Radical transparancy

Alles van het bedrijf
is zichtbaar

In een tijd waarin alles eenvoudig te vinden en te delen is, worden merken gedwongen om volledig transparant te zijn. Je kunt ieder bedrijf zien als een ‘glassbox’. Merken en retailers zijn glazen huizen geworden waar je continu naar binnen kunt kijken, ook aan de achterkant.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Radical transparancy

Alles van het bedrijf is zichtbaar: je cultuur, prestaties, producties. Er is hierdoor geen mogelijkheid meer om de klant te misleiden. We komen als klanten overal achter en zijn kritischer dan ooit, geen greenwashing of leugens meer. We willen graag producten kopen die op een juiste manier geproduceerd zijn en verwachten dat de retailer daar eerlijk over is.

Reformation – sustainable way to be fashionable

In 2009 is Reformation opgericht door Yael Aflalo. Het kledingmerk (en webshop) ontwerpt en fabriceert zelf de collecties op een duurzame manier. Reformation geeft volledige openheid over de productie en het product, ook wanneer deze niet 100% duurzaam zijn.

 

Bellamy Gallery – Transparant prijskaartje

Bellamy gaat voor duurzame mode en dat heeft een bijzonder prijskaartje. Deze retailer vertelt precies hoe de prijs tot stand is gekomen. Wat kost het ontwerp, de productie, het transport en wat is het percentage dat zij verdienen?

 

Transparantie als sleutel naar succes

Als er iets binnen je bedrijf speelt wat interessant is voor de buitenwereld, krijgen we het te zien. Denk aan interne processen, de bedrijfscultuur, de missie, de visie en de tevredenheid en betrokkenheid van werknemers. Omdat je interne bedrijfscultuur zichtbaar is, is het veranderd in een integraal onderdeel van je merk. De uitdaging ligt erin dit om te zetten naar een krachtige marketingtool. Zorg voor positieve veranderingen en vertel de wereld erover.

Benieuwd hoe u transparantie kunt gebruiken als marketingtool?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

New value structures

Als gevolg van ecologisering en de hang naar duurzaamheid ontstaan nieuwe verdienmodellen. Dat zorgt voor mogelijkheden om anders te kijken naar de relatie met de klant.

Lees verder

Powerful retail platforms

De grootste retailers zijn nu al machtig en hun macht wordt alleen maar groter. Deze grote ketens zijn een bedreiging voor de fysieke retail. Tijd voor een nieuwe strategie.

Lees verder

Automate my journey

Zorg voor een gepersonaliseerde en geautomatiseerde shopping experience, precies afgestemd op de voorkeuren en het gedrag van de klant.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder

Ageless society

We worden steeds ouder en gezonder. Maar, we gaan ons zeker niet ouder gedragen. Er vindt een verschuiving plaats van kalenderleeftijd naar gevoelsleeftijd.

Lees verder

Value Optimized Pricing

De begrippen waarde en prijs zijn variabeler en complexer dan ooit. Steeds vaker ontstaan er variabele prijzen op basis van de waarde van het moment.

Lees verder

Relationship retailing

Investeer als retailer in de ultieme relatie met je klant. Zorg voor uitmuntende service, creëer een unieke winkelervaring en voeg hiermee waarde toe.

Lees verder

Perfect personalization

Om een gepersonaliseerde winkelbeleving te bieden is datamanagement cruciaal. Met de juiste touch points kun je als retailer klanten blijvend aan je binden.

Lees verder

Retail playground

De klant verrassen met vernieuwende functies en daarmee zorgen voor een langere verblijfsduur en verhoogde bezoekfrequentie. Een transactie verandert in een attractie.

Lees verder

Blended retail

Online en offline inrichten vanuit de kracht van het kanaal om in de behoefte van de klant te voorzien: van gemak tot aspiratie. Alles voor een volledig geïntegreerde retailervaring.

Lees verder