Continu aansluiten op de veranderende behoeften van uw klant

Uw klant verandert continu

Het oriëntatie- en koopgedrag van klanten verandert voortdurend. Eén ding is zeker: consumenten willen zelf de controle hebben over hun aankoopproces. Zij gebruiken alle beschikbare middelen om informatie te vergaren en te delen, zich te laten inspireren en adviseren. Bovendien shoppen zij waar, wanneer en hoe zij dit willen en kiezen ze uit steeds meer aanbieders wereldwijd. De customer journey is daardoor niet meer lineair en min of meer gelijk voor al uw klanten, maar loopt juist sterk uiteen. En ook de eisen die consumenten stellen aan u als retailer veranderen. Hoe voorkomt u dat u steeds weer achter de verkeerde trends aanloopt, maar zorgt u er juist voor dat u zich richt op de ontwikkelingen die voor u het meest waardevol zijn?

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Aansluiten bij veranderend gedrag

Als retailer moet u continu aansluiten op de veranderende behoeften van uw klant. Daarvoor is het van belang om op de hoogte te blijven van de marktcontext waarin uw retailformule zich begeeft. Dit doet u door bewegingen in de markt en consumentenvoorkeuren nauwlettend te volgen, maar ook technologische en maatschappelijke ontwikkelingen in de gaten te houden. Vervolgens gaat het erom alle trends en ontwikkelingen op waarde te schatten en te toetsen aan de mogelijkheden én onmogelijkheden van uw organisatie voordat u ze naar uw retailformule doorvertaalt. Alleen zo schiet u niet met losse flodders, maar investeert u gericht in trends en ontwikkelingen die voor uw retailmerk relevant zijn.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

We analyseren trends en in hoeverre ze aansluiten bij uw merkstrategie om op basis hiervan te bepalen welke ontwikkelingen kansrijk voor u zijn. Daarna bekijken we hoe uw formule kan anticiperen op nieuwe ontwikkelingen en indien nodig scherpen we de formule zelf op deze ontwikkelingen aan. Dát is Responsive Retailing. Verder onderzoeken we samen hoe andere merken en retailformules binnen en buiten uw branche zich gedragen, zodat we hiervan kunnen leren en relevante elementen kunnen vertalen naar uw eigen retailmerk.

Benieuwd hoe wij uw retailorganisatie kunnen helpen de aansluiting te vinden bij uw klant?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Green Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Winkelprestaties verbeteren met technologie

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Van big naar smart data

Waardevolle data genereren en inzetten om uw klant een persoonlijke shopervaring te bieden.

Lees verder

Retail branding

Toegevoegde waarde bieden aan uw klant door de unieke kracht van uw formule te vinden en op relevante wijze tot uiting te brengen naar uw klant.

Lees verder

Omnichannel retail

Connect all online and offline contact moments with your customers to one consistent and relevant experience of your retail formula.

Lees verder