Passie voor retail en merken is wat
ons drijft en verbindt

Albert Top

Challenger

Lees meer

Albert Top

Challenger

Kennis: Masterclass Brandmanagement (EURIB), Masterclass Retailing the brand (EURIB), Vlerick Business School – Retail & Trade Marketing

Expertises: Retailvisie, Strategie en innovatie, Formuleontwikkeling

Albert geeft als algemeen directeur niet alleen leiding aan het bureau, maar is als retailadviseur persoonlijk betrokken bij alle klanten. Vanuit zijn passie voor retail helpt hij retailers en merken om continu van nu te zijn en aansluiting te vinden bij de wensen van de consument van vandaag. Daarbij inspireert hij klanten graag met een energiek enthousiasme, onconventionele ideeën en out-of-the-box oplossingen. Geheel volgens zijn motto: als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Inmiddels heeft hij al vele retailers geholpen om hun plek in het snel veranderende retaillandschap te vinden – en tot een heldere visie te komen om hun merk- en retailformule te optimaliseren. Nieuwe markt- en retailinzichten weet hij razendsnel om te zetten naar (strategische) adviezen, kansen en ideeën voor klanten. Dit deed hij onder meer voor marktleiders als Agri Retail, Auping, Baderie, Bruynzeel, DA, Eneco, Fair Play, Jumbo en Primera. Als echte ‘challenger’ gelooft Albert heilig in uitdagen en uitgedaagd worden. Zo prikkelt hij klanten én medewerkers voortdurend om het beste uit zichzelf te halen en te blijven groeien. Op weg naar één gezamenlijk doel: het beste resultaat.

Monique van Hoek

Clarifier

Lees meer

Monique van Hoek

Clarifier

Kennis: HEAO Communicatie – specialisatie identiteit en imago, Master Marketing communicatie, Master of Brandmanagent MBM (EURIB), Masterclass Retailing the brand (EURIB), Masterclass Verandermanagement, Masterclass Grip op gedrag

Expertises: Merkstrategie, Brandmanagement, Formuleontwikkeling

Monique is als partner en ‘clarifier’ bij Crossmarks een ankerpunt voor klanten én medewerkers, met als centrale taak: verhelderen. En daarin gaat ze ver. Want niet alleen weet zij vanuit haar strategische inzichten duidelijke merk- en retaillijnen uit te zetten, zij kent ook de vraagstukken waarvoor ondernemers kunnen staan. Het is haar drive om zulke vraagstukken snel te identificeren, uit te diepen, juist te interpreteren, te ontrafelen en vervolgens te trechteren naar een heldere oplossing die mensen en merken verbindt. Complexe materie wordt in haar handen transparant, ogenschijnlijke chaos krijgt structuur en processen worden gestroomlijnd. Zij verwoordt keuzes, mogelijkheden en beslissingen op een manier die iedereen begrijpt. Of het nu gaat om strategische markt- en merkpositioneringen, het ontwikkelen van scherpe proposities of de doorvertaling naar formuleonderdelen. Zij weet wat het is om te werken voor grote én kleinere organisaties. Mede dankzij de retailkennis en -ervaring die zij in 15 jaar heeft opgebouwd, denkt zij maximaal vanuit het (on)vermogen van de klant. Dat vergt veel empathisch vermogen, daadkracht, een helicopterview en een pragmatische instelling. Maar de resultaten zijn ernaar. Arke, TUI, Kwantum, BoerenBond, Blokker, Charles Vögele, Kras, Bruynzeelkeukens, DA, KPN, Audi, Randstad en vele andere klanten weten inmiddels hoe dat voelt.

Vincent Coster

Energizer

Lees meer

Vincent Coster

Energizer

Kennis: Sport Economie en Communicatie, Masterclass Brandmanagement (EURIB), Masterclass Retailing the brand (EURIB)

Expertises: Formule- en merkontwikkeling, Marketingcommunicatiestrategie, Retail- en merkinnovatie

Sommige klanten denken dat onze ‘energizer’ (en partner bij Crossmarks) Vincent onderdeel is van hun organisatie: zó betrokken is hij bij alle projecten die hij vol energie voor hen begeleidt. Diezelfde energie brengt hij dan ook steevast over op de klant en het projectteam. Want kan niet bestaat niet voor hem. Alleen denken in kansen maakt hem gelukkig. Dat leidt vaak tot onverwachte, prikkelende en onconventionele oplossingen. Want hij ziet maar één manier om de concurrentie voor te blijven: boven het maaiveld uitsteken. En dat lukt alleen als de wil er is om dingen anders te benaderen en doelgericht te bewegen in een vastgelegde richting. Op weg naar een consistente retailformule die elke dag een beetje meer van nu is. Zo daagt hij de klant graag uit om niet binnen de comfort zone te blijven hangen, maar innovatief en out-of-the-box te gaan denken – en handelen! Out-of-the-box is hij als retaildier namelijk zelf ook. De ontwikkeling van flagshipstores, strategieën, nieuwe positioneringen, retailconcepten, store events en zelfs personeelstrainingen: hij heeft het allemaal gedaan. Bij Crossmarks ontwikkelde hij onder meer een nieuwe retailomgeving voor Toyota en verzorgt hij de dagelijkse ondersteuning van alle dealers in Nederland. Op topsnelheid. Maar ja, die energie hè…

Jenneke Appel

Achiever

Lees meer

Jenneke Appel

Achiever

Kennis: HEAO economisch linguistisch, Masterclass Retailing the brand (EURIB), Masterclass Brand management (EURIB)

Expertises: Formuleontwikkeling- en bewaking, Marketingcommunicatie, Propositie-ontwikkeling

Welke vragen ze ook op haar bordje krijgt, zodra Jenneke ermee aan de slag gaat zijn drie dingen zeker: het komt gegarandeerd voor elkaar, het is goed doordacht en het is er op tijd. Als partner en ‘Achiever’ bij Crossmarks is ze gewend om snel en efficiënt tot een oplossing te komen, die resultaat oplevert. Dat lukt het beste als ze veel kan ‘sparren’ met de klant en de creatieve en strategische Crossmarkers. Daarbij is ze zelf natuurlijk altijd de spin in het web – als aanspreekpunt en als regisseur die alle partijen en behoeften gedurende het hele traject op elkaar blijft afstemmen. Hoewel haar hart bij retail ligt, is ze tijdens haar loopbaan niet alleen verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling van talloze retailformules (waaronder Baderie, Jan Linders en Promiss) maar ook voor de campagnes van belangrijke merken (zoals TUI, Kneipp en Royal Canin). Haar geheim is de ‘human factor’. Ze inspireert en activeert mensen door haar enthousiasme en toegankelijkheid. Ook weet ze lastige materie terug te brengen tot de kern, waardoor complexe problemen ineens transparant worden. Een zegen voor onze creatieve en strategische teams, die ze inhoudelijk brieft, aanstuurt en kritisch beoordeelt. Om het werk pas aan de klant te presenteren als ze er zelf volledig achter kan staan.

Lori van Waes

Forecaster

Lees meer

Lori van Waes

Forecaster

Kennis: HEAO Communicatie – minor communicatie: Universidad Carlos III de Madrid, NIMA Marketingcommunicatie B1, Masterclass Retailing the brand (EURIB), Secondsight Trends, foresights & strategy, Nyenrode Professional Future Strategist, tal van eendaagse retail/branding gerelateerde trainingen/events/workshops

Expertises: Trend- en marktanalyse, Retailvisie, Groeiscenario’s en Formulestrategie

Lori is als ‘forecaster’ altijd op de hoogte van alles wat er gebeurt in onze (retail)wereld. Het analyseren en interpreteren van alles wat er gebeurt in de wereld is dan ook haar tweede natuur. Zo heeft Lori oneindig veel voorbeelden paraat waarmee ze klanten weet te inspireren om anders dan anders te denken. Niet alleen kan ze je alles vertellen over de nieuwste trends, ontwikkelingen en innovaties op retailgebied, ze weet ook wat er vervolgens nodig is om tot een gegronde strategie te komen. Met gedrevenheid en enthousiasme verrast ze klanten met (soms onvermoede) feiten en inzichten die ze weet te vertalen naar rotsvaste strategieën. In samenwerking met de klant is Lori op haar best en met haar enorme kennis en analytisch denkvermogen behoort een heldere retailvisie of -strategie altijd tot het resultaat. Vele merken en retailers hebben dit mogen ervaren. Een paar namen? BCC, Auping, Baderie, Jumbo, Bouwmaat, vanHaren, Eneco – maar het zijn er veel meer…

Sara Collard

Thinker

Lees meer

Sara Collard

Thinker

Kennis: HEAO Communicatie, Master of Brand Management (EURIB), Retailing the Brand (EURIB)

