Het beste van
twee werelden

Er zijn verschillende kanalen binnen een shoppingproces, ieder met verschillende eigenschappen. Zo zijn er online hele andere verwachtingen dan wanneer een klant naar de fysieke winkel komt. Online is met name gericht op gemak, terwijl de offline fysieke winkel een plek is voor zelfontwikkeling – een playground waar geëxperimenteerd en geleerd kan worden. We willen het beste van deze twee werelden. Het antwoord hierop is Blended retail, waarbij de online en offline kanalen optimaal worden ingericht en naadloos in elkaar overgaan voor een volledig geïntegreerde retailervaring.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Blended retail

Met deze retailstrategie worden we als consument via verschillende kanalen bediend en in dieperliggende behoeften voorzien; van gemak tot aspiratie. Aan de basis hiervan staat retailbehoeftepiramide van PSFK, waarbij wordt gekeken naar de kracht van online en offline en hoe hier optimaal gebruik van gemaakt kan worden.

Apple: today at Apple

Al sinds de opening van de eerste Apple Store geeft het merk antwoord op onze dieperliggende behoefte om te leren en jezelf verder te ontwikkelen: de hoogste tak binnen de behoeftepiramide. Het is een plek waar we samenkomen om te praten, te ontdekken en alles te leren over Apple producten. En nu gaat Apple een stap verder. In iedere Apple Store worden educatieve workshops aangeboden. Het programma bevat meer dan 60 verschillende lessen, waaronder: coderen, fotografie & film, illustreren, live art, performing & expert talks. Voor zowel kinderen als volwassenen, van beginners tot professionals.

https://youtu.be/M-1GPznHrrM

Amazon Key: bezorgers komen binnen

Onlangs is Amazon begonnen met het aanbieden van de dienst Amazon Key. Met behulp van een slimme deurbel is het mogelijk om bij afwezigheid van de bewoner pakketjes toch binnen te zetten. Hiermee heeft Amazon weer een verbetering aangebracht in de ‘last mile delivery’.

Retailers, benut de kracht van Blended Retail

Grote retailers zijn zich in toenemende mate bewust van de kracht van Blended retail. Zo nam Amazon onlangs Wholefoods over en is BCC gestart met verkoop via Bol.com. Steeds vaker worden producten online aangeschaft, waardoor de rol van de fysieke winkel in de customer journey verandert. We gaan naar de fysieke winkel om producten te passen, te zien, te ruiken en te beleven. Deze winkels lenen zich uitstekend voor het creëren van een unieke merkervaring die het doorvertellen waard is. Benut als retailer de kracht van online en offline binnen de customer journey door rekening te houden met de dieperliggende behoeften van klanten. Bij de een draait het om gemak, bij de ander om zelfontplooiing.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd hoe u alles uit Blended retail kunt halen?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder