Een virtuele retailwereld

De tijd die we online besteden en onszelf in online werelden bevinden stijgt significant. Miljoenen mensen spelen dagelijks dezelfde online games op hetzelfde moment. Dat betekent dat er enorme kansen liggen voor merken of retailers om zich in een heel andere omgeving te manifesteren. Waarbij massacommunicatie zich ontwikkelde van krant en televisie naar social media en internet, ontstaan er nieuwe virtuele werelden met een ongekend hoog bereik. Binnen de retailtrend real life imagination zien we dat deze virtuele werelden op een geweldige manier invloed kunnen uitoefenen op de echte wereld. Denk aan samenwerkingen met goede doelen, zoals het voorbeeld van Blizzard en Breast Cancer Research Foundation.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Real life imagination

Unieke ervaringen kunnen worden gecreëerd door de echte en virtuele wereld in elkaar over te laten vloeien. Nieuwe omgevingen waar digitale en fysieke objecten samenkomen. Unieke ervaringen die zo voor iedereen toegankelijk worden. Met real life imagination kan de shopper experience interactiever, leuker en persoonlijker gemaakt worden.

Blizzard & Breast Cancer Research Foundation
Gamebedrijf Blizzard doneerde 12,7 miljoen dollar aan Breast Cancer Research Foundation. Blizzard bood twee weken lang een speciale roze skin aan voor het populaire personage Mercy in de game Overwatch, tegen betaling van 15 dollar. Spelers wisten dat de opbrengst gedoneerd zou worden aan BCRF. Het was de grootste zakelijke gift in de geschiedenis van BCRF.

Nike – virtuele wachtrij
In Zuid-Korea konden klanten door een eigen avatar op Instagram te maken met de hashtag #airmaxline plaatsnemen in een virtuele lijn om Nike Air Max sneakers te kopen. De avatars werden in chronologische volgorde van uploaden weergegeven.

Avatars als influencers
Miquela Sousa is een 19 jaar oud model en muzikant uit Los Angeles. Ze heeft meer dan 1,5 miljoen volgers op Instagram en post foto’s met ‘outfits of the day’, waarop ze merken als Chanel, Vans en Supreme draagt. Ze deelt foto’s van events die ze bijwoont, steunt organisaties als Black Lives Matter en heeft een nummer 1-hit op Spotify. Miquela is een avatar.

NYX – livestreamed AR beauty service
Beautymerk NYX van L’Oréal heeft een nieuwe dienst geïntroduceerd: er kan een livestreaming consultation sessie worden geboekt met een beauty assistant die de klant met behulp van augmented reality helpt producten te testen, om een idee te geven wat voor de klant geschikt is.

Bevindt u zich al in de virtuele wereld?
De klant bevindt zich steeds vaker in een online wereld, waardoor er kansen ontstaan om als retailer de klant in die nieuwe online wereld te ontmoeten. Door online een connectie te maken met de klant kan er een shopper experience gecreëerd worden die interactiever, leuker en persoonlijker is. Wie weet ontmoet u zelfs geheel nieuwe doelgroepen. Genoeg redenen dus om te gaan kijken naar hoe u de retailtrend real life imagination kan toepassen in uw retailformule.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd hoe u klanten kunt ontmoeten in een virtuele wereld?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder