De handen ineen voor
een ultieme retailervaring

We gebruiken uiteenlopende technologieën, services en merken om in al onze behoeften te voorzien. Conceptstores spelen hier perfect op in door samenwerkingen aan te gaan en zo de klant hierin te kunnen bedienen. Slimme curatoren die de juiste merken, leveranciers en producten binnen een bepaalde lifestyle selecteren. Samenwerking is steeds vaker een aantrekkelijke optie voor groei. Als gevolg van teruglopende bestedingen in verschillende branches zien we steeds meer samenwerkingen. Niet alleen op horizontaal niveau, maar ook verticaal in de keten of zelfs diagonaal (platformsamenwerking).

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Collaborative retailing

Samenwerking in de retail zien we terug op veel verschillende manieren. Soms gaat het om combinatieconcepten, zoals The Read Shop en Coop Supermarkten. Andere keren vormen de samenwerkingspartners een volledig geïntegreerd concept.

Een verhaal vertellen door samen te werken – STORY
Het Amerikaanse concept STORY werkt samen met tal van partners om de wisselende thematieken in de winkel vorm te geven. STORY is een uniek concept, ontstaan vanuit het idee om de krachten van media en retail te combineren. Om de 4 tot 8 weken verandert de gehele winkel drastisch. In elke nieuwe ‘editie’ van STORY draait het om het vertellen en beleven van nieuwe verhalen. Neem als voorbeeld het verhaal ‘Well Being’. De winkelinrichting, sfeer en producten worden helemaal aangepast op dit thema en STORY selecteert de partners die het ‘Well Being’-verhaal het beste kunnen vertellen.

Samenwerkingen voor extra service – Hugo Boss
Hugo Boss is een samenwerking aangegaan met Uber om zo extra service te kunnen bieden aan hun klanten. Met de service Boss on Demand worden klanten waar ze maar willen opgehaald en naar de afspraak in de winkel gebracht. Zodra je klaar bent met winkelen, word je ook weer thuisgebracht. Shop je liever online? Ook dat heeft Hugo Boss geregeld! In samenwerking met Shoprunner heeft het merk een 24 uur klantenservice, live chats en een gratis tweedaagse bezorging. Deze samenwerking brengt nog meer voordelen voor de klant, zoals uitnodigingen voor events en unieke geschenken. Een perfect voorbeeld van hoe een merk waarde toevoegt voor de klant door partnerships te creëren.

Working together to stand apart
Strategische samenwerkingen versterken het merk en de relatie met de klant. Door de handen ineen te slaan met passende partners, ontstaan er kansen om de merkwaarde te verhogen en de betekenis in het leven van klanten uit te breiden. ‘Working together to stand apart’.

 

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd welke samenwerking u kunt aangaan om uw merkwaarde te verhogen?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder