Gastvrijheid
binnen de retail

We kunnen online alles vinden wat we maar willen en verwachten daarom dat een fysieke retailbeleving toegevoegde waarde biedt op alle fronten. Hierdoor zijn we veeleisender dan ooit. Zo stellen we onder andere steeds hogere eisen aan het personeel in de fysieke winkel. We verwachten een persoonlijke benadering, herkenning, service en vakmanschap.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

De fysieke winkel moet ons iets bieden wat we online niet kunnen vinden en de lat ligt steeds hoger. Waar gastvrijheid voorheen hoofdzakelijk een begrip was in de horeca, is het vandaag de dag ook onmisbaar op de winkelvloer. We willen ons welkom voelen en goed en efficiënt geholpen worden. De vakkundigheid en gastvrijheid van het personeel heeft directe invloed op de klantbeleving. Persoonlijke aandacht, kennis, empathie en service maken steeds meer het verschil.

Hosts in een winkel zonder toonbank

Nespresso wil met haar nieuwste boutiques een volgende stap maken in het bieden van service in de retail. Medewerkers hebben de rol van gastheer/gastvrouw, kunnen persoonlijk advies geven en worden niet afgeleid door het proces van een order klaarmaken.

ING – Bankkantoor van de toekomst

Nieuwe technologieën zorgen voor meer gemak en klanten regelen steeds meer zelf. ING begrijpt heel goed dat klanten liever thuis hun bankzaken regelen wanneer het hun uitkomt. En als klanten dan toch op kantoor komen, dan moeten ze het gevoel krijgen dat ze gasten zijn. Gastvrijheid staat daarom centraal in het bankkantoor van de toekomst.

Retailers: investeer in je medewerkers

Om als retailer de klant te (blijven) binden, is het belangrijk om continu te investeren in personeel. Opleidingstrajecten, cursussen en trainingen zijn noodzakelijk om een hoog serviceniveau en de juiste merkbeleving te bieden. Een vaak gehoord argument van retailers is dat winkelpersoneel onvoldoende gemotiveerd is. Onderzoek van Inretail bewijst het tegendeel, 42% van de winkelmedewerkers zegt zich te willen ontwikkelen in het begeleiden van een klant bij het maken van de juiste keuze en het bieden van een hoog servicelevel. Je kunt vooraf alles zo goed gedefinieerd hebben, prachtige winkels en collecties bieden, maar vervolgens is de medewerker diegene die de ervaring maakt of breekt.

Bekijk hier een overzicht van de 10 retailtrends van 2017.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd hoe u kunt inspelen op Next Level Hospitality?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder