Data-driven retail
Door gegevens van lokale shoppers te analyseren en overeenkomende behoeften en voorkeuren in kaart te brengen en daarop in te haken, kunt u als retailer lokale relevantie toevoegen. Lokale consumenten voelen zich herkend en komen in een winkelomgeving met producten en services waar zij geïnteresseerd in zijn. Dit aanbod wordt in no time aangepast, als uit data blijkt dat de wensen van de lokale shopper veranderen.
Nike Live – voor en door Nike members
Op basis van digital commerce data, zoals app-gebruik en koopgedrag, weet Nike op lokaal niveau precies wie haar klanten zijn en waar ze behoefte aan hebben. Nike kan zo het aanbod in de Nike Live store volledig op deze lokale NikePlus-leden afstemmen en een hyper gepersonaliseerde beleving creëren.
Amazon 4-star – winkel met online bestsellers
Een winkel vol met de bestverkopende en meest populaire categorieën op Amazon.com. Uit de meest populaire categorieën wordt een selectie gemaakt van online bestsellers, producten die van klanten 4 of meer sterren hebben gekregen en producten die trending zijn op Amazon.com.
Adidas Made For (AM4) – uniek per stad
Adidas heeft een collectie hardloopschoenen ontwikkeld die voldoen aan de wensen van hardlopers in Londen, Parijs, New York en Shanghai: Adidas Made For (zoals AM4NYC). Door het analyseren van jarenlang vergaarde sportdata was Adidas in staat om voor elke stad een serie schoenen te ontwikkelen, rekening houdend met het unieke terrein en weer in die steden.
Retailer, gebruik die data!
Het retaillandschap verandert continu, waardoor het gebruik van data essentieel is. Door het gebruik van data krijgt u als retailer inzicht in klantwensen en kunt u de winkel steeds naar deze wensen inrichten of het retailproces optimaliseren. Data maakt het mogelijk om de klant persoonlijk te benaderen en producten of diensten aan te bieden die bij hen passen, waardoor het veel kansen biedt om als retailer aan lokale data adaptie te doen.