Health is the new Wealth

Gedreven vanuit de wens om onszelf continu te verbeteren, streven we naar een fysiek en mentaal welzijn. We zijn ons er steeds meer van bewust dat een gezonde levensstijl het nieuwe medicijn is voor een langer, gelukkiger en gezonder leven. We benaderen gezondheid op een holistische manier, waarbij het niet alleen gaat om gezond eten en voldoende slaap, maar ook om geluk, een fijn sociaal leven en een goede balans tussen privé en werk. De rol van zowel tech als internet of things wordt steeds groter in de medische wereld. Self-tracking horloges zoals Fitbit, die 10 jaar geleden niche waren, zijn mainstream geworden. Dagelijks wordt automatisch een enorme hoeveelheid data verzameld, van slaapkwaliteit tot beweging en van eetpatronen tot schermtijd. Overal wordt digitale technologie en kunstmatige intelligentie toegepast. En omdat we steeds meer zelf betalen voor onze gezondheidszorg, wordt de controle die we erover hebben ook steeds groter.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Smart Wellbeing

Zowel jong als oud omarmt een nieuwe, experimentele mindset als het gaat om gezondheid en welzijn. Experimenteren, meten, optimaliseren en herhalen. We zien in elke branche innovatieve oplossingen op maat voor constant self-improvement. En dit is pas het begin. Er liggen enorme kansen voor retailers om in te spelen op deze holistische kijk op gezondheid door producten of retailomgeving aan te passen aan deze nieuwe, experimentele mindset.

Health Food Wall
Diverse horecagelegenheden spelen in op deze trend door hun aanbod zo gezond mogelijk te maken. Health Food Wall in Amsterdam is de eerste automatiek ter wereld waar je met de snelheid en het comfort van fastfood verse en gezonde maaltijden uit de muur kunt trekken. De technologie van Health Food Wall maakt gezond eten net zo snel en gemakkelijk als fastfood.

Auping Somnox slaaprobot
In samenwerking met Auping heeft Somnox een slaaprobot ontwikkeld. Somnox simuleert een menselijke ademhaling, registreert het stadium van de slaap en past daar het ritme op aan. Somnox helpt je om een betere nachtrust te krijgen en uitgeruster wakker te worden.

Nestlé maakt vitaminecapsules op basis van DNA
Met de introductie van het Nestlé Wellness Ambassador programma biedt Nestlé klanten op basis van voedingsgewoonten, bloed en DNA gepersonaliseerde voedingsadviezen. Dit doet Nestlé o.a. in de vorm van vitaminecapsules. In Japan wordt de app al gebruikt. Op basis van Instagramfoto’s van hun eten adviseert de app op maat gemaakte voedingssupplementen zoals smoothies en vitaminerijke snacks. Via een thuiskit kunnen ze zelf bloedstalen en DNA afnemen, waardoor Nestlé op persoonlijke en eventuele opkomende ziektes zoals diabetes kan inspelen.

Een gezonde retailformule
Steeds meer consumenten zijn zich bewust van hun wellbeing en experimenteren met producten en diensten om hun gezondheid op peil te houden. Gezondheid is een breed begrip. Het fysiek welzijn kan van invloed zijn op het mentale welzijn en andersom. Consumenten hebben hierdoor een holistische kijk op gezondheid en zijn zich bewust welke invloed het ene aspect van gezondheid kan hebben op het andere. Ze zijn hiervoor op zoek naar het totale plaatje en willen dat niet alleen het product, maar ook de omgeving hieraan bijdraagt. Als retailer is het dus belangrijk om kritisch te kijken naar het assortiment dat wordt aangeboden en te kijken welke toegevoegde waarde hierin geleverd kan worden op het gebied van gezondheid. In de vorm van het bieden van extra informatie bijvoorbeeld en het actief meedenken over het verbeteren van de gezondheid. Daarnaast is niet alleen het assortiment belangrijk, maar ook de omgeving. Denk aan mogelijkheden als het geven van een gezonde vibe aan de retailomgeving, waardoor assortiment én omgeving bijdragen aan een betere wellbeing.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd hoe u kunt bijdragen aan een gezonde levensstijl van uw klanten?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder