De effectiviteit van de fysieke winkel verbeteren

Online denken naar fysiek brengen

Internet based retailers hebben een enorme voorsprong in het gebruiken van klantinzicht om de prestaties voortdurend te meten en te verbeteren. Dashboards geven deze retailers real time inzicht, waarmee de conversie steeds weer verbeterd. Coolblue is het schoolvoorbeeld van een retailer die met behulp van deze business intelligence enorme successen en groei weet te behalen. Toch is dit denken niet meer voorbehouden aan de internet based retailers. Er zijn steeds meer tools beschikbaar die dit ‘online denken’ naar de fysieke winkel brengen.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Inzichten die de winst verhogen

Zo is er video- en RFIDtechnologie, die met behulp van instore camera’s de winkeleffectiviteit meet. De camera’s registeren en de software analyseert, zo wordt er onder andere gekeken naar klantenstromen (hoeveel mensen zijn er op bepaalde tijden en dagen in de winkel), klantendemografie (man, vrouw, jong oud), looplijnen (hoe lopen en navigeren klanten zich door de winkel), stopgedrag (bij welke artikelen en communicatie-uitingen staan mensen stil) en de route die ieder afzonderlijk artikel al dan niet doorloopt. Deze gegevens worden afgezet tegen conversie, waarmee er inzichten verkregen worden waarmee personeel effectiever kan worden ingezet, winkelinrichting en assortiment kan worden aangepast en POS materiaal effectiever geplaatst kan worden.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche, wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd hoe wij de prestatie van uw winkels kunnen verbeteren?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder