Platformization

Platform biedt gemak en snelheid

De disruptie die platforms teweegbrengen, is in alle hevigheid losgebarsten en consumenten profiteren hiervan. Want het wordt steeds makkelijker en sneller om op een platform te shoppen. Uw gegevens zijn immers al bekend, dus alles hoeft niet steeds opnieuw te worden ingevuld. En doordat zowel kleine als grote merken ruimte krijgen zich te presenteren, wordt het aanbod grootser en diverser.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Platformization

Enerzijds zien we dat de grote generalistische platforms zoals Alibaba, Amazon en Zalando steeds machtiger worden door overnames. Ze nemen een steeds grotere plek in ons leven in door complete domeinen te claimen en van daaruit producten, services en diensten aan te bieden. Anderzijds zien we een bundeling van kleine specialisten die een specifiek niche aanbod bereikbaar en beschikbaar maken voor een specifieke doelgroep. We geloven echter niet dat deze platforms de hele retail gaan innemen, want als u waarde toevoegt in uw merk of keten, zal er altijd plek zijn in het retaillandschap.

Beerwulf – maak kennis met lokale brouwers
Beerwulf is een niche platform waar je vooral speciaalbieren en bieren van lokale brouwers vindt. Het doel is niet alleen meer speciaalbier online verkopen, maar ook een betere connectie maken tussen brouwer en consument. Lokale brouwerijen krijgen de ruimte om zichzelf en hun bieren voor te stellen.

Instacart – boodschappen binnen 1 uur bezorgd
Instacart bezorgt boodschappen uit uw favoriete lokale winkels binnen 1 uur in een aantal grote steden in Amerika. Het winkelen gebeurt online via de Instacart app en vervolgens gaat een Instacart shopper voor u aan de slag om de boodschappen te doen en bij u te bezorgen.

Lesela – platform voor Afrikaanse designers
Lesela is een platform voor Afrikaanse designers. Via de Lesela app kunnen consumenten rechtstreeks verbinding maken met Afrikaanse designers. De designers krijgen de mogelijkheid een profiel aan te maken en daarop hun verhaal te vertellen en hun producten aan de rest van de wereld te laten zien.

Creëer waarde in uw merk
Als retailer is het belangrijk om waarde toe te voegen aan uw merk, om op te kunnen boksen tegen grote platforms zoals Alibaba en Zalando. Doordat op grote platforms alles op één plek te verkrijgen is, heeft de klant een reden nodig om specifiek uw merk te bezoeken. Waarde bieden kan in de vorm van het verkopen van nicheproducten, speciale producten die echt alleen bij u te verkrijgen zijn. Of door een experience aan te bieden die mist bij het kopen via grote platforms. Door de juiste waarde toe te voegen aan het merk, zal er in het retaillandschap zeker een plek voor uw merk blijven.

Benieuwd hoe u kunt opboksen tegen grote platformen?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

Glass box thinking

Bedrijven zijn glazen dozen geworden en het merk beslaat de gehele organisatie.
Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Real life imagination

Nieuwe virtuele werelden waar miljoenen mensen zich dagelijks in bevinden, brengen nieuwe kansen voor merken en retailers.

Lees verder

Remarkable retail

Zorg dat u waarde toevoegt voor de bezoeker, waardoor een bezoek aan de fysieke winkel memorabel wordt.

Lees verder

Effortless shopping

Klanten hechten grote waarde aan flexibiliteit. Uiteindelijk gaan ze voor de makkelijkste winkeloptie op basis van hun behoeften op dat moment.

Lees verder

Data-driven retail

Data inzetten om lokale relevantie toe te voegen aan de fysieke winkel en om snel in te spelen op veranderende klantwensen.

Lees verder

Eco-innovation

De tijd van overconsumptie is voorbij. We moeten rigoureuze stappen maken om de wereld beter te maken en zien vanuit die ecodrijfveer geheel nieuwe vormen van retailinnovaties.

Lees verder

Smart Wellbeing

We streven naar een fysiek en mentaal welzijn en zijn ons ervan bewust dat een gezonde levensstijl het nieuwe medicijn is voor een langer en gelukkiger leven.

Lees verder

Cityboomers

De populariteit van de stad neemt al jaren toe en de grote stad wint het steeds vaker van de kleine(re) winkelgebieden. Hierdoor wordt het selecteren van de juiste locatie(s) belangrijker dan ooit.

Lees verder

Collaborative retailing

We gebruiken uiteenlopende technologieën, services en merken om in al onze behoeften te voorzien. Conceptstores spelen hier perfect op in door samenwerkingen aan te gaan en zo de klant hierin te kunnen bedienen.

Lees verder

New value structures

Als gevolg van ecologisering en de hang naar duurzaamheid ontstaan nieuwe verdienmodellen. Dat zorgt voor mogelijkheden om anders te kijken naar de relatie met de klant.

Lees verder