Collaborative retailing
Samenwerking in de retail zien we terug op veel verschillende manieren. Soms gaat het om combinatieconcepten, zoals The Read Shop en Coop Supermarkten. Andere keren vormen de samenwerkingspartners een volledig geïntegreerd concept.
Een verhaal vertellen door samen te werken – STORY
Het Amerikaanse concept STORY werkt samen met tal van partners om de wisselende thematieken in de winkel vorm te geven. STORY is een uniek concept, ontstaan vanuit het idee om de krachten van media en retail te combineren. Om de 4 tot 8 weken verandert de gehele winkel drastisch. In elke nieuwe ‘editie’ van STORY draait het om het vertellen en beleven van nieuwe verhalen. Neem als voorbeeld het verhaal ‘Well Being’. De winkelinrichting, sfeer en producten worden helemaal aangepast op dit thema en STORY selecteert de partners die het ‘Well Being’-verhaal het beste kunnen vertellen.
Samenwerkingen voor extra service – Hugo Boss
Hugo Boss is een samenwerking aangegaan met Uber om zo extra service te kunnen bieden aan hun klanten. Met de service Boss on Demand worden klanten waar ze maar willen opgehaald en naar de afspraak in de winkel gebracht. Zodra je klaar bent met winkelen, word je ook weer thuisgebracht. Shop je liever online? Ook dat heeft Hugo Boss geregeld! In samenwerking met Shoprunner heeft het merk een 24 uur klantenservice, live chats en een gratis tweedaagse bezorging. Deze samenwerking brengt nog meer voordelen voor de klant, zoals uitnodigingen voor events en unieke geschenken. Een perfect voorbeeld van hoe een merk waarde toevoegt voor de klant door partnerships te creëren.
Working together to stand apart
Strategische samenwerkingen versterken het merk en de relatie met de klant. Door de handen ineen te slaan met passende partners, ontstaan er kansen om de merkwaarde te verhogen en de betekenis in het leven van klanten uit te breiden. ‘Working together to stand apart’.