Passie voor retail en merken is wat
ons drijft en verbindt

Albert Top

Challenger

Lees meer

Albert Top

Challenger

Kennis: Masterclass Brandmanagement (EURIB), Masterclass Retailing the brand (EURIB), Vlerick Business School – Retail & Trade Marketing

Expertises: Retailvisie, Strategie en innovatie, Formuleontwikkeling

Albert geeft als algemeen directeur niet alleen leiding aan het bureau, maar is als retailadviseur persoonlijk betrokken bij alle klanten. Vanuit zijn passie voor retail helpt hij retailers en merken om continu van nu te zijn en aansluiting te vinden bij de wensen van de consument van vandaag. Daarbij inspireert hij klanten graag met een energiek enthousiasme, onconventionele ideeën en out-of-the-box oplossingen. Geheel volgens zijn motto: als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Inmiddels heeft hij al vele retailers geholpen om hun plek in het snel veranderende retaillandschap te vinden – en tot een heldere visie te komen om hun merk- en retailformule te optimaliseren. Nieuwe markt- en retailinzichten weet hij razendsnel om te zetten naar (strategische) adviezen, kansen en ideeën voor klanten. Dit deed hij onder meer voor marktleiders als Agri Retail, Auping, Baderie, Bruynzeel, Dio Eneco, Fair Play, Jumbo en Primera. Als echte ‘challenger’ gelooft Albert heilig in uitdagen en uitgedaagd worden. Zo prikkelt hij klanten én medewerkers voortdurend om het beste uit zichzelf te halen en te blijven groeien. Op weg naar één gezamenlijk doel: het beste resultaat.

Monique van Hoek

Clarifier

Lees meer

Monique van Hoek

Clarifier

Kennis: HEAO Communicatie – specialisatie identiteit en imago, Master Marketing communicatie, Master of Brandmanagent MBM (EURIB), Masterclass Retailing the brand (EURIB), Masterclass Verandermanagement, Masterclass Grip op gedrag

Expertises: Merkstrategie, Brandmanagement, Formuleontwikkeling

Monique is als partner en ‘clarifier’ bij Crossmarks een ankerpunt voor klanten én medewerkers, met als centrale taak: verhelderen. En daarin gaat ze ver. Want niet alleen weet zij vanuit haar strategische inzichten duidelijke merk- en retaillijnen uit te zetten, zij kent ook de vraagstukken waarvoor ondernemers kunnen staan. Het is haar drive om zulke vraagstukken snel te identificeren, uit te diepen, juist te interpreteren, te ontrafelen en vervolgens te trechteren naar een heldere oplossing die mensen en merken verbindt. Complexe materie wordt in haar handen transparant, ogenschijnlijke chaos krijgt structuur en processen worden gestroomlijnd. Zij verwoordt keuzes, mogelijkheden en beslissingen op een manier die iedereen begrijpt. Of het nu gaat om strategische markt- en merkpositioneringen, het ontwikkelen van scherpe proposities of de doorvertaling naar formuleonderdelen. Zij weet wat het is om te werken voor grote én kleinere organisaties. Mede dankzij de retailkennis en -ervaring die zij in 15 jaar heeft opgebouwd, denkt zij maximaal vanuit het (on)vermogen van de klant. Dat vergt veel empathisch vermogen, daadkracht, een helicopterview en een pragmatische instelling. Maar de resultaten zijn ernaar. Arke, TUI, Kwantum, BoerenBond, Blokker, Charles Vögele, Kras, Bruynzeelkeukens, DA, KPN, Audi, Randstad en vele andere klanten weten inmiddels hoe dat voelt.

Vincent Coster

Energizer

Lees meer

Vincent Coster

Energizer

Kennis: Sport Economie en Communicatie, Masterclass Brandmanagement (EURIB), Masterclass Retailing the brand (EURIB)

Expertises: Formule- en merkontwikkeling, Marketingcommunicatiestrategie, Retail- en merkinnovatie

Sommige klanten denken dat onze ‘energizer’ (en partner bij Crossmarks) Vincent onderdeel is van hun organisatie: zó betrokken is hij bij alle projecten die hij vol energie voor hen begeleidt. Diezelfde energie brengt hij dan ook steevast over op de klant en het projectteam. Want kan niet bestaat niet voor hem. Alleen denken in kansen maakt hem gelukkig. Dat leidt vaak tot onverwachte, prikkelende en onconventionele oplossingen. Want hij ziet maar één manier om de concurrentie voor te blijven: boven het maaiveld uitsteken. En dat lukt alleen als de wil er is om dingen anders te benaderen en doelgericht te bewegen in een vastgelegde richting. Op weg naar een consistente retailformule die elke dag een beetje meer van nu is. Zo daagt hij de klant graag uit om niet binnen de comfort zone te blijven hangen, maar innovatief en out-of-the-box te gaan denken – en handelen! Out-of-the-box is hij als retaildier namelijk zelf ook. De ontwikkeling van flagshipstores, strategieën, nieuwe positioneringen, retailconcepten, store events en zelfs personeelstrainingen: hij heeft het allemaal gedaan. Bij Crossmarks ontwikkelde hij onder meer een nieuwe retailomgeving voor Toyota en verzorgt hij de dagelijkse ondersteuning van alle dealers in Nederland. Op topsnelheid. Maar ja, die energie hè…

Jenneke Appel

Achiever

Lees meer

Jenneke Appel

Achiever

Kennis: HEAO economisch linguistisch, Masterclass Retailing the brand (EURIB), Masterclass Brand management (EURIB)

Expertises: Formuleontwikkeling- en bewaking, Marketingcommunicatie, Propositie-ontwikkeling

Welke vragen ze ook op haar bordje krijgt, zodra Jenneke ermee aan de slag gaat zijn drie dingen zeker: het komt gegarandeerd voor elkaar, het is goed doordacht en het is er op tijd. Als partner en ‘Achiever’ bij Crossmarks is ze gewend om snel en efficiënt tot een oplossing te komen, die resultaat oplevert. Dat lukt het beste als ze veel kan ‘sparren’ met de klant en de creatieve en strategische Crossmarkers. Daarbij is ze zelf natuurlijk altijd de spin in het web – als aanspreekpunt en als regisseur die alle partijen en behoeften gedurende het hele traject op elkaar blijft afstemmen. Hoewel haar hart bij retail ligt, is ze tijdens haar loopbaan niet alleen verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling van talloze retailformules (waaronder Baderie, Jan Linders en Promiss) maar ook voor de campagnes van belangrijke merken (zoals TUI, Kneipp en Royal Canin). Haar geheim is de ‘human factor’. Ze inspireert en activeert mensen door haar enthousiasme en toegankelijkheid. Ook weet ze lastige materie terug te brengen tot de kern, waardoor complexe problemen ineens transparant worden. Een zegen voor onze creatieve en strategische teams, die ze inhoudelijk brieft, aanstuurt en kritisch beoordeelt. Om het werk pas aan de klant te presenteren als ze er zelf volledig achter kan staan.

Lori van Waes

Forecaster

Lees meer

Lori van Waes

Forecaster

Kennis: HEAO Communicatie – minor communicatie: Universidad Carlos III de Madrid, NIMA Marketingcommunicatie B1, Masterclass Retailing the brand (EURIB), Secondsight Trends, foresights & strategy, Nyenrode Professional Future Strategist, tal van eendaagse retail/branding gerelateerde trainingen/events/workshops

Expertises: Research, Trend- en marktanalyse, Benchmarking, Retailstrategie

Lori is als ‘forecaster’ altijd op de hoogte van alles wat er gebeurt in onze (retail)wereld. Het analyseren en interpreteren van alles wat er gebeurt in de wereld is dan ook haar tweede natuur. Zo heeft Lori oneindig veel voorbeelden paraat waarmee ze klanten weet te inspireren om anders dan anders te denken. Niet alleen kan ze je alles vertellen over de nieuwste trends, ontwikkelingen en innovaties op retailgebied, ze weet ook wat er vervolgens nodig is om tot een gegronde strategie te komen. Met gedrevenheid en enthousiasme verrast ze klanten met (soms onvermoede) feiten en inzichten die ze weet te vertalen naar rotsvaste strategieën. In samenwerking met de klant is Lori op haar best en met haar enorme kennis en analytisch denkvermogen behoort een heldere retailvisie of -strategie altijd tot het resultaat. Vele merken en retailers hebben dit mogen ervaren. Een paar namen? BCC, Auping, Baderie, Jumbo, Bouwmaat, Eneco – maar het zijn er veel meer…

Sara Collard

Thinker

Lees meer

Sara Collard

Thinker

Kennis: HEAO Communicatie, Master of Brand Management (EURIB), Retailing the Brand (EURIB)

Expertises: Merkstrategie, Brandmanagement, Formuleontwikkeling

Sara Collard is met haar brede merk- en retailkennis de specialist pur sang voor strategische vraagstukken en adviezen. Zij vertaalt de vaak complexe retailtheorie naar begrijpelijke materie en legt alles op heldere en gestructureerde wijze vast. Op zoek naar de essentie filtert zij informatie en komt tot relevante insights en kansen voor de klant – die zij vervolgens helpt bij het maken van strategische keuzes. Haar adviezen zijn altijd gebaseerd op scherpe analyses, die leiden naar strategische groeiscenario’s en de beste plek van merken en formules in het toekomstige retaillandschap. Grondig nadenken over de beste marsroute is dan ook haar passie, het succes van de retailer haar drijfveer. Als ‘thinker’ ontwikkelt zij samen met de klant een solide strategie voor merk of retailformule, gevolgd door een authentieke, onderscheidende en relevante positionering. En ten slotte de verdere vertaling naar alle onderdelen van de formule. Haar denken is effectief en compromisloos.

Kristie Habraken

Investigator

Lees meer

Kristie Habraken

Investigator

Kennis: Communicatie en minor toegepaste psychologie aan Fontys Hogescholen Eindhoven, Master Media en Beïnvloeding aan de Radboud Universiteit

Expertises: Research, Trend- en marktanalyse, Benchmarking

Als er iets is dat Kristie kenmerkt, is het wel de bevlogenheid waarmee ze haar werk constant naar een hoger niveau tilt. Haar feilloze interne en externe analyses zijn keer op keer imponerend, evenals de passie waarmee ze haar projecten uitvoert. Altijd met een glimlach. Met haar kritische blik, analytische talent en oog voor detail is ze met recht onze Investigator. Ze begrijpt van nature wat de klant nodig heeft en gaat verder waar anderen zouden stoppen. Zelfs de meest complexe vraagstukken weet ze met precisie te ontrafelen. Dankzij Kristie hebben klanten dan ook gegarandeerd een strategische voorsprong op de rest. Wij hebben het allang gezien: Kristie is een niet te stoppen natuurkracht waarvan we nog vaak onder de indruk zullen zijn.

Nicole van den Eerenbeemt

Inventor

Lees meer

Nicole van den Eerenbeemt

Inventor

Kennis: Ruimtelijke Vormgeving, Presentatie & Communicatie, Business Innovation aan Avans Hogeschool en Minor Trendwatching aan Fontys Hogescholen

Expertises: Trendwatching, Research, Trend- en marktanalyse en Benchmarking

Daadkrachtig, zorgvuldig en oplossingsgericht. Dat zijn woorden die ‘Inventor’ Nicole kenmerken. Perfecte eigenschappen om elke dag weer diep in de retailmaterie te graven en zo in kaart te brengen wat de trends en ontwikkelingen zijn waar we vandaag en morgen niet omheen kunnen. Klanten zijn door Nicole altijd op de hoogte van wat er speelt in hun branche en wat dat voor hen betekent. Naast het vermogen om tot scherpe analyses te komen, is Nicole ook sterk in het bedenken van nieuwe retailoplossingen tijdens een creatieve brainstorm. Verschillende klanten hebben het al mogen ervaren, Nicole weet met haar positieve energie en aanpakkersmentaliteit elk vraagstuk tot een hoger niveau te tillen.

Angie Boele

Anticipator

Lees meer

Angie Boele

Anticipator

Kennis: Trend Research & Concept Creation in Lifestyle en minor Kunst, Cultuur & Onderzoek aan Fontys Hogeschool

Expertises: Trendwatching, Research, Trend- en marktanalyse en Benchmarking

Als Angie zich in iets vastbijt, laat ze pas los als haar doel bereikt is. Met haar aanhoudende enthousiasme en tomeloze drive weet ze veranderende consumentenbehoeften en signalen uit de markt tot in de puntjes te analyseren en in kaart te brengen. Op deze manier weet ze klanten altijd weer te verrassen. Daarbij spoort ze feilloos de nieuwste retailconcepten op, die in combinatie met haar scherpe analyses zorgen voor een dosis inspiratie en inzichten waar onze klanten mee verder kunnen. Dankzij haar capaciteiten om voortdurend te kunnen anticiperen op veranderende situaties, helpt ze klanten een visie en strategie te vormen die altijd zullen passen in de huidige tijdsgeest.

Nancy van der Heijden

Treasure hunter

Lees meer

Nancy van der Heijden

Treasure hunter

Kennis: PR & Communicatie, NIMA Marketing-A, Retailstyling

Expertises: Trendwatching, Retailwatching, Benchmarking, Retailtours, Organisatie, Procesbewaking

Nieuwe ideeën en inzichten bepalen vaak het succes van een retailconcept. Vraag dat maar aan Nancy, ‘treasure hunter’ bij Crossmarks. Nieuwsgierig als ze is, zoekt ze graag naar alles wat retail zo spannend, onderscheidend en relevant maakt. Sterker nog: ze is een kei in het ontdekken van unieke hotel-, food- en retailconcepten over de hele wereld. Ze doet haar dagelijkse field & desk research dan ook grondig. Welke retailconcepten zijn opvallend en vernieuwend? Wat zijn momenteel dé ‘must sees’ in retailland? Waar ze ook zijn, Nancy weet ze te vinden. De sterkste ‘must sees’ beschrijft ze helder op onze website en in onze nieuwsbrief. Bovendien komt haar expertise goed van pas bij het samenstellen en organiseren van onze gewilde retail studie tours. Collega’s zien haar als een energieke, accurate, stressbestendige en flexibele aanpakker die perfect kan plannen en managen. Maar haar organisatietalent reikt verder: zij weet van elke tour een inspiratiesessie voor alle deelnemers te maken. Niet iedereen kan dat zomaar. Nancy wel. Want inspireren is een vak én een gave.

Kelly van Hattem

Co-Creator

Lees meer

Kelly van Hattem

Co-Creator

Kennis: MTS bouwkunde, Vormgeving/concept Lyceum Eindhoven, Art direction – Junior Academy Amsterdam, Masterclass Advanced Retail Design – Universiteit van Hasselt

Expertises: Visual identity, Retail- en brand design, Merkbewaking

Kelly is een teamplayer pur sang. Een eigenschap die je dagelijks hard nodig hebt als allround ‘co-creator’ bij Crossmarks. Hij is dan ook geen solist, maar een kritische perfectionist die graag veel mensen bij het creatieve proces betrekt. Zo spart hij vaak met opdrachtgevers en collega’s, die hij telkens weer inspireert en motiveert. Samen met hen geeft hij invulling aan communicatie, die de consument echt raakt. Daarbij weet hij een strategische briefing moeiteloos te vertalen naar een creatieve uitdaging. Wat altijd weer voor positieve verrassingen zorgt. Ondertussen werkt zijn brein nonstop om multichannelconcepten én designs te creëren, die optimaal bijdragen aan een 360 graden klantbeleving. Dat varieert van visuele identiteiten en instore communicatie tot retail-, marcom- en packaging design – voor retailers als Blokker, Setpoint, Diesel, Jan Linders, Charles Vögele, Kwantum, Arke, DA en Baderie. Maar wat hij ook doet, hij overziet het hele creatieve proces. En dat is alleen gegeven aan creatieven die altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op hun vakgebied. Zoals Kelly.

Pim van der Linden

Imagineer

Lees meer

Pim van der Linden

Imagineer

Kennis: Vormgeving & communicatie Sint Lucas, University of Lincoln – School of Art and Design

Expertises: Marketingcommunicatiedesign, Digital design

Waar het strategische traject ophoudt, begint de uitdaging voor Pim. Als ‘imagineer’ laat hij merken tot de verbeelding spreken door er design en beleving aan toe te voegen, in nauwe interactie met de klant. Hij is een meester in het verder verfijnen en doorvertalen van een visuele identiteit of een campagnethema naar online en marketingcommunicatiemiddelen. Daarmee verbindt hij uiteindelijk merken met de doelgroep. Zijn ‘tools’ bestaan uit een hele range grafische vaardigheden, van traditionele vormgeving tot interactive design. Zo verzorgt hij niet alleen de vormgeving van drukwerk en huisstijlen, maar werkt ook volop digitaal aan websites, interfaces en social media. Meestal is hij vandaag alweer beter dan gisteren, want zijn nieuwsgierigheid kent geen grenzen. Toch verliest hij door zijn praktische instelling en oog voor de dagelijkse realiteit van de klant nooit de haalbaarheid uit het oog. Daarbij ziet hij geen beperkingen, alleen maar oplossingen. Onder meer voor klanten als Setpoint, Jan Linders, Promiss, Toyota, Lexus, Auping en Levi’s.

Lodewijk van der Peet

Disruptor

Lees meer

Lodewijk van der Peet

Disruptor

Kennis: Gerrit Rietveld Academie, diverse internationale trainingen

Expertises: out-of-the-box-denker, provocateur, directe communicatie

Lodewijk zijn bijnaam is belowthewijk omdat hij een voorliefde heeft voor het maken van direct response campagnes. En die maakt hij het liefst voor retailers. Hij begon als art-director, veranderde van ambacht rond 2005 en werd copywriter. Voordat Lodewijk bij Crossmarks kwam was hij 6 jaar managing director van een reclamebureau waar hij verantwoordelijk werd voor accounts als Kruidvat, Dille & Kamille en Beter Bed. Naast de dagelijkse werkzaamheden heeft Lodewijk altijd bestuursfuncties vervuld om, zoals hij het zegt: ‘het gebrek aan maatschappelijke relevantie van het reclamevak te compenseren’. Hij was onder meer voorzitter van Stichting Simavi (medische ontwikkelingshulp), voorzitter van PANL en is thans bestuurslid van diverse verenigingen. Doceert sinds 2005 regelmatig op de Miami Ad School. Lodewijk is ook nog columnist voor de reclamevakbladen.

Marscha Links

Perfecter

Lees meer

Marscha Links

Perfecter

Kennis: Middelbaar Reproductie en Teken Opleiding – Grafisch Lyceum Eindhoven, KMBO O&S – Grafisch Lyceum Eindhoven

Expertises: Beeldbewerking, DTP, Merkbewaking

Streven naar perfectie is voor Marscha – niet voor niets onze ‘perfecter’ – een eerste levensbehoefte. Daar zijn we bij Crossmarks natuurlijk erg blij mee en onze klanten ook. Want ze doet steevast meer dan er van haar wordt verwacht. Zoals actief meedenken in het proces, voortdurend kijken hoe het werk nog beter kan worden en telkens weer betrokken zijn bij de klant en zijn specifieke wensen. Om uiteindelijk het beste resultaat te kunnen realiseren. Daarbij zet ze al haar vaardigheden in. Door middel van haar rijke ervaring, specialistische kennis en oog voor detail weet ze een creatief idee tot in de details uit te werken en beelden secuur te manipuleren en te perfectioneren. Ze verzorgt zelfstandig de vormgeving van magazines en andere middelen. En ze ondersteunt een optimale bewaking van het merkbeeld door het hele proces te structureren en vast te leggen. Wat Marscha onder grafische perfectie verstaat, hebben heel wat grote en kleine merken in de loop der jaren al ervaren. Van Philips, DHL en Coca-Cola tot rasretailers als Baderie, Jan Linders, Setpoint, Hout-Brox, de Hypotheker, Toyota, Lexus, Blokker en Decathlon.

Riëlle Jansen

Contortionist

Lees meer

Riëlle Jansen

Contortionist

Om communicatiemiddelen pakkend door te vertalen, moet je bij Crossmarks echt van alle designmarkten thuis zijn – en dát is Riëlle Jansen zonder meer. De ‘contortionist’ in haar maakt dat elke uitwerking in vormgeving en DTP perfect aansluit bij de gekozen strategie en art direction. Hoe klein of groot de opmaak ook moet worden, ze zorgt er gewoon voor dat de uiting maximaal communiceert en functioneel blijft. Daarbij buigt ze de vormgeving linksom of rechtsom, net zolang tot alles binnen het gewenste format past. Met dezelfde flexibiliteit kijkt ze naar problemen, om vervolgens direct te denken in oplossingen. De béste oplossingen, want daar houden opdrachtgevers van. Als een ware kameleon past Riëlle zich aan aan de sfeer, look & feel en identiteit van de klant. Met grote accuratesse weet ze hoofd- en bijzaken van elkaar te onderscheiden. En door haar nuchtere instelling vindt ze altijd een praktische oplossing die dichtbij de klant ligt en voldoet aan alle wensen en verlangens. Het resultaat is communicatie met een eigen signatuur.

Mirella Uitenbroek

Streamliner

Lees meer

Mirella Uitenbroek

Streamliner

Voor Mirella telt eigenlijk maar één ding: een perfect visueel einderesultaat. Op DTP-gebied trekt ze dan ook alles uit de kast om dit te bereiken – voor haar klanten én voor zichzelf. Daarbij zoekt ze net zolang naar de ideale oplossing totdat ze die heeft gevonden. En vinden doet ze hem altijd, zoals je van een echte ‘streamliner’ mag verwachten! Wat Mirella betreft moet iets niet zomaar goed zijn, maar onnavolgbaar goed. Voor minder gaat ze niet. Ze is dus pas in haar element als ze kan meedenken met haar klanten. Als ze haar collega-creatieven kan verrassen en ondersteunen met haar unieke talent. Als ze de meest uiteenlopende uitingen kan opzetten, werktekenen, corrigeren en uitleveren. Als ze presentaties en dummy’s kan laten stralen dankzij haar fröbeltechnische vondsten. Ze werkt snel en denkt pragmatisch, geholpen door haar passie voor beeldbewerken en haar aangeboren tekstgevoel. Plus haar rijke ervaring, waarmee grote retailformules als Praxis, Intratuin, Specsavers, Intertoys, Libris, Hubo en Vodafone hun voordeel al hebben gedaan. Maar dat was toen en Mirella kijkt liever vooruit. Want er valt natuurlijk nog veel meer te ‘streamlinen’.

Rick van Oorschot

Finetuner

Lees meer

Rick van Oorschot

Finetuner

Kennis: Printoperator en Allround Digital Publishing aan SintLucas

Voor Rick telt eigenlijk maar één ding, namelijk een eindresultaat waar iedereen trots op is. Als finetuner zet hij zijn technische DTP-skills bij iedere opdracht met overgave in om dit resultaat te bereiken. Daarnaast heeft hij oog voor detail en is huisstijlbewaking zijn tweede natuur. Als Rick aan een opdracht werkt zorgt hij ervoor dat de opdracht perfect is uitgewerkt en dat de puntjes op de i zijn gezet. Hij volgt de wensen van het ontwerp nauwkeurig op, maar durft ook buiten de lijntjes te kleuren als dat nodig is. Een opdracht is bij Rick dus zeker in goede handen.

Eugène Janssen

Creative chemist

Lees meer

Eugène Janssen

Creative chemist

Kennis: Communication & Multimedia Design (Avans Hogeschool), Meaningful Data Design (Avans Hogeschool), Music Therapy in Special Education (ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten).

Expertises:
Grafisch vormgeven, design communicatie, branding, psychologie

Integer, toekomstbestendig, pragmatisch creatief en ambitieus, dat zijn de ingrediënten die Eugene gebruikt om telkens weer een sterk merk te ontwikkelen of onderhouden. De creatie van een passend maatpak waarmee elk topmerk verzorgd voor de dag kan komen, dat is zijn specialisme. Met krachtige visuele communicatie zorgt hij ervoor dat een boodschap in een vogelvlucht verspreid kan worden met het beoogde doel om de klant zich thuis te laten voelen bij het merk. Om dit te realiseren onderzoekt hij als chemicus mogelijke samenstellingen, eigenschappen en toepassingsmogelijkheden van product en stof. Door experiment, ervaring en kennis van het menselijke psyche zal het juiste resultaat tot stand komen. Een sterk merk is meer dan een mooi plaatje. Eugene zorgt ervoor dat de visuele communicatie van het merk op het netvlies zal zijn gebrand bij de juiste doelgroep.  

Petra Dikmans

Orchestrator

Lees meer

Petra Dikmans

Orchestrator

Kennis: Heao Communicatie, Marketing communicatie A & B, Masterclass Retailing the brand (EURIB), Masterclass Brandmanagement (EURIB)

Expertises: Marketingcommunicatie, Formule- en merkbewaking

Petra overziet en regisseert. Als allround ‘orchestrator’ beschikt zij over het inlevingsvermogen om de juiste mensen en factoren perfect op elkaar af te stemmen. Waardoor trajecten uiteindelijk zo goed en soepel mogelijk verlopen. Dat lukt niet zonder teamwork. Haar kracht is dan ook om de krachten van ánderen te bundelen. Verwachtingen te managen. Optimale teams samen te stellen en te laten excelleren. Met Petra voor het orkest, weten haar spelers – van klanten tot collega’s – elkaar in harmonie te vinden. Op zoek naar een klinkend resultaat. Om dat te bereiken is zij scherp op de details en adviseert zij voortdurend in het proces. Zij organiseert, budgetteert en bewaakt formules en merkprojecten. En blijft ondertussen dagelijks aanspreekpunt en sparringpartner voor klanten en de interne organisatie. Haar vooruitziende blik en gevoelige zesde zintuig voor intermenselijke dynamiek geven haar hierbij een duidelijke voorsprong. De resultaten voor klanten zijn ernaar. Met ruim 20 jaar ervaring aan bureauzijde en op ingrijpende coporate identity- en marcomtrajecten kan dat ook bijna niet anders. Vraag het aan Philips, Bose, Postbank, Honig, Liliane Fonds, Blokker, Fair Play of Charles Vögele. Of aan vele andere merken die zij heeft helpen orkestreren.

Renate Heijmans

Organiser

Lees meer

Renate Heijmans

Organiser

Kennis: Nederlands Luchtvaart College, Fontys HBO Communicatie.

Expertises: Klantgericht werken, project management, begroten en planningen maken, proactief handelen.

Perfectionistisch én een doorpakker. Dat is onze “organiser” Renate. Onder haar bewind zijn projecten tot in de puntjes georganiseerd. De klant hoeft zich nergens druk om te maken. Renate weet precies wat ze doet. Kraakheldere briefings opstellen, het nauwkeurig bewaken van processen én het budget: ze draait er haar hand niet eens voor om. Voor haar is het ontzorgen van de klant vanzelfsprekend. Ze is daarin ook zo lekker nuchter gebleven. “Gewoon regelen”, zegt ze dan. Haar dagen zijn ook niet gebonden aan exacte tijden. Heeft de klant haar nodig? Dan klapt ze ’s avonds haar laptop open en werkt ze nog even wat to-do’s weg. Geen probleem. Ze houdt met gemak ballen in de lucht die anderen allang hadden laten vallen. En dan is ze óók nog eens een onwijs positief mens. Als energieke allrounder heeft ze de perfecte eigenschappen in huis voor een project manager. Klinkt indrukwekkend… En dat is het ook! Laat het maar over aan Renate. Zij regelt het wel.

Sandra Boom

Navigator

Lees meer

Sandra Boom

Navigator

Kennis: HEAO Communicatie – specialisatie identiteit en imago, Masterclass Retailing the brand (EURIB), Masterclass Brand management (EURIB)

Expertises: Merkbewaking, Marketingcommunicatie, Procesbewaking

Bij Crossmarks denkt eigenlijk iederéén pragmatisch. Toch wint niemand het op dat punt van Sandra. Voor ons is ze dé ‘pragmatist’ en daar is ze trots op. Ze benadert alle projecten op een manier die praktisch en nuttig is voor de klant en het totale proces. Geholpen door haar positieve drive en een echte ‘hands-on’ mentaliteit, gaat ze geen uitdaging uit de weg. Dat leidt tot concrete oplossingen die gemakkelijk uitvoerbaar en toepasbaar zijn. Ook weet ze problemen telkens weer snel te doorgronden, zodat ze flink kan doorpakken. Noem het projectmanagement 2.0. Of unieke expertise plus gevoel voor deadlines. Daarbij zit ze graag met klanten om de tafel – en de klanten met haar. Want haar flexibele wijze van werken en plannen spreekt aan. Net als haar open manier van adviseren en communiceren. Met haar doelgerichte aanpak bewaakt en ondersteunt ze merken, processen en formules. Ze managet projecten qua timing, budget en inhoud. Ze stuurt projectteams aan en leidt briefings en reviews met creatie. Kortom: ze laat de juiste mensen op het juiste moment de juiste dingen doen. En dan krijg je dus ook het juiste resultaat. Bad in beeld weet dat. Toyota/Lexus weet dat. Plus alle andere klanten waarvoor ze zich met al haar kennis en ervaring inzet.

Bas Anders

Enthusiast

Lees meer

Bas Anders

Enthusiast

Kennis: NHTV – Mediaplanning SRM

Expertises: Retailcommunicatie, Marketing en Communicatie

Waar anderen stoppen gaat Bas verder, de wilskracht om nét dat stapje extra te zetten ligt in zijn aard. Met zijn sprankelende geestdrift voor de retailbranche is hij een ware ‘Enthusiast’, die als kapitein van het retailschip zoveel mogelijk klanten prikkelt om de juiste koers te varen. Zijn allround ervaring met online activaties, data en drukwerk in combinatie met de nodige retailkennis maken hem een prof in zijn vak. Samen met de klant rolt Bas een doordacht plan uit en ondersteunt daarnaast het complete proces. Of het nou gaat over een marketingstrategie, een resultaatgerichte crossmediale retailcampagne of de organisatie van events, bij Bas ligt het in goede handen. Met zijn servicegerichtheid en scherp oog voor commercie streeft hij altijd naar het beste resultaat, een accountmanager ten top als je het ons vraagt. Als “Enthusiast” weet hij mensen mee te nemen in zijn positieve energie en heeft hij voor elk probleem een praktische oplossing. Bas weet met zijn betrokken houding piekfijn wat er bij de opdrachtgever speelt en voor klanten als Toyota en Lexus is Bas dan ook als een rots in de branding.

Lars Huisman

Supporter

Lees meer

Lars Huisman

Supporter

Kennis: MBO Media-event Management

Expertises: Procesondersteuning, Media-management

Voor gedegen begeleiding en ondersteuning van projecten vertrouwen we zonder meer op Lars, onze fanatieke ‘supporter’. Met eindeloze inzet en toewijding ontzorgt hij zowel de klant als de interne organisatie, waarbij niets hem teveel is. Al regelend neemt hij iedereen veel werk uit handen, zodat projecten soms bijna vanzelf lijken te lopen. Zo is hij verantwoordelijk voor de planning, budgetbewaking en controle op allerlei documenten. Maar ook het organiseren van evenementen kunnen we met een gerust hart aan hem overlaten. Om alles onder controle te houden, communiceert hij onafgebroken met klanten, collega’s en leveranciers. Met maar één doel voor ogen: maximale output. Zijn concrete focus bij Crossmarks ligt op het dagelijkse contact met alle Toyota dealers van Nederland. Dit heeft hem echter ook geleerd hoe belangrijk het voor iedere retailer is om flexibel en snel te werken. Wat bij elk project – Toyota of niet – weer leidt tot een voelbare meerwaarde en het beste resultaat.

Aniek van der Ven

Arranger

Lees meer

Aniek van der Ven

Arranger

Kennis: Bachelor Human Resource Management en Minor Global Development Issues aan de Avans Hogeschool

Expertise: Procesondersteuning, Media-management

Met haar flexibiliteit, tomeloze energie en altijd positieve instelling is Aniek de aangewezen persoon om elk project tot een goed einde te brengen. Ze bewaakt de planning, het budget en zorgt dat de kwaliteit torenhoog blijft. Zowel in de communicatie met collega’s als met de klant is Aniek een uitblinker. Zo zijn klanten altijd op de hoogte en neemt ze hen alle zorg uit handen. Een wervelwind die nooit stilstaat maar altijd het overzicht bewaart.

Klanten als Toyota en Lexus kunnen erover meepraten, Aniek is iemand waar je op kunt bouwen. Eerder heeft ze al een kijkje in de keuken mogen nemen bij bedrijven als KLM en BDO, maar wij bij Crossmarks laten haar niet meer gaan!

Monique Peerlkamp

Accelerator

Lees meer

Monique Peerlkamp

Accelerator

Kennis: HBO Communicatie, MBO+ (Nima en PR), MMO-C

Expertises: Marketingcommunicatie, Projectmanagement, Procesbewaking

Orde scheppen in projecten die daarom vragen. Monique Peerlkamp, ‘Accelerator’ bij Crossmarks, doet niets liever en ze kan het ook als geen ander. Projecten die zij onder haar hoede heeft lopen altijd gestroomlijnd – en schijnbaar vanzelf. Maar schijn bedriegt, want er is heel wat voor nodig om de touwtjes stevig in handen te houden! Snel schakelen, prioriteiten stellen, samenwerken en praktisch denken zijn eigenschappen die haar aanpak typeren. En daadkracht, want Monique zit overal bovenop. Met haar humor en opgeruimde karakter weet ze veel voor elkaar te krijgen. Zo regelt ze opdrachten van A tot Z, van fotografie en rtv-producties tot real life projecten. Waarbij ze soepel het overzicht bewaart. Ze maakt planningen en offertes, beoordeelt teksten, bewaakt de financiën van lopende orders en brieft interne of externe creatieven. Ze onderhoudt contacten met leveranciers en klanten met veel verve en stemt de voorgang voortdurend af. Haar ultieme focus? Alles doen om het beste in iedereen naar boven te halen en er samen iets moois van te maken.

Kaatje Kusmic

Caretaker

Lees meer

Kaatje Kusmic

Caretaker

Kennis: MHBO Facilitair Management

Expertises: Officemanagement, Nederlandse taal

Iedereen die een relatie met Crossmarks heeft – binnen én buiten de organisatie – valt onder de goede zorgen van ‘caretaker’ Kaatje. Dat is al zo vanaf de start. Dus als iemand tot het DNA van Crossmarks behoort, is zij het wel. Officieel is zij officemanager, die gaat over de administratie, de personeelsadministratie en facilitaire aangelegenheden. Maar in werkelijkheid is haar betekenis voor de organisatie veel groter. Zij kan luisteren als geen ander en mensen ‘lezen’. Als 100% mensenmens weet zij precies wat er speelt bij klanten en collega’s en wat ze nodig hebben. Zij staat persoonlijk in voor een geweldige sfeer binnen het bureau en zorgt dat het niemand aan iets ontbreekt. Dat varieert van het oplossen van andermans problemen tot het bakken van pannenkoeken voor de lunch. Zij maakt, kortom, dat mensen zich comfortabeler voelen en daardoor meer uit zichzelf halen, zowel functioneel als emotioneel. Het is veel. Maar nog niet alles. Want moeten er teksten worden nagelezen en gecorrigeerd, dan doet ze dat ook. Gewoon omdat haar Nederlands zo goed is. No matter what: Kaatje takes care.

Gerard van den Bogaard

Connector

Lees meer

Gerard van den Bogaard

Connector

Voor een geboren ‘connector’ als Gerard draait alles om de beste verbinding. Tussen de klant en Crossmarks bijvoorbeeld, waarbij Gerard nieuwe contacten legt en onderhoudt. Maar ook tussen klantvragen en de oplossingen die Crossmarks te bieden heeft, waarbij hij zich verdiept in mens en organisatie. Om de juiste connecties te kunnen maken, komt zijn gecombineerde kennis van de retailwereld en de toegevoegde waarde van Crossmarks telkens weer van pas. En die kennis groeit met de dag, want de ontwikkelingen die zich afspelen bij retailketens volgt hij op de voet. Zijn hele werkzame leven – van acquisiteur bij retailbedrijven tot aanjager bij retailbureaus – staat dan ook in het teken van retail. Opgeven komt in zijn vocabulaire niet voor en zijn werkwijze is flexibel: doorpakken als het kan, geduldig toewerken naar een doel als het nodig is. Zowel klanten als medewerkers waarderen dat. Over het thema ‘acquisitie’ ontwikkelde hij een inspirerende training.

De kwaliteiten waar we naar op zoek zijn in anderen aspireren we in onszelf. Ze bepalen hoe we denken en wat we maken

Werken met passie

We delen de liefde en plezier in wat we doen. We werken met volle overtuiging en met energie en we doen het excellent. We dagen elkaar uit om het iedere dag een stukje beter te doen. Want we genieten van onze groei en die van anderen. We werken met professionals en met klanten die er net zo over denken.

Professionele grondhouding

We doordenken onze voorstellen. Nemen verantwoordelijkheid en we maken heldere afspraken. We zijn op tijd en altijd goed voorbereid. We weten wat er leeft, wat er speelt en we verliezen het kwaliteitsniveau nooit uit het oog.

Simpel maken

We zoeken de essentie en streven naar eenvoud in alles wat we bedenken en wat we doen. We maken zaken helder, praktisch en houden het begrijpelijk.

Wij zijn altijd op zoek naar mensen die dezelfde voorliefde hebben voor merken en retail als wij. Om ons permanent te komen versterken of om ons netwerk uit te breiden. Weet jij ook alles over merken en retail en lijkt het je leuk om samen met ons te werken aan uitdagende retail- en merkvraagstukken?

Neem dan contact met ons op over een van de onderstaande vacatures of stuur ons een open sollicitatie.

Wij staan open voor merk- en retailtalent

Crossmarks werkt veel samen met freelance professionals. We zijn daarom altijd op zoek naar verdere uitbreiding van ons netwerk binnen de volgende vakgebieden:

  • retaildesign / brand design / vormgeving / art direction
  • merkstrategie / retailstrategie / communicatiestrategie
  • concept / copy
  • projectmanagement

Reageren?

Klik op solliciteren en stuur een mailtje met CV en korte motivatie naar Monique van Hoek


Solliciteren