er contact via apps, social media, webshops etc.. Deze contactmomenten ook wel ‘customer touchpoints’ genoemd vormen samen de totale klantbeleving. Terwijl u als retailer nadenkt over de inzet van kanalen, verwacht uw klant gewoonweg overal dezelfde service, kwaliteit en beleving. Een verwachting die u alleen kunt waarmaken met een goede omnichannel-strategie.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Meer Info Of Boeken

Omnichannel is het afstemmen van alle bedrijfsprocessen op een unieke en consistente 360º merkbeleving binnen alle kanalen, waarbij de klant centraal staat. Een goede omnichannel-benadering, ofwel omnichannel retail, zorgt ervoor dat de klant geen wezenlijk verschil ervaart tussen online en offline omgevingen.

Succesvol omnichannel retailen in de praktijk

Klantherkenning is cruciaal voor het slagen van een omnichannel retail strategie. Door middel van retail analytics kunnen klanten tijdens hun gehele klantreis (van oriëntatie tot en met aftersales) worden herkend. CRM-systemen bieden waardevol klantinzicht en nieuwe technologie, zoals WiFi-tracking, maakt het mogelijk de klant ook in de winkel te herkennen. De grote uitdaging is vervolgens de klant ook daadwerkelijk in elk kanaal en bij elke stap een consistente brand experience te bieden. Hiervoor moeten retailorganisaties geheel omnichannel worden ingericht en daar is vaak een behoorlijke transitie voor nodig. In veel organisaties is de klant nog niet het uitgangspunt, maar maken bestaande processen en structuren de dienst uit. Om een omnichannel retail organisatie te worden moeten de organisatiestructuur en -processen zodanig worden aangepast dat de klant altijd centraal staat.

Benieuwd hoe wij uw retailorganisatie kunnen helpen bij uw omnichannel vraagstuk?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

Glass box thinking

Bedrijven zijn glazen dozen geworden en het merk beslaat de gehele organisatie.
Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Real life imagination

Nieuwe virtuele werelden waar miljoenen mensen zich dagelijks in bevinden, brengen nieuwe kansen voor merken en retailers.

Lees verder

Remarkable retail

Zorg dat u waarde toevoegt voor de bezoeker, waardoor een bezoek aan de fysieke winkel memorabel wordt.

Lees verder

Effortless shopping

Klanten hechten grote waarde aan flexibiliteit. Uiteindelijk gaan ze voor de makkelijkste winkeloptie op basis van hun behoeften op dat moment.

Lees verder

Data-driven retail

Data inzetten om lokale relevantie toe te voegen aan de fysieke winkel en om snel in te spelen op veranderende klantwensen.

Lees verder

Eco-innovation

De tijd van overconsumptie is voorbij. We moeten rigoureuze stappen maken om de wereld beter te maken en zien vanuit die ecodrijfveer geheel nieuwe vormen van retailinnovaties.

Lees verder

Smart Wellbeing

We streven naar een fysiek en mentaal welzijn en zijn ons ervan bewust dat een gezonde levensstijl het nieuwe medicijn is voor een langer en gelukkiger leven.

Lees verder

Cityboomers

Het aantal urban consumers blijft stijgen en deze groep wil gehoord en gekend worden in hun stadse bestaan. Tijd voor innovatieve oplossingen.

Lees verder

Collaborative retailing

We gebruiken uiteenlopende technologieën, services en merken om in al onze behoeften te voorzien. Conceptstores spelen hier perfect op in door samenwerkingen aan te gaan en zo de klant hierin te kunnen bedienen.

Lees verder