Supersnel aanpassen

Data is voor retailers van ongekende waarde. Met inzichten uit data zijn retailers in staat om de gehele operatie binnen hun keten te optimaliseren en het personeel beter te trainen. Ook kunnen zij de klant beter leren kennen en een winkelomgeving creëren die naadloos aansluit bij de voorkeuren van de klant. Door het traditionele ‘kalender-denken’ los te laten en te handelen op basis van real time data, kunt u als retailer sneller inspelen op nieuwe ontwikkelingen en veranderende klantbehoeften. Wereldwijde retailers bundelen deze inzichten om groepen klanten met dezelfde wensen te bedienen met fysieke winkels waarin het aanbod specifiek op hen is afgestemd. Winkels worden op die manier commerciëler ingezet.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Data-driven retail

Door gegevens van lokale shoppers te analyseren en overeenkomende behoeften en voorkeuren in kaart te brengen en daarop in te haken, kunt u als retailer lokale relevantie toevoegen. Lokale consumenten voelen zich herkend en komen in een winkelomgeving met producten en services waar zij geïnteresseerd in zijn. Dit aanbod wordt in no time aangepast, als uit data blijkt dat de wensen van de lokale shopper veranderen.

Nike Live – voor en door Nike members
Op basis van digital commerce data, zoals app-gebruik en koopgedrag, weet Nike op lokaal niveau precies wie haar klanten zijn en waar ze behoefte aan hebben. Nike kan zo het aanbod in de Nike Live store volledig op deze lokale NikePlus-leden afstemmen en een hyper gepersonaliseerde beleving creëren.

Amazon 4-star – winkel met online bestsellers
Een winkel vol met de bestverkopende en meest populaire categorieën op Amazon.com. Uit de meest populaire categorieën wordt een selectie gemaakt van online bestsellers, producten die van klanten 4 of meer sterren hebben gekregen en producten die trending zijn op Amazon.com.

Adidas Made For (AM4) – uniek per stad
Adidas heeft een collectie hardloopschoenen ontwikkeld die voldoen aan de wensen van hardlopers in Londen, Parijs, New York en Shanghai: Adidas Made For (zoals AM4NYC). Door het analyseren van jarenlang vergaarde sportdata was Adidas in staat om voor elke stad een serie schoenen te ontwikkelen, rekening houdend met het unieke terrein en weer in die steden.

Retailer, gebruik die data!
Het retaillandschap verandert continu, waardoor het gebruik van data essentieel is. Door het gebruik van data krijgt u als retailer inzicht in klantwensen en kunt u de winkel steeds naar deze wensen inrichten of het retailproces optimaliseren. Data maakt het mogelijk om de klant persoonlijk te benaderen en producten of diensten aan te bieden die bij hen passen, waardoor het veel kansen biedt om als retailer aan lokale data adaptie te doen.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd hoe u data van uw klanten in kan zetten?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder