Smart Wellbeing

Health is the new Wealth

Gedreven vanuit de wens om onszelf continu te verbeteren, streven we naar een fysiek en mentaal welzijn. We zijn ons er steeds meer van bewust dat een gezonde levensstijl het nieuwe medicijn is voor een langer, gelukkiger en gezonder leven. We benaderen gezondheid op een holistische manier, waarbij het niet alleen gaat om gezond eten en voldoende slaap, maar ook om geluk, een fijn sociaal leven en een goede balans tussen privé en werk. De rol van zowel tech als internet of things wordt steeds groter in de medische wereld. Self-tracking horloges zoals Fitbit, die 10 jaar geleden niche waren, zijn mainstream geworden. Dagelijks wordt automatisch een enorme hoeveelheid data verzameld, van slaapkwaliteit tot beweging en van eetpatronen tot schermtijd. Overal wordt digitale technologie en kunstmatige intelligentie toegepast. En omdat we steeds meer zelf betalen voor onze gezondheidszorg, wordt de controle die we erover hebben ook steeds groter.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Smart Wellbeing

Zowel jong als oud omarmt een nieuwe, experimentele mindset als het gaat om gezondheid en welzijn. Experimenteren, meten, optimaliseren en herhalen. We zien in elke branche innovatieve oplossingen op maat voor constant self-improvement. En dit is pas het begin. Er liggen enorme kansen voor retailers om in te spelen op deze holistische kijk op gezondheid door producten of retailomgeving aan te passen aan deze nieuwe, experimentele mindset.

Health Food Wall
Diverse horecagelegenheden spelen in op deze trend door hun aanbod zo gezond mogelijk te maken. Health Food Wall in Amsterdam is de eerste automatiek ter wereld waar je met de snelheid en het comfort van fastfood verse en gezonde maaltijden uit de muur kunt trekken. De technologie van Health Food Wall maakt gezond eten net zo snel en gemakkelijk als fastfood.

Auping Somnox slaaprobot
In samenwerking met Auping heeft Somnox een slaaprobot ontwikkeld. Somnox simuleert een menselijke ademhaling, registreert het stadium van de slaap en past daar het ritme op aan. Somnox helpt je om een betere nachtrust te krijgen en uitgeruster wakker te worden.

Nestlé maakt vitaminecapsules op basis van DNA
Met de introductie van het Nestlé Wellness Ambassador programma biedt Nestlé klanten op basis van voedingsgewoonten, bloed en DNA gepersonaliseerde voedingsadviezen. Dit doet Nestlé o.a. in de vorm van vitaminecapsules. In Japan wordt de app al gebruikt. Op basis van Instagramfoto’s van hun eten adviseert de app op maat gemaakte voedingssupplementen zoals smoothies en vitaminerijke snacks. Via een thuiskit kunnen ze zelf bloedstalen en DNA afnemen, waardoor Nestlé op persoonlijke en eventuele opkomende ziektes zoals diabetes kan inspelen.

Een gezonde retailformule
Steeds meer consumenten zijn zich bewust van hun wellbeing en experimenteren met producten en diensten om hun gezondheid op peil te houden. Gezondheid is een breed begrip. Het fysiek welzijn kan van invloed zijn op het mentale welzijn en andersom. Consumenten hebben hierdoor een holistische kijk op gezondheid en zijn zich bewust welke invloed het ene aspect van gezondheid kan hebben op het andere. Ze zijn hiervoor op zoek naar het totale plaatje en willen dat niet alleen het product, maar ook de omgeving hieraan bijdraagt. Als retailer is het dus belangrijk om kritisch te kijken naar het assortiment dat wordt aangeboden en te kijken welke toegevoegde waarde hierin geleverd kan worden op het gebied van gezondheid. In de vorm van het bieden van extra informatie bijvoorbeeld en het actief meedenken over het verbeteren van de gezondheid. Daarnaast is niet alleen het assortiment belangrijk, maar ook de omgeving. Denk aan mogelijkheden als het geven van een gezonde vibe aan de retailomgeving, waardoor assortiment én omgeving bijdragen aan een betere wellbeing.

Benieuwd hoe u kunt bijdragen aan een gezonde levensstijl van uw klanten?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

Effortless shopping

Klanten hechten grote waarde aan flexibiliteit. Uiteindelijk gaan ze voor de makkelijkste winkeloptie op basis van hun behoeften op dat moment.

Lees verder

Data-driven retail

Data inzetten om lokale relevantie toe te voegen aan de fysieke winkel en om snel in te spelen op veranderende klantwensen.

Lees verder

Eco-innovation

De tijd van overconsumptie is voorbij. We moeten rigoureuze stappen maken om de wereld beter te maken en zien vanuit die ecodrijfveer geheel nieuwe vormen van retailinnovaties.

Lees verder

Cityboomers

De populariteit van de stad neemt al jaren toe en de grote stad wint het steeds vaker van de kleine(re) winkelgebieden. Hierdoor wordt het selecteren van de juiste locatie(s) belangrijker dan ooit.

Lees verder

Collaborative retailing

We gebruiken uiteenlopende technologieën, services en merken om in al onze behoeften te voorzien. Conceptstores spelen hier perfect op in door samenwerkingen aan te gaan en zo de klant hierin te kunnen bedienen.

Lees verder

New value structures

Als gevolg van ecologisering en de hang naar duurzaamheid ontstaan nieuwe verdienmodellen. Dat zorgt voor mogelijkheden om anders te kijken naar de relatie met de klant.

Lees verder

Powerful retail platforms

De grootste retailers zijn nu al machtig en hun macht wordt alleen maar groter. Deze grote ketens zijn een bedreiging voor de fysieke retail. Tijd voor een nieuwe strategie.

Lees verder

Automate my journey

Zorg voor een gepersonaliseerde en geautomatiseerde shopping experience, precies afgestemd op de voorkeuren en het gedrag van de klant.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder

Ageless society

We worden steeds ouder en gezonder. Maar, we gaan ons zeker niet ouder gedragen. Er vindt een verschuiving plaats van kalenderleeftijd naar gevoelsleeftijd.

Lees verder