Personalisatie
als sleutel naar succes

Customization is geen nieuw begrip. Wat wel nieuw is, is het produceren op maat on the spot. Al enkele jaren groeit onze wens voor producten die geproduceerd zijn naar onze individuele voorkeuren. We willen uniek zijn binnen deze maatschappij en hebben behoefte aan maatwerk: producten die speciaal voor ons zijn gemaakt.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Dankzij de zogenoemde vierde industriële revolutie is het mogelijk om in onze individuele behoeften te voorzien. Productie wordt meer en meer in huis gehaald en we zijn gaan 3D printen. Winkels worden op deze manier interactiever met meer contact. Door kortere ontwerp-, proces- en productiecyclussen kan het product snel de markt op. De keten wordt kleiner gemaakt door de productie in huis te nemen. Het proces wordt daarmee transparanter en het biedt tal van nieuwe mogelijkheden.

Adidas – Speed Factory

Adidas haalt met Speed Factory geautomatiseerde productie naar de winkel. Je sneaker wordt ter plekke volledig op maat voor je gemaakt.

“Winkels worden Willy Wonka fabrieken waar de productie ter plekke plaatsvindt. Het wordt een combinatie van entertainment, een product volledig op maat, betrokkenheid en een ervaring die je online niet hebt.”
– Nicoline van Enter, trendforecaster Retailtrends, 2016

Adidas – Knit for you

In de pop-up Adidas Knit for you in Berlijn kun je met behulp van high-end personalisatietechnologie zoals een individuele bodyscan en design customization je eigen gebreide trui ontwerpen én geproduceerd zien worden. Je blijft je bij elke stap van het ontwerp en productieproces betrokken. Het resultaat is een uniek ontwerp en pasvorm afgestemd op jouw persoonlijke wensen. Ontdek hier meer over Knit for you.

Papabubble – Artistieke snoepjes op maat

Een bezoek aan snoepwinkel Papabubble is een feestje. De artistieke snoepjes worden live door de medewerkers in de winkel gemaakt. Het proces heeft iets magisch: het materiaal is oogverblindend door de felle, heldere kleuren. Je bent getuige van een ambachtelijke methode die honderden jaren geleden al werd gebruikt. Ontdek hier meer over Papabubble.

Retailers, maak het persoonlijk

Door het online gemak zijn we gewend dat we overal op onze wenken worden bediend. We kunnen krijgen wat we willen, wanneer we maar willen. Met personalisatie speel je in op deze trend en creëer je een nieuwe beleving in de fysieke winkelomgeving. De mogelijkheid voor on the spot customization is dan ook een waardevol middel om klanten naar de winkels te trekken.

Bekijk hier een overzicht van de 10 retailtrends van 2017.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd wat deze trend voor u kan opleveren?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Winkelprestaties verbeteren met technologie

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Veranderend oriëntatie- en koopgedrag

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Van big naar smart data

Waardevolle data genereren en inzetten om uw klant een persoonlijke shopervaring te bieden.

Lees verder

Retail branding

Toegevoegde waarde bieden aan uw klant door de unieke kracht van uw formule te vinden en op relevante wijze tot uiting te brengen naar uw klant.

Lees verder

Omnichannel retail

Connect all online and offline contact moments with your customers to one consistent and relevant experience of your retail formula.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder