Challenger
Kennis: Masterclass Brandmanagement (EURIB), Masterclass Retailing the brand (EURIB), Vlerick Business School – Retail & Trade Marketing
Expertises: Retailvisie, Strategie en innovatie, Formuleontwikkeling
Albert geeft als algemeen directeur niet alleen leiding aan het bureau, maar is als retailadviseur persoonlijk betrokken bij alle klanten. Vanuit zijn passie voor retail helpt hij retailers en merken om continu van nu te zijn en aansluiting te vinden bij de wensen van de consument van vandaag. Daarbij inspireert hij klanten graag met een energiek enthousiasme, onconventionele ideeën en out-of-the-box oplossingen. Geheel volgens zijn motto: als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Inmiddels heeft hij al vele retailers geholpen om hun plek in het snel veranderende retaillandschap te vinden – en tot een heldere visie te komen om hun merk- en retailformule te optimaliseren. Nieuwe markt- en retailinzichten weet hij razendsnel om te zetten naar (strategische) adviezen, kansen en ideeën voor klanten. Dit deed hij onder meer voor marktleiders als Agri Retail, Auping, Baderie, Bruynzeel, DA, Eneco, Fair Play, Jumbo en Primera. Als echte ‘challenger’ gelooft Albert heilig in uitdagen en uitgedaagd worden. Zo prikkelt hij klanten én medewerkers voortdurend om het beste uit zichzelf te halen en te blijven groeien. Op weg naar één gezamenlijk doel: het beste resultaat.
Clarifier
Kennis: HEAO Communicatie – specialisatie identiteit en imago, Master Marketing communicatie, Master of Brandmanagent MBM (EURIB), Masterclass Retailing the brand (EURIB), Masterclass Verandermanagement, Masterclass Grip op gedrag
Expertises: Merkstrategie, Brandmanagement, Formuleontwikkeling
Monique is als partner en ‘clarifier’ bij Crossmarks een ankerpunt voor klanten én medewerkers, met als centrale taak: verhelderen. En daarin gaat ze ver. Want niet alleen weet zij vanuit haar strategische inzichten duidelijke merk- en retaillijnen uit te zetten, zij kent ook de vraagstukken waarvoor ondernemers kunnen staan. Het is haar drive om zulke vraagstukken snel te identificeren, uit te diepen, juist te interpreteren, te ontrafelen en vervolgens te trechteren naar een heldere oplossing die mensen en merken verbindt. Complexe materie wordt in haar handen transparant, ogenschijnlijke chaos krijgt structuur en processen worden gestroomlijnd. Zij verwoordt keuzes, mogelijkheden en beslissingen op een manier die iedereen begrijpt. Of het nu gaat om strategische markt- en merkpositioneringen, het ontwikkelen van scherpe proposities of de doorvertaling naar formuleonderdelen. Zij weet wat het is om te werken voor grote én kleinere organisaties. Mede dankzij de retailkennis en -ervaring die zij in 15 jaar heeft opgebouwd, denkt zij maximaal vanuit het (on)vermogen van de klant. Dat vergt veel empathisch vermogen, daadkracht, een helicopterview en een pragmatische instelling. Maar de resultaten zijn ernaar. Arke, TUI, Kwantum, BoerenBond, Blokker, Charles Vögele, Kras, Bruynzeelkeukens, DA, KPN, Audi, Randstad en vele andere klanten weten inmiddels hoe dat voelt.
Energizer
Kennis: Sport Economie en Communicatie, Masterclass Brandmanagement (EURIB), Masterclass Retailing the brand (EURIB)
Expertises: Formule- en merkontwikkeling, Marketingcommunicatiestrategie, Retail- en merkinnovatie
Sommige klanten denken dat onze ‘energizer’ (en partner bij Crossmarks) Vincent onderdeel is van hun organisatie: zó betrokken is hij bij alle projecten die hij vol energie voor hen begeleidt. Diezelfde energie brengt hij dan ook steevast over op de klant en het projectteam. Want kan niet bestaat niet voor hem. Alleen denken in kansen maakt hem gelukkig. Dat leidt vaak tot onverwachte, prikkelende en onconventionele oplossingen. Want hij ziet maar één manier om de concurrentie voor te blijven: boven het maaiveld uitsteken. En dat lukt alleen als de wil er is om dingen anders te benaderen en doelgericht te bewegen in een vastgelegde richting. Op weg naar een consistente retailformule die elke dag een beetje meer van nu is. Zo daagt hij de klant graag uit om niet binnen de comfort zone te blijven hangen, maar innovatief en out-of-the-box te gaan denken – en handelen! Out-of-the-box is hij als retaildier namelijk zelf ook. De ontwikkeling van flagshipstores, strategieën, nieuwe positioneringen, retailconcepten, store events en zelfs personeelstrainingen: hij heeft het allemaal gedaan. Bij Crossmarks ontwikkelde hij onder meer een nieuwe retailomgeving voor Toyota en verzorgt hij de dagelijkse ondersteuning van alle dealers in Nederland. Op topsnelheid. Maar ja, die energie hè…
Achiever
Kennis: HEAO economisch linguistisch, Masterclass Retailing the brand (EURIB), Masterclass Brand management (EURIB)
Expertises: Formuleontwikkeling- en bewaking, Marketingcommunicatie, Propositie-ontwikkeling
Welke vragen ze ook op haar bordje krijgt, zodra Jenneke ermee aan de slag gaat zijn drie dingen zeker: het komt gegarandeerd voor elkaar, het is goed doordacht en het is er op tijd. Als partner en ‘Achiever’ bij Crossmarks is ze gewend om snel en efficiënt tot een oplossing te komen, die resultaat oplevert. Dat lukt het beste als ze veel kan ‘sparren’ met de klant en de creatieve en strategische Crossmarkers. Daarbij is ze zelf natuurlijk altijd de spin in het web – als aanspreekpunt en als regisseur die alle partijen en behoeften gedurende het hele traject op elkaar blijft afstemmen. Hoewel haar hart bij retail ligt, is ze tijdens haar loopbaan niet alleen verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling van talloze retailformules (waaronder Baderie, Jan Linders en Promiss) maar ook voor de campagnes van belangrijke merken (zoals TUI, Kneipp en Royal Canin). Haar geheim is de ‘human factor’. Ze inspireert en activeert mensen door haar enthousiasme en toegankelijkheid. Ook weet ze lastige materie terug te brengen tot de kern, waardoor complexe problemen ineens transparant worden. Een zegen voor onze creatieve en strategische teams, die ze inhoudelijk brieft, aanstuurt en kritisch beoordeelt. Om het werk pas aan de klant te presenteren als ze er zelf volledig achter kan staan.
Forecaster
Kennis: HEAO Communicatie – minor communicatie: Universidad Carlos III de Madrid, NIMA Marketingcommunicatie B1, Masterclass Retailing the brand (EURIB), Secondsight Trends, foresights & strategy, Nyenrode Professional Future Strategist, tal van eendaagse retail/branding gerelateerde trainingen/events/workshops
Expertises: Trend- en marktanalyse, Retailvisie, Groeiscenario’s en Formulestrategie
Lori is als ‘forecaster’ altijd op de hoogte van alles wat er gebeurt in onze (retail)wereld. Het analyseren en interpreteren van alles wat er gebeurt in de wereld is dan ook haar tweede natuur. Zo heeft Lori oneindig veel voorbeelden paraat waarmee ze klanten weet te inspireren om anders dan anders te denken. Niet alleen kan ze je alles vertellen over de nieuwste trends, ontwikkelingen en innovaties op retailgebied, ze weet ook wat er vervolgens nodig is om tot een gegronde strategie te komen. Met gedrevenheid en enthousiasme verrast ze klanten met (soms onvermoede) feiten en inzichten die ze weet te vertalen naar rotsvaste strategieën. In samenwerking met de klant is Lori op haar best en met haar enorme kennis en analytisch denkvermogen behoort een heldere retailvisie of -strategie altijd tot het resultaat. Vele merken en retailers hebben dit mogen ervaren. Een paar namen? BCC, Auping, Baderie, Jumbo, Bouwmaat, vanHaren, Eneco – maar het zijn er veel meer…
Thinker
Kennis: HEAO Communicatie, Master of Brand Management (EURIB), Retailing the Brand (EURIB)
Expertises: Merkstrategie, Brandmanagement, Formuleontwikkeling
Sara Collard is met haar brede merk- en retailkennis de specialist pur sang voor strategische vraagstukken en adviezen. Zij vertaalt de vaak complexe retailtheorie naar begrijpelijke materie en legt alles op heldere en gestructureerde wijze vast. Op zoek naar de essentie filtert zij informatie en komt tot relevante insights en kansen voor de klant – die zij vervolgens helpt bij het maken van strategische keuzes. Haar adviezen zijn altijd gebaseerd op scherpe analyses, die leiden naar strategische groeiscenario’s en de beste plek van merken en formules in het toekomstige retaillandschap. Grondig nadenken over de beste marsroute is dan ook haar passie, het succes van de retailer haar drijfveer. Als ‘thinker’ ontwikkelt zij samen met de klant een solide strategie voor merk of retailformule, gevolgd door een authentieke, onderscheidende en relevante positionering. En ten slotte de verdere vertaling naar alle onderdelen van de formule. Haar denken is effectief en compromisloos.
Maverick
Kennis: Bedrijfskunde & Economie
Expertises: Marketingstrategie, Merkstrategie, Analyse
Met een enorme liefde voor branding en merken bijt Immanuel zich vast in complexe vraagstukken. Hij is altijd geïnteresseerd in de ‘vraag achter de vraag’. Door zijn analytische en razendsnelle brein maakt hij materie begrijpelijk, zoekt hij naar verbindingen en haalt daar inspirerende inzichten uit. Als kers op de taart voegt hij verrassende, out-of-the-box ideeën toe.
Immanuels expertise ligt bij merk en marketing. Hiervoor heeft hij een flinke portie ervaring opgedaan als marketingstrateeg bij verschillende bureaus en als zzp’er. Ervaring en expertise die hij loslaat tijdens het tackelen van verschillende vraagstukken in zijn huidige job als strateeg.
Als Maverick kijkt Immanuel verder dan de status quo. Zijn kracht zit in anderen door een nieuwe bril naar bestaande situaties te laten kijken. Tijdens een sparringsgesprek komt hij in no time met inventieve invalshoeken en oplossingen en zit je weer boordevol nieuwe ideeën. Deze kracht komt ook terug in strategievorming buiten de gebaande paden. Dit hebben onder andere Dynamo Retail Group en Goed al ervaren.
Pathfinder
Kennis: Communicatie- en Informatiewetenschappen, Marketing Management, Consumentengedrag, Marktonderzoek
Expertises: Analyse, Marktonderzoek, Consumentengedrag
Mariska heeft een passie voor marktonderzoek en het doorgronden van consumentengedrag. Als Pathfinder blinkt ze uit in het vaststellen van richtinggevende inzichten die de basis vormen voor de visie en strategie van onze klanten.
Ervaring deed Mariska op bij een marktonderzoeksbureau, evenals aan klantzijde. Nu is ze weer terug bij haar roots aan bureauzijde en kan ze haar waardevolle opgedane vaardigheden vol vertrouwen inzetten.
Zo gaat Mariska fact-based en gedegen te werk: grote hoeveelheden data en cijfers brengt zij terug naar heldere insights. Ze rust niet voor de onderste steen boven is. Ook is ze altijd op zoek naar het achterhalen van de ‘vraag achter de vraag’. Hoe concreter, hoe beter. Met Mariska weet je waar je aan toe bent en welke stappen nodig zijn om jouw merk/formule verder te brengen.
Haar kracht ligt niet alleen in analytische vaardigheden, maar ook in haar sociale skills. Naast een steengoede onderzoeker, is ze empathisch en gaat ze met klanten in gesprek. Vol enthousiasme om tot het beste resultaat te komen, want Mariska is een echte go-getter.
Engager
Kennis: Bachelor Commerciële Economie, master Marketing Management, minor Brand Management, Masterclass Branding MBA in 1 Day
Expertises: Trend- en marktanalyse, Brand Management
Hoe word of blijf je als (retail)merk helemaal van nu? Een vraag waar Mandy zich elke dag met een gezonde dosis positiviteit in vastbijt. Als ‘Engager’ gaat ze graag interactie en verbinding aan met klanten en omgeving. Ze tackelt strategische opdrachten met een combinatie van kritische vragen, analytisch denkvermogen en creativiteit. Daarbij komt haar bagage op het gebied van marketing, strategie en brand management natuurlijk goed van pas. Mandy deed eerder ervaring op in marketingfuncties bij Douglas en een loyalty bedrijf. Ze staat bekend om haar spontaniteit, nieuwsgierigheid en aanstekelijke enthousiasme. Of ze nou bij klanten of bij vrienden is, Mandy staat altijd klaar met business advies. Gevraagd of ongevraagd, ze wil je graag vol energie verder helpen. Dat is haar passie! Tip: wil je Mandy nog blijer maken? Neem haar mee shoppen of geef die reep Tony’s Chocolonely karamel zeezout.
Investigator
Kennis: Bedrijfs- en consumentenwetenschappen, consumentengedrag, psychologie
Expertises: Trends & ontwikkelingen, must see retailconcepten, shopperanalyses
Claire is als investigator als eerste op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen in het continu beweeglijke retaillandschap. Verwonderlijke concepten tovert zij om tot must sees door ze via een retailbril te bekijken. Deze bril zet zij ook op tijdens het samenstellen van inspirerende retailtours voor klanten zoals Toyota, afgestemd op hun wensen.
Claire weet klanten en collega’s te voeden met de nieuwste concepten en scherpe inzichten. Uit oneindige bronnen filtert zij relevante informatie voor vraagstukken. Ze legt soms onwaarschijnlijke linken en maakt hier nuttige analyses van. Claire zoekt dingen tot op de bodem uit, weet in gesprekken de essentie eruit te pikken en legt de vinger op de gevoelige plek. Haar drive haalt ze uit consumentengedrag, vandaar ook haar studie bedrijfs- en consumentenwetenschappen. Eén ding is zeker: met Claire’s nieuwsgierigheid naar de wereld om haar heen en oog voor detail blijft zij klanten en haar collega’s verrassen.
Imagineer
Kennis: Communicatie en Design (Sint Lucas), Bachelor of Arts (University of Lincoln), Certified UX & UI specialist
Expertises: Visual identity, Retail- en brand design, Merkbewaking
Pim is een creatieve artdirector die als geen ander de visuele identiteit van een merk weet te vangen. Waar het strategische traject ophoudt, begint zijn uitdaging. Als ‘Imagineer’ laat hij merken tot de verbeelding spreken door er design en beleving aan toe te voegen. Altijd in nauwe interactie met de klant. Hierdoor ontstaan er impactvolle campagnes en krachtige retail oplossingen. Waarbij zijn ervaring in User Experience voor de totaalervaring zorgt in elke uiting. Door zijn internationale carrière en brede interesse voor alles wat met digitaal te maken heeft, is hij altijd op de hoogte van de laatste (online) trends. Dit begon al op jonge leeftijd toen hij zijn eerste digitale avonturen op de Gameboy beleefde. Ook nu nog speelt hij graag met vrienden op zijn Playstation5 en is hij alweer bezig met zijn volgende digitale experience; de Metaverse. Een beleving waar zijn vriendin iets minder blij mee is als hij wéér ‘gezellig’ met die VR-bril op de bank zit.
Co-Creator
Kennis: MTS bouwkunde, Vormgeving/concept Lyceum Eindhoven, Art direction – Junior Academy Amsterdam, Masterclass Advanced Retail Design – Universiteit van Hasselt
Expertises: Visual identity, Retail- en brand design, Merkbewaking
Kelly is een teamplayer pur sang. Een eigenschap die je dagelijks hard nodig hebt als allround ‘co-creator’ bij Crossmarks. Hij is dan ook geen solist, maar een kritische perfectionist die graag veel mensen bij het creatieve proces betrekt. Zo spart hij vaak met opdrachtgevers en collega’s, die hij telkens weer inspireert en motiveert. Samen met hen geeft hij invulling aan communicatie, die de consument echt raakt. Daarbij weet hij een strategische briefing moeiteloos te vertalen naar een creatieve uitdaging. Wat altijd weer voor positieve verrassingen zorgt. Ondertussen werkt zijn brein nonstop om multichannelconcepten én designs te creëren, die optimaal bijdragen aan een 360 graden klantbeleving. Dat varieert van visuele identiteiten en instore communicatie tot retail-, marcom- en packaging design – voor retailers als Blokker, Setpoint, Diesel, Jan Linders, Charles Vögele, Kwantum, Arke, DA en Baderie. Maar wat hij ook doet, hij overziet het hele creatieve proces. En dat is alleen gegeven aan creatieven die altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op hun vakgebied. Zoals Kelly.
Refiner
Kennis: Communication & Multimedia Design, Minor Meaningful Data Design
Expertises: Web, online en motion design
Daan beheerst een breed scala aan online én offline design skills dat varieert van social content creatie tot aan web, motion en graphic design. Multitalent Daan weet wat hij doet.
Daans hart gaat sneller kloppen van digital design. In zijn werk zoekt hij diepgang op door zich te focussen op interactieve en psychologische aspecten. Zo zijn de designs niet enkel een lust voor het oog, maar beïnvloeden ze je ook. Ervaring deed Daan op als zzp’er en bij een reclamebureau, waar hij werkte voor zowel internationale als regionale klanten.
Ontwerpen doet Daan het liefst zo frictieloos mogelijk: hij werkt volgens plan met een goede voorbereiding en structuur. Doel? De workflow zo soepel mogelijk laten verlopen. Als Refiner heeft Daan oog voor detail, verfijnt hij met precisie en tilt designs naar een hoger niveau. Elk element valt zo perfect op zijn plek. Een designer naar ons hart.
Kennis: Advertising & product design aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam – Minor: Branding.
Expertises: Product design, Concepting, Creative thinking
Heb je een nieuw concept of design nodig? Dan ben je bij Sacha aan het juiste adres. Met haar lumineuze ideeën en haar vermogen om verhalen te bedenken én beeldend te maken, is Sacha de aangewezen persoon voor de job. Eerder deed ze al ervaring op in packaging design, waar ze iedere keer weer de juiste boodschap wist te koppelen aan de identiteit van het merk en dit samenbracht in de meest onderscheidende ontwerpen. We zijn blij dat deze topper zich bij ons heeft aangesloten en weten zeker dat ze ons nog vaak zal verrassen!
Perfecter
Kennis: Middelbaar Reproductie en Teken Opleiding – Grafisch Lyceum Eindhoven, KMBO O&S – Grafisch Lyceum Eindhoven
Expertises: Beeldbewerking, DTP, Merkbewaking
Streven naar perfectie is voor Marscha – niet voor niets onze ‘perfecter’ – een eerste levensbehoefte. Daar zijn we bij Crossmarks natuurlijk erg blij mee en onze klanten ook. Want ze doet steevast meer dan er van haar wordt verwacht. Zoals actief meedenken in het proces, voortdurend kijken hoe het werk nog beter kan worden en telkens weer betrokken zijn bij de klant en zijn specifieke wensen. Om uiteindelijk het beste resultaat te kunnen realiseren. Daarbij zet ze al haar vaardigheden in. Door middel van haar rijke ervaring, specialistische kennis en oog voor detail weet ze een creatief idee tot in de details uit te werken en beelden secuur te manipuleren en te perfectioneren. Ze verzorgt zelfstandig de vormgeving van magazines en andere middelen. En ze ondersteunt een optimale bewaking van het merkbeeld door het hele proces te structureren en vast te leggen. Wat Marscha onder grafische perfectie verstaat, hebben heel wat grote en kleine merken in de loop der jaren al ervaren. Van Philips, DHL en Coca-Cola tot rasretailers als Baderie, Jan Linders, Setpoint, Hout-Brox, de Hypotheker, Toyota, Lexus, Blokker en Decathlon.
Streamliner
Voor Mirella telt eigenlijk maar één ding: een perfect visueel einderesultaat. Op DTP-gebied trekt ze dan ook alles uit de kast om dit te bereiken – voor haar klanten én voor zichzelf. Daarbij zoekt ze net zolang naar de ideale oplossing totdat ze die heeft gevonden. En vinden doet ze hem altijd, zoals je van een echte ‘streamliner’ mag verwachten! Wat Mirella betreft moet iets niet zomaar goed zijn, maar onnavolgbaar goed. Voor minder gaat ze niet. Ze is dus pas in haar element als ze kan meedenken met haar klanten. Als ze haar collega-creatieven kan verrassen en ondersteunen met haar unieke talent. Als ze de meest uiteenlopende uitingen kan opzetten, werktekenen, corrigeren en uitleveren. Als ze presentaties en dummy’s kan laten stralen dankzij haar fröbeltechnische vondsten. Ze werkt snel en denkt pragmatisch, geholpen door haar passie voor beeldbewerken en haar aangeboren tekstgevoel. Plus haar rijke ervaring, waarmee grote retailformules als Praxis, Intratuin, Specsavers, Intertoys, Libris, Hubo en Vodafone hun voordeel al hebben gedaan. Maar dat was toen en Mirella kijkt liever vooruit. Want er valt natuurlijk nog veel meer te ‘streamlinen’.
Orchestrator
Kennis: Heao Communicatie, Marketing communicatie A & B, Masterclass Retailing the brand (EURIB), Masterclass Brandmanagement (EURIB)
Expertises: Marketingcommunicatie, Formule- en merkbewaking
Petra overziet en regisseert. Als allround ‘orchestrator’ beschikt zij over het inlevingsvermogen om de juiste mensen en factoren perfect op elkaar af te stemmen. Waardoor trajecten uiteindelijk zo goed en soepel mogelijk verlopen. Dat lukt niet zonder teamwork. Haar kracht is dan ook om de krachten van ánderen te bundelen. Verwachtingen te managen. Optimale teams samen te stellen en te laten excelleren. Met Petra voor het orkest, weten haar spelers – van klanten tot collega’s – elkaar in harmonie te vinden. Op zoek naar een klinkend resultaat. Om dat te bereiken is zij scherp op de details en adviseert zij voortdurend in het proces. Zij organiseert, budgetteert en bewaakt formules en merkprojecten. En blijft ondertussen dagelijks aanspreekpunt en sparringpartner voor klanten en de interne organisatie. Haar vooruitziende blik en gevoelige zesde zintuig voor intermenselijke dynamiek geven haar hierbij een duidelijke voorsprong. De resultaten voor klanten zijn ernaar. Met ruim 20 jaar ervaring aan bureauzijde en op ingrijpende coporate identity- en marcomtrajecten kan dat ook bijna niet anders. Vraag het aan Philips, Bose, Postbank, Honig, Liliane Fonds, Blokker, Fair Play of Charles Vögele. Of aan vele andere merken die zij heeft helpen orkestreren.
Connector
Kennis: HBO Communicatie en diverse aanvullende cursussen
Expertises: Marketingcommunicatie, Merk- en procesbewaking
Bij Joëlle gaat alles hard. Ze maakt zich hard voor klanten, concepten, strategieën en collega’s en heeft een hart voor alles wat met retail te maken heeft. Met de opgebouwde (retail)kennis in online- en offlinecommunicatie gaat ze geen vraagstuk uit de weg en gaat volhardend te werk. Kwaliteit staat voorop en daarbij verliest ze de creatieve invulling niet uit het oog. Als sparringpartner voor klant en collega wil ze iedereen scherp houden. Met volle overtuiging duikt ze van social vraagstukken in customer journeys tot in uitwerkingen van winkelmaterialen. Een kleine greep uit de hartstikke fijne klanten waarvoor ze verantwoordelijk was in het verleden: BurgerKing, Pepsico, Woonexpress, La Place, KRO-NCRV en Europcar.
Kennis: Interieurdesign, Visual Art and Design Management aan de HKU, NCOI Nima A Online Marketing
Expertises: Marketingcommunicatie, Merk- en procesbewaking, Online marketing
Een project dat van A tot Z klopt? Dan is het zeer waarschijnlijk dat Joy daarbij betrokken is geweest. Strakke planningen en ogenschijnlijk onhaalbare deadlines zijn haar specialiteit. Daadkrachtig en vol energie houdt zij het overzicht voor klanten als La Place, Jumbo en vanHaren. Ze stemt vraagstukken af met de klant, weet dit razendsnel te vertalen naar glashelder briefings en stemt zowel intern als extern af wat er moet gebeuren. Deze powervrouw laat zich niet snel gek maken en dat is belangrijk wanneer je lastige klussen tot een goed einde moet brengen.
Hypersonic
Kennis: HBO Communicatie, Minor Online Marketing
Expertises: Marketingcommunicatie, Projectmanagement, Procesbewaking
Snelheid! Dat is waar Enya bekend om staat. Wat er ook nodig is, zij pakt het op en regelt het voor je. Heb je een vraag? Eén keer knipperen en ze heeft het antwoord al klaar. Als ‘Hypersonic’ projectmanager houdt Enya van korte lijntjes en je raadt het al… snel schakelen. Met haar ruime communicatiekennis en flexibele instelling haalt ze het beste uit ieder project. Enya is nieuwsgierig, organisatorisch sterk en bewaart altijd het overzicht. Ze gaat graag het avontuur aan en reist in haar vrije tijd de wereld over. Voordat ze bij Crossmarks landde, deed ze daarom ook al internationale ervaring op als producer, event coördinator en communicatiespecialist. Gelukkig zit ze nu bij Crossmarks helemaal op haar plek en is ze verantwoordelijk voor klantcontact, planningen, briefings voor creatie. En vooral zorgen dat processen lekker vlot verlopen.
Navigator
Kennis: HEAO Communicatie – specialisatie identiteit en imago, Masterclass Retailing the brand (EURIB), Masterclass Brand management (EURIB)
Expertises: Merkbewaking, Marketingcommunicatie, Procesbewaking
Bij Crossmarks denkt eigenlijk iederéén pragmatisch. Toch wint niemand het op dat punt van Sandra. Voor ons is ze dé ‘pragmatist’ en daar is ze trots op. Ze benadert alle projecten op een manier die praktisch en nuttig is voor de klant en het totale proces. Geholpen door haar positieve drive en een echte ‘hands-on’ mentaliteit, gaat ze geen uitdaging uit de weg. Dat leidt tot concrete oplossingen die gemakkelijk uitvoerbaar en toepasbaar zijn. Ook weet ze problemen telkens weer snel te doorgronden, zodat ze flink kan doorpakken. Noem het projectmanagement 2.0. Of unieke expertise plus gevoel voor deadlines. Daarbij zit ze graag met klanten om de tafel – en de klanten met haar. Want haar flexibele wijze van werken en plannen spreekt aan. Net als haar open manier van adviseren en communiceren. Met haar doelgerichte aanpak bewaakt en ondersteunt ze merken, processen en formules. Ze managet projecten qua timing, budget en inhoud. Ze stuurt projectteams aan en leidt briefings en reviews met creatie. Kortom: ze laat de juiste mensen op het juiste moment de juiste dingen doen. En dan krijg je dus ook het juiste resultaat. Bad in beeld weet dat. Toyota/Lexus weet dat. Plus alle andere klanten waarvoor ze zich met al haar kennis en ervaring inzet.
Caretaker
Kennis: MHBO Facilitair Management
Expertises: Officemanagement, Nederlandse taal
Iedereen die een relatie met Crossmarks heeft – binnen én buiten de organisatie – valt onder de goede zorgen van ‘caretaker’ Kaatje. Dat is al zo vanaf de start. Dus als iemand tot het DNA van Crossmarks behoort, is zij het wel. Officieel is zij officemanager, die gaat over de administratie, de personeelsadministratie en facilitaire aangelegenheden. Maar in werkelijkheid is haar betekenis voor de organisatie veel groter. Zij kan luisteren als geen ander en mensen ‘lezen’. Als 100% mensenmens weet zij precies wat er speelt bij klanten en collega’s en wat ze nodig hebben. Zij staat persoonlijk in voor een geweldige sfeer binnen het bureau en zorgt dat het niemand aan iets ontbreekt. Dat varieert van het oplossen van andermans problemen tot het bakken van pannenkoeken voor de lunch. Zij maakt, kortom, dat mensen zich comfortabeler voelen en daardoor meer uit zichzelf halen, zowel functioneel als emotioneel. Het is veel. Maar nog niet alles. Want moeten er teksten worden nagelezen en gecorrigeerd, dan doet ze dat ook. Gewoon omdat haar Nederlands zo goed is. No matter what: Kaatje takes care.
Accelerator
Kennis: HBO Communicatie, MBO+ (Nima en PR), MMO-C
Expertises: Projectmanagement, officemanagement, procesbewaking
Monique is een warme persoonlijkheid met een groot organisatietalent. Een hele fijne combinatie! Met veel gevoel voor sfeer regelt ze alles tot in de puntjes. Van het kopje koffie tot administratieve klussen. Van voorraadbestellingen tot nieuwe werkplekken. Monique zorgt ervoor dat het onze klanten, leveranciers én collega’s aan niets ontbreekt. Als ‘Accelerator’ bij Crossmarks weet Monique lekker snel te schakelen en prioriteiten te stellen. Samenwerken en praktisch denken én daadkracht zijn eigenschappen die haar aanpak typeren. Want, Monique zit overal bovenop. Haar ultieme focus? Alles doen om het beste in iedereen naar boven te halen en er samen iets moois van te maken. Als officemanager – en sidekick van Kaatje – kan ze terugvallen op haar ruime ervaring als hostess, account executive en projectmanager. O, en mocht je haar ooit ‘s nachts willen wakker maken voor iets? Zorg dan wel dat goede kaas en een lekker wijntje klaar staan!
Connector
Voor een geboren ‘connector’ als Gerard draait alles om de beste verbinding. Tussen de klant en Crossmarks bijvoorbeeld, waarbij Gerard nieuwe contacten legt en onderhoudt. Maar ook tussen klantvragen en de oplossingen die Crossmarks te bieden heeft, waarbij hij zich verdiept in mens en organisatie. Om de juiste connecties te kunnen maken, komt zijn gecombineerde kennis van de retailwereld en de toegevoegde waarde van Crossmarks telkens weer van pas. En die kennis groeit met de dag, want de ontwikkelingen die zich afspelen bij retailketens volgt hij op de voet. Zijn hele werkzame leven – van acquisiteur bij retailbedrijven tot aanjager bij retailbureaus – staat dan ook in het teken van retail. Opgeven komt in zijn vocabulaire niet voor en zijn werkwijze is flexibel: doorpakken als het kan, geduldig toewerken naar een doel als het nodig is. Zowel klanten als medewerkers waarderen dat. Over het thema ‘acquisitie’ ontwikkelde hij een inspirerende training.
Bij Crossmarks bouwen we aan de grootste retailformules van Nederland. Dat doen we door strategische vraagstukken tot de bodem toe uit te pluizen. Dat kan leiden tot een compleet nieuwe toekomstvisie, een merkpositionering, assortimentsstrategie of een nieuw winkelconcept. Daarmee maken we impact. We gaan altijd tot het uiterste om waterdichte strategische plannen te smeden die uiteindelijk tot leven worden gebracht in design, communicatie of de winkel. Op die manier bouwen we samen aan het retailen van de toekomst.
We doen dat met een groep van 28 energieke, getalenteerde retailspecialisten, designers en conceptontwikkelaars en zijn nog altijd aan het groeien. Ben jij klaar om met ons mee te bouwen?
Wil jij deel uitmaken van een dynamisch team en samenwerken aan uitdagende vraagstukken van topretailers zoals Jumbo en Toyota? Ben jij een energieke projectmanager met een passie voor retail en merkcommunicatie? Dan zijn we op zoek naar jou!
Wie zijn wij?
Crossmarks is een strategisch retailadviesbureau dat onderdeel uitmaakt van de New Retail Group (NRG), een netwerk van zelfstandige bureaus die elkaar versterken in strategie, creativiteit, technologie en online expertise. Samen met ruim 60 NRG-collega’s werken we aan diverse projecten en creëren we impact in de retailwereld. Het Crossmarks team bestaat uit 25 energieke en gezellige professionals die jou met open armen zullen ontvangen.
Wat ga je doen?
Wat breng je mee?
Wat bieden wij?
Reageren?
Klaar om de wereld van retail te veroveren en jouw talenten verder te ontwikkelen? Wacht dan niet langer en stuur een mailtje naar Jenneke Appel (jenneke@crossmarks.nl) met jouw cv en toelichting waarom jij een van onze projectmanagers gaat worden. Heb je vragen over de vacature, mag je ook altijd even bellen naar 06-57575227. Tot snel! 🙂
De werving en selectie voor deze vacature is volledig uitbesteed aan SMS Intermediair. Alle sollicitaties die Crossmarks ontvangt, worden door SMS Intermediair in behandeling genomen. Vragen? Neem contact op met Loes Benning – loes@sms-intermediair.nl .
Crossmarks werkt veel samen met freelance professionals. We zijn daarom altijd op zoek naar verdere uitbreiding van ons netwerk binnen de volgende vakgebieden:
Reageren?
Klik op solliciteren en stuur een mailtje met CV en korte motivatie naar Jenneke Appel