De volgende stap in
mens-machine interactie

Dankzij de exponentiële groei in computerrekenkracht kan software sneller zelfstandig leren en beslissingen maken. Dagelijkse taken worden geautomatiseerd, waarbij we op onze wenken worden bediend door een personal assistant.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Virtual personal guides

Spraak- en camera-interfaces (zoals Siri, Alexa, FaceID en Tango) worden door o.a. Apple, Amazon en Google in rap tempo beschikbaar gemaakt op tal van devices, zoals smartphones en home assistants. Hierdoor raken steeds meer consumenten gewend aan het gemak van deze ‘nieuwe’ vormen van mens-machine interactie. Hardware innovaties en Artificial Intelligence stellen ons in staat om gesproken beelden, spraak en taal als in- en output te gebruiken. Consumenten gaan op zoek naar virtuele persoonlijkheden die hen kunnen vermaken, informeren, helpen en zelfs genezen. Zeker nu de personal assistants steeds emotioneler worden en zich als personen gaan gedragen, wordt de toegevoegde waarde en acceptatie groter.

“Conversational commerce groeit de komende 3 jaar uit tot de meest gebruikte methode voor interactie met consumenten… daardoor zou het bezoek aan winkels kunnen teruglopen.” – Capgemini, 2018

KLM – Care Tag

De Care Tag van KLM is een klein apparaatje dat toeristen voorziet van gesproken advies op locatie. Van restaurants tot navigatie, dit label is jouw persoonlijke reisgids.

 

Personal assistants

Een personal assistant is een apparaat dat het leven een stukje gemakkelijker maakt. Je kunt de gehele dag vragen stellen en opdrachten geven aan deze personal assistant.

https://www.youtube.com/watch?v=FQn6aFQwBQU

“76% of all regular voice users say that “using voice technology feels really natural now and I don’t even think about it.” – JWT Intelligence, February 2017

 

Amazon – Echo Look

De nieuwe Echo Look is jouw persoonlijke modestylist en assistent. Je kunt aan Echo vragen hoe je eruit ziet en of ze een filmpje of een foto wil maken. Maar nog spannender, vraag aan Echo of je matcht met de laatste modetrends!

Vinclu – Gatebox

Een vrouwelijke hologram, genaamd Azuma Hikari, is een personal assistant en vriendin ineen. Zij geeft updates over het weer, doet de lampen in huis aan en stuurt vriendelijke teksten.

Een universele service

Virtuele assistenten verschijnen langzaam maar zeker overal. Ze helpen ons via onze mobiele telefoon, maar kunnen ook ons hele huishouden besturen. Wat dacht je van een assistent die automatisch de boodschappen bestelt die op zijn? Het duurt niet lang meer voor virtuele assistenten een universele service worden. Ook winkelen behoort tot deze service en we zullen in de toekomst rekenen op onze assistenten om deze taken deels of zelfs helemaal voor ons uit te voeren.

Zichtbaarheid voor retailers

Het feit dat Amazon, één van de grootste retailers ter wereld, Alexa heeft ontwikkeld, benadrukt de nieuwe rol van Artificial Intelligence binnen de retail. Het is tijd voor retailers om na te denken over hoe een virtuele assistent meerwaarde kan bieden. Data is hierbij van cruciaal belang. Dankzij data kan een virtuele assistent anticiperen op onze wensen, bijvoorbeeld door te leren over onze voorkeuren en hier producten uit een winkelvoorraad aan te koppelen. Geef daarbij een virtuele assistent een eigen persoonlijkheid en het duurt niet lang meer voor we vergeten dat we met een computergestuurd systeem spreken. Wanneer virtual personal guides gemeengoed worden, ontstaan er nieuwe vormen van advertising met een continue (machts)strijd om zichtbaarheid voor retailers.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd hoe u kunt inspelen op deze trend?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder