Gastvrijheid
binnen de retail

We kunnen online alles vinden wat we maar willen en verwachten daarom dat een fysieke retailbeleving toegevoegde waarde biedt op alle fronten. Hierdoor zijn we veeleisender dan ooit. Zo stellen we onder andere steeds hogere eisen aan het personeel in de fysieke winkel. We verwachten een persoonlijke benadering, herkenning, service en vakmanschap.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

De fysieke winkel moet ons iets bieden wat we online niet kunnen vinden en de lat ligt steeds hoger. Waar gastvrijheid voorheen hoofdzakelijk een begrip was in de horeca, is het vandaag de dag ook onmisbaar op de winkelvloer. We willen ons welkom voelen en goed en efficiënt geholpen worden. De vakkundigheid en gastvrijheid van het personeel heeft directe invloed op de klantbeleving. Persoonlijke aandacht, kennis, empathie en service maken steeds meer het verschil.

Hosts in een winkel zonder toonbank

Nespresso wil met haar nieuwste boutiques een volgende stap maken in het bieden van service in de retail. Medewerkers hebben de rol van gastheer/gastvrouw, kunnen persoonlijk advies geven en worden niet afgeleid door het proces van een order klaarmaken.

ING – Bankkantoor van de toekomst

Nieuwe technologieën zorgen voor meer gemak en klanten regelen steeds meer zelf. ING begrijpt heel goed dat klanten liever thuis hun bankzaken regelen wanneer het hun uitkomt. En als klanten dan toch op kantoor komen, dan moeten ze het gevoel krijgen dat ze gasten zijn. Gastvrijheid staat daarom centraal in het bankkantoor van de toekomst.

Retailers: investeer in je medewerkers

Om als retailer de klant te (blijven) binden, is het belangrijk om continu te investeren in personeel. Opleidingstrajecten, cursussen en trainingen zijn noodzakelijk om een hoog serviceniveau en de juiste merkbeleving te bieden. Een vaak gehoord argument van retailers is dat winkelpersoneel onvoldoende gemotiveerd is. Onderzoek van Inretail bewijst het tegendeel, 42% van de winkelmedewerkers zegt zich te willen ontwikkelen in het begeleiden van een klant bij het maken van de juiste keuze en het bieden van een hoog servicelevel. Je kunt vooraf alles zo goed gedefinieerd hebben, prachtige winkels en collecties bieden, maar vervolgens is de medewerker diegene die de ervaring maakt of breekt.

Bekijk hier een overzicht van de 10 retailtrends van 2017.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd hoe u kunt inspelen op Next Level Hospitality?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Winkelprestaties verbeteren met technologie

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Veranderend oriëntatie- en koopgedrag

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Van big naar smart data

Waardevolle data genereren en inzetten om uw klant een persoonlijke shopervaring te bieden.

Lees verder

Retail branding

Toegevoegde waarde bieden aan uw klant door de unieke kracht van uw formule te vinden en op relevante wijze tot uiting te brengen naar uw klant.

Lees verder

Omnichannel retail

Connect all online and offline contact moments with your customers to one consistent and relevant experience of your retail formula.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder