Frictionless Retail
alles klopt van A tot Z

Frictionless Retail

We zijn op zoek naar een winkelproces waarbij alles klopt, van A tot Z. We willen optimaal bediend worden, het moet gemakkelijk, snel en vooral zonder poespas. De ‘instant bevrediging van de smartphonecultuur’ zorgt ervoor dat we niet meer willen wachten, nergens meer op. Alles moet zo snel en zo gemakkelijk mogelijk. Hoe spelen retailers in op deze behoefte?

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Grote machthebbers in de retail beschikken over de technologische mogelijkheden om op grote schaal aan deze behoefte te voldoen. Ook op kleine schaal ontstaan er initiatieven die op deze beweging inspelen. We willen dat de hobbels binnen onze shopping journey worden weggenomen. Daarvoor is het van belang om te onderzoeken hoe er geshopt wordt, wat de grote ergernissen zijn en hoe deze opgelost kunnen worden? Vanuit dit onderzoek kunnen er concepten ontworpen worden om de reis tijdens het winkelen aangenamer te maken.

Amazon Go – ‘Just Walk Out’ supermarkt

Een goed voorbeeld van een retailer die precies weet hoe ze bovengenoemde concepten moet creëren om hobbels binnen de shopping journey van de consument weg te nemen is Amazon. Haar laatste innovatieve ‘Just Walk Out’ technologie detecteert automatisch welke producten iemand heeft gepakt en bewaart ze in een virtuele winkelwagen. Zo hoef je nooit meer in de rij te staan bij de kassa.

Eatsa – automatiek 3.0.

Een ander mooi voorbeeld is het concept van Eatsa waarin zij kassières vervangen door een ipad. In de zomer van 2016 is Eatsa geopend, een fastfoodconcept of eigenlijk automatiek 3.0. maar dan gezond. Bestel via je mobiel of een iPad jouw gepersonaliseerde quinoabowl.

Betalen met je lichaam

Een andere innovatie die het shoppingsproces gemakkelijker maakt is betalen met je lichaam, of ook wel: biometrisch betalen. Zo zijn Nymi, MasterCard en TD Bank Group een pilot gestart waarbij je kunt betalen met het unieke ritme van je hartslag. Met behulp van een wearable device wordt je hartslag gemeten en de transactie voltooid. Een andere biometrische betaaloplossing is Eyeverify, een systeem waarmee je op basis van oogherkenning kunt betalen. Hoewel je zou denken dat het systeem je ogen verifieerd op basis van je iris, meet Eyeverify juist de witruimte eromheen en de unieke bloedvaten die daardoorheen lopen. Onder andere Samsung en Wells Fargo (een Amerikaanse bank) hebben veel vertrouwen in Eyeverify en beide geïnvesteerd in de technologie. Biometrische betaalmethoden verhogen de veiligheid en het gemak van betalen en er wordt dan ook verwacht dat deze technologie heel groot gaat worden.

https://www.youtube.com/watch?v=f4z8UoEKW3g

Bekijk hier een overzicht van alle 10 de retailtrends van 2017. Volgende week bloggen wij over de trend ‘The long term economy’.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche, wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd hoe u kunt inspelen op Frictionless Retail?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Green Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Winkelprestaties verbeteren met technologie

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Veranderend oriëntatie- en koopgedrag

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Van big naar smart data

Waardevolle data genereren en inzetten om uw klant een persoonlijke shopervaring te bieden.

Lees verder

Retail branding

Toegevoegde waarde bieden aan uw klant door de unieke kracht van uw formule te vinden en op relevante wijze tot uiting te brengen naar uw klant.

Lees verder