Radical transparancy

Alles van het bedrijf
is zichtbaar

In een tijd waarin alles eenvoudig te vinden en te delen is, worden merken gedwongen om volledig transparant te zijn. Je kunt ieder bedrijf zien als een ‘glassbox’. Merken en retailers zijn glazen huizen geworden waar je continu naar binnen kunt kijken, ook aan de achterkant.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Radical transparancy

Alles van het bedrijf is zichtbaar: je cultuur, prestaties, producties. Er is hierdoor geen mogelijkheid meer om de klant te misleiden. We komen als klanten overal achter en zijn kritischer dan ooit, geen greenwashing of leugens meer. We willen graag producten kopen die op een juiste manier geproduceerd zijn en verwachten dat de retailer daar eerlijk over is.

Reformation – sustainable way to be fashionable

In 2009 is Reformation opgericht door Yael Aflalo. Het kledingmerk (en webshop) ontwerpt en fabriceert zelf de collecties op een duurzame manier. Reformation geeft volledige openheid over de productie en het product, ook wanneer deze niet 100% duurzaam zijn.

 

Bellamy Gallery – Transparant prijskaartje

Bellamy gaat voor duurzame mode en dat heeft een bijzonder prijskaartje. Deze retailer vertelt precies hoe de prijs tot stand is gekomen. Wat kost het ontwerp, de productie, het transport en wat is het percentage dat zij verdienen?

 

Transparantie als sleutel naar succes

Als er iets binnen je bedrijf speelt wat interessant is voor de buitenwereld, krijgen we het te zien. Denk aan interne processen, de bedrijfscultuur, de missie, de visie en de tevredenheid en betrokkenheid van werknemers. Omdat je interne bedrijfscultuur zichtbaar is, is het veranderd in een integraal onderdeel van je merk. De uitdaging ligt erin dit om te zetten naar een krachtige marketingtool. Zorg voor positieve veranderingen en vertel de wereld erover.

Benieuwd hoe u transparantie kunt gebruiken als marketingtool?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven zijn glazen dozen geworden en het merk beslaat de gehele organisatie.
Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Real life imagination

Nieuwe virtuele werelden waar miljoenen mensen zich dagelijks in bevinden, brengen nieuwe kansen voor merken en retailers.

Lees verder

Remarkable retail

Zorg dat u waarde toevoegt voor de bezoeker, waardoor een bezoek aan de fysieke winkel memorabel wordt.

Lees verder

Effortless shopping

Klanten hechten grote waarde aan flexibiliteit. Uiteindelijk gaan ze voor de makkelijkste winkeloptie op basis van hun behoeften op dat moment.

Lees verder

Data-driven retail

Data inzetten om lokale relevantie toe te voegen aan de fysieke winkel en om snel in te spelen op veranderende klantwensen.

Lees verder

Eco-innovation

De tijd van overconsumptie is voorbij. We moeten rigoureuze stappen maken om de wereld beter te maken en zien vanuit die ecodrijfveer geheel nieuwe vormen van retailinnovaties.

Lees verder

Smart Wellbeing

We streven naar een fysiek en mentaal welzijn en zijn ons ervan bewust dat een gezonde levensstijl het nieuwe medicijn is voor een langer en gelukkiger leven.

Lees verder

Cityboomers

Het aantal urban consumers blijft stijgen en deze groep wil gehoord en gekend worden in hun stadse bestaan. Tijd voor innovatieve oplossingen.

Lees verder