Grote retailers
die blijven groeien

MAGAFA, bestaande uit Microsoft, Amazon, Google (Alphabet), Apple, Facebook en Alibaba blijven groeien. Deze bedrijven hebben toegang tot de nieuwste technologieën en een toenemende hoeveelheid klantdata. Ze maken een steeds groter deel uit van ons dagelijks leven, zowel online als offline.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Powerful retail platforms

De grootste retailers zijn nu al machtig en hun macht wordt alleen maar groter. Dankzij hun grote kapitaal rollen ze in sneltreinvaart uit. De Amerikaanse e-commercereus Amazon nam dit jaar Whole Foods over voor maar liefst 13,7 miljard euro. Dat Amazon zijn fysieke plannen serieus neemt kunnen we nu wel stellen. Maar, zijn Chinese tegenhanger Alibaba zit ook niet stil. Deze reus ging vele nieuwe samenwerkingen aan waarvan de gevolgen nog niet direct zichtbaar zijn. Met de nieuwe supermarktformule Hema is wel duidelijk wat er gaat gebeuren: steeds meer Hema winkels duiken op in heel China. Ook opende Alibaba de nieuwe formule Home Times, een IKEA achtige woonwinkel. De macht van deze grote ketens is een grote bedreiging voor de fysieke retail.

Alibaba – Home Times

Alibaba opende onlangs in Hangzhou de eerste woonwinkel, waar nadrukkelijk de link met technologie wordt gelegd. De artikelen worden via het platform Tmall van Alibaba verkocht.

“Alibaba investeerde de afgelopen twee jaar 8 miljard dollar in fysieke retail.” – Forbes 2017

Alibaba – pop-up store

Alibaba verkent op allerlei manieren de fysieke retailwereld. Zo namen zij ook de warenhuisketen Intime Retail Group over. Alibaba opende hierin een pop-up store voor hun eigen marktplaats Tmall, waarbij de winkelomgeving is uitgerust met de nieuwste technologische voorzieningen.

Een “new retail-visie” voor Alibaba

Alibaba manifesteert zich steeds nadrukkelijker als een fysieke retailspeler, altijd in combinatie met de modernste technieken die een grote mate van gemak bieden. Steevast spreekt de e-commercereus van nieuwe stappen in lijn met zijn ‘new retail’-visie.” (bron: retailtrends.nl)

 

De toekomst van retail: een optimale blend tussen online en offline

De dreiging vanuit de grote retailplatforms benadrukt het belang van een evolutie binnen de retail. Om morgen relevant te zijn én blijven is het noodzakelijk om alle kanalen optimaal te benutten. Het gaat hierbij om de blend: je moet er zowel online als offline zijn om in alle behoeften van de retailbehoeftepiramide te kunnen voorzien. Hiermee verandert de rol van fysieke winkels. Het wordt een plek waar we komen om producten te passen, te zien, te ruiken en te beleven. Enerzijds zijn we op zoek naar winkels voor runshopping, die uitblinken in efficiëntie en gemak; anderzijds willen we winkels voor funshopping, waar een transactie verandert in een attractie. Van de online kanalen verwachten we daarentegen ultiem gemak om onze shopervaring te ondersteunen.

Ontdek meer over de kracht van online en offline in ons artikel over Blended retail.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd naar de beste strategie voor uw formule?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Winkelprestaties verbeteren met technologie

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Veranderend oriëntatie- en koopgedrag

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Van big naar smart data

Waardevolle data genereren en inzetten om uw klant een persoonlijke shopervaring te bieden.

Lees verder

Retail branding

Toegevoegde waarde bieden aan uw klant door de unieke kracht van uw formule te vinden en op relevante wijze tot uiting te brengen naar uw klant.

Lees verder

Omnichannel retail

Connect all online and offline contact moments with your customers to one consistent and relevant experience of your retail formula.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder