Het beste van
twee werelden

Er zijn verschillende kanalen binnen een shoppingproces, ieder met verschillende eigenschappen. Zo zijn er online hele andere verwachtingen dan wanneer een klant naar de fysieke winkel komt. Online is met name gericht op gemak, terwijl de offline fysieke winkel een plek is voor zelfontwikkeling – een playground waar geëxperimenteerd en geleerd kan worden. We willen het beste van deze twee werelden. Het antwoord hierop is Blended retail, waarbij de online en offline kanalen optimaal worden ingericht en naadloos in elkaar overgaan voor een volledig geïntegreerde retailervaring.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Blended retail

Met deze retailstrategie worden we als consument via verschillende kanalen bediend en in dieperliggende behoeften voorzien; van gemak tot aspiratie. Aan de basis hiervan staat retailbehoeftepiramide van PSFK, waarbij wordt gekeken naar de kracht van online en offline en hoe hier optimaal gebruik van gemaakt kan worden.

Apple: today at Apple

Al sinds de opening van de eerste Apple Store geeft het merk antwoord op onze dieperliggende behoefte om te leren en jezelf verder te ontwikkelen: de hoogste tak binnen de behoeftepiramide. Het is een plek waar we samenkomen om te praten, te ontdekken en alles te leren over Apple producten. En nu gaat Apple een stap verder. In iedere Apple Store worden educatieve workshops aangeboden. Het programma bevat meer dan 60 verschillende lessen, waaronder: coderen, fotografie & film, illustreren, live art, performing & expert talks. Voor zowel kinderen als volwassenen, van beginners tot professionals.

https://youtu.be/M-1GPznHrrM

Amazon Key: bezorgers komen binnen

Onlangs is Amazon begonnen met het aanbieden van de dienst Amazon Key. Met behulp van een slimme deurbel is het mogelijk om bij afwezigheid van de bewoner pakketjes toch binnen te zetten. Hiermee heeft Amazon weer een verbetering aangebracht in de ‘last mile delivery’.

Retailers, benut de kracht van Blended Retail

Grote retailers zijn zich in toenemende mate bewust van de kracht van Blended retail. Zo nam Amazon onlangs Wholefoods over en is BCC gestart met verkoop via Bol.com. Steeds vaker worden producten online aangeschaft, waardoor de rol van de fysieke winkel in de customer journey verandert. We gaan naar de fysieke winkel om producten te passen, te zien, te ruiken en te beleven. Deze winkels lenen zich uitstekend voor het creëren van een unieke merkervaring die het doorvertellen waard is. Benut als retailer de kracht van online en offline binnen de customer journey door rekening te houden met de dieperliggende behoeften van klanten. Bij de een draait het om gemak, bij de ander om zelfontplooiing.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd hoe u alles uit Blended retail kunt halen?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Winkelprestaties verbeteren met technologie

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Veranderend oriëntatie- en koopgedrag

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Van big naar smart data

Waardevolle data genereren en inzetten om uw klant een persoonlijke shopervaring te bieden.

Lees verder

Retail branding

Toegevoegde waarde bieden aan uw klant door de unieke kracht van uw formule te vinden en op relevante wijze tot uiting te brengen naar uw klant.

Lees verder

Omnichannel retail

Connect all online and offline contact moments with your customers to one consistent and relevant experience of your retail formula.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder