Relevante data gebruiken om een persoonlijke shop-ervaring te creëren

Een wereld vol data

Elke dag worden er 60 miljard WhatsApp-berichten verstuurd en elke minuut 100 uur aan videocontent geüpload op YouTube. Wereldwijd worden duizelingwekkende hoeveelheden data geproduceerd. Al deze data bevat informatie over waar we zijn, wat we doen en wat we leuk vinden. Ook uw klanten creëren elke dag informatie die voor u buitengewoon waardevol kan zijn. De vraag is: hoe kunt u al deze gegevens vertalen naar inzichten in de individuele voorkeuren en interesses van uw klant? Het antwoord is strategisch datamanagement.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Voorsprong door strategisch datamanagement

Retailers die datamanagement beheersen hebben een grote voorsprong op hun concurrenten. Uit onderzoek blijkt dat organisaties met een gedegen datastrategie 20% beter presteren dan hun concurrenten. Datamanagement bestaat uit twee onderdelen: datageneratie en data-analyse. Er zijn legio bronnen en technieken om data te genereren, zoals CRM, loyalty systemen en video-, GPS of WiFi-tracking. Met alleen deze data bent u er nog niet als retailer. Door middel van analyse kan de vergaarde data omgezet worden naar relevante inzichten. Denk hierbij aan kennis over looplijnen, oriëntatie- en koopgedrag en voorkeuren en interesses van individuen. Deze inzichten stellen u in staat grote hoeveelheden klanten, heel gericht een gepersonaliseerd aanbod te doen en services en winkelervaringen optimaal af te stemmen op hun behoeften. Hierdoor neemt niet alleen de conversie toe, maar het biedt kansen om de tevredenheid en de loyaliteit van uw klanten te vergroten.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Crossmarks helpt retailers en merken bij het ontwikkelen van datastrategieën om de gewenste informatie te genereren en analyseren, zodat er waardevolle inzichten voor uw merk ontstaan. Samen bekijken we welke bronnen, technieken en analysemethoden het meest geschikt zijn voor uw organisatie.

Benieuwd hoe wij uw retailorganisatie kunnen helpen bij uw big data vraagstuk?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Winkelprestaties verbeteren met technologie

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Veranderend oriëntatie- en koopgedrag

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Retail branding

Toegevoegde waarde bieden aan uw klant door de unieke kracht van uw formule te vinden en op relevante wijze tot uiting te brengen naar uw klant.

Lees verder

Omnichannel retail

Connect all online and offline contact moments with your customers to one consistent and relevant experience of your retail formula.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder

Value Optimized Pricing

De begrippen waarde en prijs zijn variabeler en complexer dan ooit. Steeds vaker ontstaan er variabele prijzen op basis van de waarde van het moment.

Lees verder