Voorkeur creëren in een wereld vol keuzemogelijkheden

Keuzestress

Nog nooit waren er zoveel keuzemogelijkheden. Door branchevervaging, internationale toetreders en E-commerce heeft de consument keuze uit steeds meer aanbieders. Waarom zou hij voor u moeten kiezen?

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Positie kiezen en uitdragen

Het succes van een winkelformule begint bij het kiezen van een scherpe en relevante merkpositionering. Alleen door een duidelijke positie te kiezen in de markt kunt u de klant ervan overtuigen dat uw retailformule voor hem de beste keus is. Kiezen betekent ook dat u niet alles voor iedereen kunt zijn. Uw meerwaarde ligt nu juist in het onderscheidend vermogen ten opzichte van andere aanbieders en overal de beste in zijn is niet geloofwaardig. Kies uw merkbelofte zorgvuldig en maak deze op een relevante en consistente manier tastbaar voor uw klanten, in alle onderdelen van uw formule. Uw klant moet de merkpositionering beleven in de fysieke en online omgeving, in de services die u biedt, het assortiment dat u voert en de manier waarop uw medewerkers zich gedragen. Zo creëert u de merkvoorkeur die het verschil maakt in een overvolle markt.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Samen bekijken we de identiteit van uw organisatie, onderzoeken we de relevantie voor uw doelgroep en stellen we het onderscheidend vermogen van uw merk vast. Op basis hiervan kiezen we een scherpe positionering voor uw merk en vertalen we deze naar een propositie voor uw klant. Verder denken we samen na hoe we uw merkpositionering consistent kunnen vertalen naar alle onderdelen van uw formule. Daarnaast helpen we u graag bij het ontwikkelen en uitrollen van een internal branding programma, waarmee u van uw medewerkers merkambassadeurs maakt

Benieuwd hoe wij u kunnen helpen bij het ontwikkelen en uitdragen van een sterke merkpositionering?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder