Continu aansluiten op de veranderende behoeften van uw klant

Uw klant verandert continu

Het oriëntatie- en koopgedrag van klanten verandert voortdurend. Eén ding is zeker: consumenten willen zelf de controle hebben over hun aankoopproces. Zij gebruiken alle beschikbare middelen om informatie te vergaren en te delen, zich te laten inspireren en adviseren. Bovendien shoppen zij waar, wanneer en hoe zij dit willen en kiezen ze uit steeds meer aanbieders wereldwijd. De customer journey is daardoor niet meer lineair en min of meer gelijk voor al uw klanten, maar loopt juist sterk uiteen. En ook de eisen die consumenten stellen aan u als retailer veranderen. Hoe voorkomt u dat u steeds weer achter de verkeerde trends aanloopt, maar zorgt u er juist voor dat u zich richt op de ontwikkelingen die voor u het meest waardevol zijn?

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Aansluiten bij veranderend gedrag

Als retailer moet u continu aansluiten op de veranderende behoeften van uw klant. Daarvoor is het van belang om op de hoogte te blijven van de marktcontext waarin uw retailformule zich begeeft. Dit doet u door bewegingen in de markt en consumentenvoorkeuren nauwlettend te volgen, maar ook technologische en maatschappelijke ontwikkelingen in de gaten te houden. Vervolgens gaat het erom alle trends en ontwikkelingen op waarde te schatten en te toetsen aan de mogelijkheden én onmogelijkheden van uw organisatie voordat u ze naar uw retailformule doorvertaalt. Alleen zo schiet u niet met losse flodders, maar investeert u gericht in trends en ontwikkelingen die voor uw retailmerk relevant zijn.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

We analyseren trends en in hoeverre ze aansluiten bij uw merkstrategie om op basis hiervan te bepalen welke ontwikkelingen kansrijk voor u zijn. Daarna bekijken we hoe uw formule kan anticiperen op nieuwe ontwikkelingen en indien nodig scherpen we de formule zelf op deze ontwikkelingen aan. Dát is Responsive Retailing. Verder onderzoeken we samen hoe andere merken en retailformules binnen en buiten uw branche zich gedragen, zodat we hiervan kunnen leren en relevante elementen kunnen vertalen naar uw eigen retailmerk.

Benieuwd hoe wij uw retailorganisatie kunnen helpen de aansluiting te vinden bij uw klant?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder