Remarkable retail

De consument verrassen en verwonderen

Consumenten stellen steeds hogere eisen aan een winkelbeleving. De fysieke winkel is al lang niet meer een plek waar alleen transactie plaatsvindt. Retailers hebben offline de mogelijkheid om een memorabel winkelbezoek te creëren, waarbij de consument wordt verrast en verwonderd. Waarden als een goede 1-op-1 service, deskundig advies en een eerlijke prijs zijn de nieuwe standaard en niet meer de oorzaak van verrassing en verwondering. De consument is gewend aan deze waarden en verwacht meer.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Remarkable retail

Een écht memorabel winkelbezoek ontstaat wanneer de retailer een toegevoegde waarde of ongekend gemak biedt, waarbij de behoeften van de klant worden vervuld op het gebied van educatie, inspiratie, community en zelfontplooiing. Een aspiratieve winkelomgeving waar ze oplossingen vinden. Retailers die continu toegevoegde waarde leveren, zijn in staat om een memorabel winkelbezoek te creëren waarvan de klant daadwerkelijk profiteert en deze ervaring doorvertelt.

“71% of millennials believe that a significantly enhanced retail experience would increase their in-store visits and purchases.”
ROTH Capital Partners

Casper – powernappen in de slaapwinkel
Online matrassenverkoper Casper heeft in New York een winkel geopend waar niet de verkoop van matrassen centraal staat, maar die er is voor iedereen die een dutje wil doen. Consumenten kunnen er voor $25 een bed reserveren voor 45 minuten. Er zijn kluisjes, een privéruimte om op te frissen en een lounge om met een kop koffie rond te hangen. Ook worden er ’pyjama’s te leen aangeboden.

REI – alles over en voor outdoor avonturen
Outdoor retailer REI organiseert in haar Seattle flagshipstore dagelijks meerdere instore workshops, zoals klimmen op de vrijstaande klimrots in de winkel, navigatiebasics, backpacking en fotografie. En outdoor classes zoals outdoor fitness, wielrennen en stand up paddling. De winkel is de grootste toeristische attractie in Seattle.


CAMP – speelgoedwinkel met geheime deur

CAMP in hartje New York lijkt een ouderwetse speelgoedwinkel, maar als u door de geheime deur loopt, komt u in een magische wereld van ruim 900 m2 vol speelplezier en verwondering. Elke 8 tot 12 weken wordt deze family experience store omgebouwd naar een nieuw thema.

Starbucks Reserve Roastery – koffietheater
Starbucks heeft haar eerste vestiging in Italië geopend. De Starbucks Reserve Roastery is een eerbetoon aan de Italiaanse koffiecultuur. Een koffietheater waar van alles te leren is over koffie, en waar in het koffielaboratorium innovaties worden getest.


Een memorabele retailervaring

Als u als retailer de klant wilt verrassen en verwonderen is het belangrijk om een memorabele retailervaring te creëren, waarbij de behoeften van de klant worden vervuld. Er zijn verschillende manieren om een memorabele retailervaring te creëren voor de klant. Het kan in de vorm van inspiratie, educatie of zelfontplooiing, of door het aanbieden van ultiem gemak. Volop mogelijkheden dus om de retailtrend remarkable retail toe te passen in uw fysieke winkels en de klant keer op keer terug te zien komen voor die unieke ervaring.

Benieuwd hoe u de klant kunt verrassen en bewonderen?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

Glass box thinking

Bedrijven zijn glazen dozen geworden en het merk beslaat de gehele organisatie.
Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Real life imagination

Nieuwe virtuele werelden waar miljoenen mensen zich dagelijks in bevinden, brengen nieuwe kansen voor merken en retailers.

Lees verder

Effortless shopping

Klanten hechten grote waarde aan flexibiliteit. Uiteindelijk gaan ze voor de makkelijkste winkeloptie op basis van hun behoeften op dat moment.

Lees verder

Data-driven retail

Data inzetten om lokale relevantie toe te voegen aan de fysieke winkel en om snel in te spelen op veranderende klantwensen.

Lees verder

Eco-innovation

De tijd van overconsumptie is voorbij. We moeten rigoureuze stappen maken om de wereld beter te maken en zien vanuit die ecodrijfveer geheel nieuwe vormen van retailinnovaties.

Lees verder

Smart Wellbeing

We streven naar een fysiek en mentaal welzijn en zijn ons ervan bewust dat een gezonde levensstijl het nieuwe medicijn is voor een langer en gelukkiger leven.

Lees verder

Cityboomers

De populariteit van de stad neemt al jaren toe en de grote stad wint het steeds vaker van de kleine(re) winkelgebieden. Hierdoor wordt het selecteren van de juiste locatie(s) belangrijker dan ooit.

Lees verder

Collaborative retailing

We gebruiken uiteenlopende technologieën, services en merken om in al onze behoeften te voorzien. Conceptstores spelen hier perfect op in door samenwerkingen aan te gaan en zo de klant hierin te kunnen bedienen.

Lees verder

New value structures

Als gevolg van ecologisering en de hang naar duurzaamheid ontstaan nieuwe verdienmodellen. Dat zorgt voor mogelijkheden om anders te kijken naar de relatie met de klant.

Lees verder