De ultieme shopping experience:
gepersonaliseerd en geautomatiseerd

De shopping journey moet leuk en inspirerend zijn en we willen graag dat alle hobbels weggenomen worden. We hebben het namelijk al druk genoeg en we hebben behoefte aan gemak en hulp. Met behulp van smart devices en algoritmes wordt onze shopping journey verrijkt. Zo hebben we altijd en overal toegang tot de beste producten én de beste prijzen en kunnen we zelfs automatisch onze voorraad laten aanvullen. Krijgen we dan eindelijk een persoonlijke winkelbutler?

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Automate my journey

Grote kans dat technologiebedrijven deze markt als eerste veroveren vanwege hun technologische voorsprong. Maar wat is de focus voor de retailer wanneer het aankomt op data, de impact van Artificial Intelligence (AI) en de groeiende automatisering? De Chinese e-tailer JD.com gebruikt data en AI om 92% van de bestellingen binnen één dag te kunnen leveren. Weer andere merken gebruiken data om realtime in te kunnen spelen op de snel veranderende individuele klantwensen.

“44% of retail jobs are at risk of elimination due to automation by 2030.” – PWC, maart 2017

Finery – Digital Closet

Finery is een website waarmee we onze garderobe kunnen digitaliseren. Finery komt met suggesties voor outfits en nieuwe kledingstukken en geeft een seintje als items uit je favorietenlijst in prijs gedaald zijn.

AH to Go – Tap to go

In navolging van Amazon Go test Albert Heijn kassaloos shoppen. De schapkaarten zijn elektronisch en kunnen gescand worden met een kaart of smartphone, betaling vindt plaats via de app en het bedrag wordt binnen 10 minuten automatisch afgeschreven.

AH – Allerhande chatbot

Stel al je kookvragen in de Allerhande Facebook Messenger app en krijg direct antwoord.

MobyMart – mobiele winkel zonder personeel

Moby Mart is een autonome, mobiele winkel zonder personeel, waar je basisboodschappen zoals melk, medicijnen en fruit kunt kopen. Je vindt MobyMart op parkeerplaatsen en je hebt 24 uur per dag toegang met behulp van een app en AI technologie.

KFC – Smile to Pay

Lange wachtrijen om te betalen? Vanaf nu niet meer! Alibaba ontwikkelde AliPay en hiermee is het mogelijk om door middel van een scan van je gezicht te betalen. Het systeem weet wie je bent en het bedrag wordt automatisch afgeschreven.

Retailers, bepaal je strategie

Onze tijd wordt steeds kostbaarder. Shoppers met belangrijkere dingen te doen (wij allemaal dus), zien maar al te graag dat het shopproces sneller, gemakkelijker en efficiënter wordt. Het is per retailer de vraag welke vorm van automatisering de beste strategische keuze is. Zo kun je gebruik maken van Artificial Intelligence (AI) om op basis van klantdata het shopproces te optimaliseren, maar ook kassaloze winkels, chatbots en virtual personal guides spelen een belangrijke rol in het toekomstbeeld van de retail.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Ook de ideale shopping experience creëren?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Winkelprestaties verbeteren met technologie

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Veranderend oriëntatie- en koopgedrag

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Van big naar smart data

Waardevolle data genereren en inzetten om uw klant een persoonlijke shopervaring te bieden.

Lees verder

Retail branding

Toegevoegde waarde bieden aan uw klant door de unieke kracht van uw formule te vinden en op relevante wijze tot uiting te brengen naar uw klant.

Lees verder

Omnichannel retail

Connect all online and offline contact moments with your customers to one consistent and relevant experience of your retail formula.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder