De consument verrassen en verwonderen

Consumenten stellen steeds hogere eisen aan een winkelbeleving. De fysieke winkel is al lang niet meer een plek waar alleen transactie plaatsvindt. Retailers hebben offline de mogelijkheid om een memorabel winkelbezoek te creëren, waarbij de consument wordt verrast en verwonderd. Waarden als een goede 1-op-1 service, deskundig advies en een eerlijke prijs zijn de nieuwe standaard en niet meer de oorzaak van verrassing en verwondering. De consument is gewend aan deze waarden en verwacht meer.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Remarkable retail

Een écht memorabel winkelbezoek ontstaat wanneer de retailer een toegevoegde waarde of ongekend gemak biedt, waarbij de behoeften van de klant worden vervuld op het gebied van educatie, inspiratie, community en zelfontplooiing. Een aspiratieve winkelomgeving waar ze oplossingen vinden. Retailers die continu toegevoegde waarde leveren, zijn in staat om een memorabel winkelbezoek te creëren waarvan de klant daadwerkelijk profiteert en deze ervaring doorvertelt.

“71% of millennials believe that a significantly enhanced retail experience would increase their in-store visits and purchases.”
ROTH Capital Partners

Casper – powernappen in de slaapwinkel
Online matrassenverkoper Casper heeft in New York een winkel geopend waar niet de verkoop van matrassen centraal staat, maar die er is voor iedereen die een dutje wil doen. Consumenten kunnen er voor $25 een bed reserveren voor 45 minuten. Er zijn kluisjes, een privéruimte om op te frissen en een lounge om met een kop koffie rond te hangen. Ook worden er ’pyjama’s te leen aangeboden.

REI – alles over en voor outdoor avonturen
Outdoor retailer REI organiseert in haar Seattle flagshipstore dagelijks meerdere instore workshops, zoals klimmen op de vrijstaande klimrots in de winkel, navigatiebasics, backpacking en fotografie. En outdoor classes zoals outdoor fitness, wielrennen en stand up paddling. De winkel is de grootste toeristische attractie in Seattle.

CAMP – speelgoedwinkel met geheime deur
CAMP in hartje New York lijkt een ouderwetse speelgoedwinkel, maar als u door de geheime deur loopt, komt u in een magische wereld van ruim 900 m2 vol speelplezier en verwondering. Elke 8 tot 12 weken wordt deze family experience store omgebouwd naar een nieuw thema.

Starbucks Reserve Roastery – koffietheater
Starbucks heeft haar eerste vestiging in Italië geopend. De Starbucks Reserve Roastery is een eerbetoon aan de Italiaanse koffiecultuur. Een koffietheater waar van alles te leren is over koffie, en waar in het koffielaboratorium innovaties worden getest.

Een memorabele retailervaring
Als u als retailer de klant wilt verrassen en verwonderen is het belangrijk om een memorabele retailervaring te creëren, waarbij de behoeften van de klant worden vervuld. Er zijn verschillende manieren om een memorabele retailervaring te creëren voor de klant. Het kan in de vorm van inspiratie, educatie of zelfontplooiing, of door het aanbieden van ultiem gemak. Volop mogelijkheden dus om de retailtrend remarkable retail toe te passen in uw fysieke winkels en de klant keer op keer terug te zien komen voor die unieke ervaring.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd hoe u de klant kunt verrassen en bewonderen?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder