Andere eisen aan
product- en winkelbeleving

De rol en de functies van de fysieke winkel zijn aan het veranderen. Enerzijds willen we winkels voor runshopping, waarbij de focus ligt op gemak, efficiëntie en bereikbaarheid. Anderzijds ontstaat de behoefte voor funshopping, waarbij alles draait om product- en winkelbeleving. De fysieke winkel verandert hierbij van point-of-sale naar een Retail playground.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Retail playground

Bij funshopping staat de sensorische en emotionele beleving centraal. Persoonlijk contact met een medewerker, het uitproberen en aanraken van producten en de totaalbeleving die een fysieke ruimte kan bieden zijn redenen waarom we naar dit soort winkels gaan. Deze winkel transformeert volledig van een point-of-sale naar een Retail playground. Retailers verrassen de klant met nieuwe functies en daarmee zorgen zij voor een langere verblijfsduur en verhoogde bezoekfrequentie.

Education, community & self-improvement

Van horeca tot cursussen en trainingen: winkels worden multifunctionele ruimtes, om te kopen, maar vooral om behoeftes te vervullen op het gebied van ‘education’, ‘community’ en ‘self improvement’. Offline is er de mogelijkheid om de consument te ontmoeten en ze naar huis te laten gaan met nieuwe ervaringen en herinneringen.

Sephora: beauty experience

Teach, inspire and play zijn de kernwaarden die centraal staan bij de Sephora stores. Door de nieuwste technologie die zij aan hun winkels hebben toegevoegd, weet je precies welke make-up het beste bij jou past. Zo heb je de “Virtual Artist Service” waarbij je in een digitale spiegel direct verschillende looks op je eigen gezicht kunt zien. Ook is er een applicatie die met haast wetenschappelijke precisie de perfecte kleur foundation voor je huid uitkiest. Deze technologische inventies zijn erg fijn als je uit ruim 13.000 producten kan kiezen.

 

Samsung 837 NYC: it’s not a store at all

De Samsung flagshipstore in New York biedt een unieke beleving van technologische innovatie. Naast een woonkamer, keuken en speelkamer die zijn ingericht alsof je thuis bent, vind je er een café, studio’s voor live geluidsopnames, een VR tunnel waarin je wordt omringd door content over diverse thema’s en een galerij waarin technologische kunst getoond wordt. Bij Customer Care krijgen de klanten tips en tricks om alles uit hun Samsungproduct te halen. En misschien wel het meest bijzondere aspect: in deze winkel kun je geen producten kopen. Je kunt ze wél ter plekke online bestellen. Hiermee zet Samsung een compleet nieuwe winkelbeleving in de markt.

Dyson: demostore in Londen

In de Dyson demostore in Londen maak je op unieke wijze kennis met de producten en is een winkelbezoek een ware ervaring. Zo kun je bijvoorbeeld de stofzuigers uitproberen op verschillende typen vloeren en kiezen uit maar liefst 64 soorten kruimels om op te zuigen. De kassa’s zijn verstopt in schuiflades, zodat de hele winkel gebruikt kan worden voor het testen van producten. Er zijn geen caissières, maar zelfstandige, gespecialiseerde assistenten die informatie geven en waar nodig assisteren. In de ‘Educational Space’ vind je een ‘learning’ ruimte over productdesign en -innovatie, waar regelmatig scholen op bezoek komen. De winkel is 7 dagen per week geopend en op de eerste verdieping zit een haarsalon waar je op afspraak gratis je haar kunt laten stylen en föhnen. Alles om de klant optimaal te bedienen én het ervaren van Dyson producten te veranderen in een bijzondere beleving.

Retailers: verander een transactie in een attractie

Tover de winkel om in een Retail playground waar de klant kan ontdekken én plezier kan hebben. Door de grenzen tussen retail, horeca en entertainment te vervagen bied je bezoekers een geheel nieuwe beleving. Er worden nog steeds producten verkocht, maar alles draait om het vervullen van behoeftes op het gebied van ‘education’, ‘community’ en ‘self-improvement’. Bovendien kun je met een Retail playground emotionele lading aan de producten meegeven.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Een succesvolle Retail playground realiseren?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder