Platform biedt gemak en snelheid

De disruptie die platforms teweegbrengen, is in alle hevigheid losgebarsten en consumenten profiteren hiervan. Want het wordt steeds makkelijker en sneller om op een platform te shoppen. Uw gegevens zijn immers al bekend, dus alles hoeft niet steeds opnieuw te worden ingevuld. En doordat zowel kleine als grote merken ruimte krijgen zich te presenteren, wordt het aanbod grootser en diverser.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Platformization

Enerzijds zien we dat de grote generalistische platforms zoals Alibaba, Amazon en Zalando steeds machtiger worden door overnames. Ze nemen een steeds grotere plek in ons leven in door complete domeinen te claimen en van daaruit producten, services en diensten aan te bieden. Anderzijds zien we een bundeling van kleine specialisten die een specifiek niche aanbod bereikbaar en beschikbaar maken voor een specifieke doelgroep. We geloven echter niet dat deze platforms de hele retail gaan innemen, want als u waarde toevoegt in uw merk of keten, zal er altijd plek zijn in het retaillandschap.

Beerwulf – maak kennis met lokale brouwers
Beerwulf is een niche platform waar je vooral speciaalbieren en bieren van lokale brouwers vindt. Het doel is niet alleen meer speciaalbier online verkopen, maar ook een betere connectie maken tussen brouwer en consument. Lokale brouwerijen krijgen de ruimte om zichzelf en hun bieren voor te stellen.

Instacart – boodschappen binnen 1 uur bezorgd
Instacart bezorgt boodschappen uit uw favoriete lokale winkels binnen 1 uur in een aantal grote steden in Amerika. Het winkelen gebeurt online via de Instacart app en vervolgens gaat een Instacart shopper voor u aan de slag om de boodschappen te doen en bij u te bezorgen.

Lesela – platform voor Afrikaanse designers
Lesela is een platform voor Afrikaanse designers. Via de Lesela app kunnen consumenten rechtstreeks verbinding maken met Afrikaanse designers. De designers krijgen de mogelijkheid een profiel aan te maken en daarop hun verhaal te vertellen en hun producten aan de rest van de wereld te laten zien.

Creëer waarde in uw merk
Als retailer is het belangrijk om waarde toe te voegen aan uw merk, om op te kunnen boksen tegen grote platforms zoals Alibaba en Zalando. Doordat op grote platforms alles op één plek te verkrijgen is, heeft de klant een reden nodig om specifiek uw merk te bezoeken. Waarde bieden kan in de vorm van het verkopen van nicheproducten, speciale producten die echt alleen bij u te verkrijgen zijn. Of door een experience aan te bieden die mist bij het kopen via grote platforms. Door de juiste waarde toe te voegen aan het merk, zal er in het retaillandschap zeker een plek voor uw merk blijven.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd hoe u kunt opboksen tegen grote platformen?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Winkelprestaties verbeteren met technologie

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder