Alles van het bedrijf
is zichtbaar

In een tijd waarin alles eenvoudig te vinden en te delen is, worden merken gedwongen om volledig transparant te zijn. Je kunt ieder bedrijf zien als een ‘glassbox’. Merken en retailers zijn glazen huizen geworden waar je continu naar binnen kunt kijken, ook aan de achterkant.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Radical transparancy

Alles van het bedrijf is zichtbaar: je cultuur, prestaties, producties. Er is hierdoor geen mogelijkheid meer om de klant te misleiden. We komen als klanten overal achter en zijn kritischer dan ooit, geen greenwashing of leugens meer. We willen graag producten kopen die op een juiste manier geproduceerd zijn en verwachten dat de retailer daar eerlijk over is.

Reformation – sustainable way to be fashionable

In 2009 is Reformation opgericht door Yael Aflalo. Het kledingmerk (en webshop) ontwerpt en fabriceert zelf de collecties op een duurzame manier. Reformation geeft volledige openheid over de productie en het product, ook wanneer deze niet 100% duurzaam zijn.

Bellamy Gallery – Transparant prijskaartje

Bellamy gaat voor duurzame mode en dat heeft een bijzonder prijskaartje. Deze retailer vertelt precies hoe de prijs tot stand is gekomen. Wat kost het ontwerp, de productie, het transport en wat is het percentage dat zij verdienen?

Transparantie als sleutel naar succes

Als er iets binnen je bedrijf speelt wat interessant is voor de buitenwereld, krijgen we het te zien. Denk aan interne processen, de bedrijfscultuur, de missie, de visie en de tevredenheid en betrokkenheid van werknemers. Omdat je interne bedrijfscultuur zichtbaar is, is het veranderd in een integraal onderdeel van je merk. De uitdaging ligt erin dit om te zetten naar een krachtige marketingtool. Zorg voor positieve veranderingen en vertel de wereld erover.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd hoe u transparantie kunt gebruiken als marketingtool?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder