Een consistente en unieke ervaring bieden in alle touchpoints

360º merkbeleving

Het aantal contactmomenten tussen klanten en merken is de afgelopen decennia flink toegenomen. Naast traditionele media en de winkelvloer is er contact via apps, social media, webshops etc.. Deze contactmomenten ook wel ‘customer touchpoints’ genoemd vormen samen de totale klantbeleving. Terwijl u als retailer nadenkt over de inzet van kanalen, verwacht uw klant gewoonweg overal dezelfde service, kwaliteit en beleving. Een verwachting die u alleen kunt waarmaken met een goede omnichannel-strategie.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Omnichannel is het afstemmen van alle bedrijfsprocessen op een unieke en consistente 360º merkbeleving binnen alle kanalen, waarbij de klant centraal staat. Een goede omnichannel-benadering, ofwel omnichannel retail, zorgt ervoor dat de klant geen wezenlijk verschil ervaart tussen online en offline omgevingen.

Succesvol omnichannel retailen in de praktijk

Klantherkenning is cruciaal voor het slagen van een omnichannel retail strategie. Door middel van retail analytics kunnen klanten tijdens hun gehele klantreis (van oriëntatie tot en met aftersales) worden herkend. CRM-systemen bieden waardevol klantinzicht en nieuwe technologie, zoals WiFi-tracking, maakt het mogelijk de klant ook in de winkel te herkennen. De grote uitdaging is vervolgens de klant ook daadwerkelijk in elk kanaal en bij elke stap een consistente brand experience te bieden. Hiervoor moeten retailorganisaties geheel omnichannel worden ingericht en daar is vaak een behoorlijke transitie voor nodig. In veel organisaties is de klant nog niet het uitgangspunt, maar maken bestaande processen en structuren de dienst uit. Om een omnichannel retail organisatie te worden moeten de organisatiestructuur en -processen zodanig worden aangepast dat de klant altijd centraal staat.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Crossmarks helpt retailers te transformeren van single of multichannel retailer naar omnichannel retailer. Dit begint met customer journey mapping, waarmee we de hele reis van uw klant in kaart brengen. Daarna ontwikkelen we in nauwe samenwerking een omnichannel retail strategie waarin we een plan maken hoe we de klant een consistente en unieke ervaring van uw merk gaan bieden in alle online en offline touchpoints. Uiteraard bekijken we ook samen welke aanpassingen of veranderingen er in de organisatie nodig zijn om de omnichannel retail strategie te laten slagen.

Benieuwd hoe wij uw retailorganisatie kunnen helpen bij uw omnichannel vraagstuk?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Winkelprestaties verbeteren met technologie

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Veranderend oriëntatie- en koopgedrag

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Van big naar smart data

Waardevolle data genereren en inzetten om uw klant een persoonlijke shopervaring te bieden.

Lees verder

Retail branding

Toegevoegde waarde bieden aan uw klant door de unieke kracht van uw formule te vinden en op relevante wijze tot uiting te brengen naar uw klant.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder

Value Optimized Pricing

De begrippen waarde en prijs zijn variabeler en complexer dan ooit. Steeds vaker ontstaan er variabele prijzen op basis van de waarde van het moment.

Lees verder