Remarkable retail
Een écht memorabel winkelbezoek ontstaat wanneer de retailer een toegevoegde waarde of ongekend gemak biedt, waarbij de behoeften van de klant worden vervuld op het gebied van educatie, inspiratie, community en zelfontplooiing. Een aspiratieve winkelomgeving waar ze oplossingen vinden. Retailers die continu toegevoegde waarde leveren, zijn in staat om een memorabel winkelbezoek te creëren waarvan de klant daadwerkelijk profiteert en deze ervaring doorvertelt.
“71% of millennials believe that a significantly enhanced retail experience would increase their in-store visits and purchases.”
ROTH Capital Partners
Casper – powernappen in de slaapwinkel
Online matrassenverkoper Casper heeft in New York een winkel geopend waar niet de verkoop van matrassen centraal staat, maar die er is voor iedereen die een dutje wil doen. Consumenten kunnen er voor $25 een bed reserveren voor 45 minuten. Er zijn kluisjes, een privéruimte om op te frissen en een lounge om met een kop koffie rond te hangen. Ook worden er ’pyjama’s te leen aangeboden.
REI – alles over en voor outdoor avonturen
Outdoor retailer REI organiseert in haar Seattle flagshipstore dagelijks meerdere instore workshops, zoals klimmen op de vrijstaande klimrots in de winkel, navigatiebasics, backpacking en fotografie. En outdoor classes zoals outdoor fitness, wielrennen en stand up paddling. De winkel is de grootste toeristische attractie in Seattle.
CAMP – speelgoedwinkel met geheime deur
CAMP in hartje New York lijkt een ouderwetse speelgoedwinkel, maar als u door de geheime deur loopt, komt u in een magische wereld van ruim 900 m2 vol speelplezier en verwondering. Elke 8 tot 12 weken wordt deze family experience store omgebouwd naar een nieuw thema.
Starbucks Reserve Roastery – koffietheater
Starbucks heeft haar eerste vestiging in Italië geopend. De Starbucks Reserve Roastery is een eerbetoon aan de Italiaanse koffiecultuur. Een koffietheater waar van alles te leren is over koffie, en waar in het koffielaboratorium innovaties worden getest.
Een memorabele retailervaring
Als u als retailer de klant wilt verrassen en verwonderen is het belangrijk om een memorabele retailervaring te creëren, waarbij de behoeften van de klant worden vervuld. Er zijn verschillende manieren om een memorabele retailervaring te creëren voor de klant. Het kan in de vorm van inspiratie, educatie of zelfontplooiing, of door het aanbieden van ultiem gemak. Volop mogelijkheden dus om de retailtrend remarkable retail toe te passen in uw fysieke winkels en de klant keer op keer terug te zien komen voor die unieke ervaring.