Real life imagination
Unieke ervaringen kunnen worden gecreëerd door de echte en virtuele wereld in elkaar over te laten vloeien. Nieuwe omgevingen waar digitale en fysieke objecten samenkomen. Unieke ervaringen die zo voor iedereen toegankelijk worden. Met real life imagination kan de shopper experience interactiever, leuker en persoonlijker gemaakt worden.
Blizzard & Breast Cancer Research Foundation
Gamebedrijf Blizzard doneerde 12,7 miljoen dollar aan Breast Cancer Research Foundation. Blizzard bood twee weken lang een speciale roze skin aan voor het populaire personage Mercy in de game Overwatch, tegen betaling van 15 dollar. Spelers wisten dat de opbrengst gedoneerd zou worden aan BCRF. Het was de grootste zakelijke gift in de geschiedenis van BCRF.
Nike – virtuele wachtrij
In Zuid-Korea konden klanten door een eigen avatar op Instagram te maken met de hashtag #airmaxline plaatsnemen in een virtuele lijn om Nike Air Max sneakers te kopen. De avatars werden in chronologische volgorde van uploaden weergegeven.
Avatars als influencers
Miquela Sousa is een 19 jaar oud model en muzikant uit Los Angeles. Ze heeft meer dan 1,5 miljoen volgers op Instagram en post foto’s met ‘outfits of the day’, waarop ze merken als Chanel, Vans en Supreme draagt. Ze deelt foto’s van events die ze bijwoont, steunt organisaties als Black Lives Matter en heeft een nummer 1-hit op Spotify. Miquela is een avatar.
NYX – livestreamed AR beauty service
Beautymerk NYX van L’Oréal heeft een nieuwe dienst geïntroduceerd: er kan een livestreaming consultation sessie worden geboekt met een beauty assistant die de klant met behulp van augmented reality helpt producten te testen, om een idee te geven wat voor de klant geschikt is.
Bevindt u zich al in de virtuele wereld?
De klant bevindt zich steeds vaker in een online wereld, waardoor er kansen ontstaan om als retailer de klant in die nieuwe online wereld te ontmoeten. Door online een connectie te maken met de klant kan er een shopper experience gecreëerd worden die interactiever, leuker en persoonlijker is. Wie weet ontmoet u zelfs geheel nieuwe doelgroepen. Genoeg redenen dus om te gaan kijken naar hoe u de retailtrend real life imagination kan toepassen in uw retailformule.