Expertises: Merkstrategie, Brandmanagement, Formuleontwikkeling

Sara Collard is met haar brede merk- en retailkennis de specialist pur sang voor strategische vraagstukken en adviezen. Zij vertaalt de vaak complexe retailtheorie naar begrijpelijke materie en legt alles op heldere en gestructureerde wijze vast. Op zoek naar de essentie filtert zij informatie en komt tot relevante insights en kansen voor de klant – die zij vervolgens helpt bij het maken van strategische keuzes. Haar adviezen zijn altijd gebaseerd op scherpe analyses, die leiden naar strategische groeiscenario’s en de beste plek van merken en formules in het toekomstige retaillandschap. Grondig nadenken over de beste marsroute is dan ook haar passie, het succes van de retailer haar drijfveer. Als ‘thinker’ ontwikkelt zij samen met de klant een solide strategie voor merk of retailformule, gevolgd door een authentieke, onderscheidende en relevante positionering. En ten slotte de verdere vertaling naar alle onderdelen van de formule. Haar denken is effectief en compromisloos.

Kristie Habraken

Investigator

Lees meer

Kristie Habraken

Investigator

Kennis: Communicatie en minor toegepaste psychologie aan Fontys Hogescholen Eindhoven, Master Media en Beïnvloeding aan de Radboud Universiteit, Brand Management (EURIB)

Expertises: Trend- en marktanalyse, Marketingcommunicatie en Formuleontwikkeling

Als er iets is dat Kristie kenmerkt, is het wel de bevlogenheid waarmee ze haar werk constant naar een hoger niveau tilt. Haar feilloze interne en externe analyses zijn keer op keer imponerend, evenals de passie waarmee ze haar projecten uitvoert. Altijd met een glimlach. Met haar kritische blik, analytische talent en oog voor detail is ze met recht onze Investigator. Ze begrijpt van nature wat de klant nodig heeft en gaat verder waar anderen zouden stoppen. Zelfs de meest complexe vraagstukken weet ze met precisie te ontrafelen. Dankzij Kristie hebben klanten dan ook gegarandeerd een strategische voorsprong op de rest. Wij hebben het allang gezien: Kristie is een niet te stoppen natuurkracht waarvan we nog vaak onder de indruk zullen zijn.

Nicole van den Eerenbeemt

Inventor

Lees meer

Nicole van den Eerenbeemt

Inventor

Kennis: Ruimtelijke Vormgeving, Presentatie & Communicatie, Business Innovation aan Avans Hogeschool en Minor Trendwatching aan Fontys Hogescholen

Expertises: Trendwatching, Research, Trend- en marktanalyse en Benchmarking

Daadkrachtig, zorgvuldig en oplossingsgericht. Dat zijn woorden die ‘Inventor’ Nicole kenmerken. Perfecte eigenschappen om elke dag weer diep in de retailmaterie te graven en zo in kaart te brengen wat de trends en ontwikkelingen zijn waar we vandaag en morgen niet omheen kunnen. Klanten zijn door Nicole altijd op de hoogte van wat er speelt in hun branche en wat dat voor hen betekent. Naast het vermogen om tot scherpe analyses te komen, is Nicole ook sterk in het bedenken van nieuwe retailoplossingen tijdens een creatieve brainstorm. Verschillende klanten hebben het al mogen ervaren, Nicole weet met haar positieve energie en aanpakkersmentaliteit elk vraagstuk tot een hoger niveau te tillen.

Barbara van der Hoorn

Lees meer

Barbara van der Hoorn

Kennis: Hoge School voor de Kunsten Arnhem – propedeuse Docent Drama & Regie, Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag – vrije vormgeving mode & textiel, Student Exchange Programm, Nottingham Trent University, UK, Diverse trainingen bij gift.nl: “presenteren” / “creativiteit en spiritualiteit” / “The Mind”

Expertises: Teammanagement, Visual identity, Retail- en brand design, Merkbewaking

‘Teamwork makes the dreamwork’. Dat is waar Barbara in gelooft. En dat merk je aan alles. Als onze Creative Director zorgt ze dat alle creatieve geesten bij Crossmarks samen tot grote hoogte kunnen stijgen. Ze inspireert, motiveert én verbindt. En ze brengt mensen in beweging met haar aanstekelijke enthousiasme. Vanuit haar ervaring bij diverse designbureaus waar ze werkte voor klanten als HEMA, Kruidvat en SPAR weet ze wat nodig is om mooie merken te bouwen. Met de blik naar buiten, want there is where the magic happens. Op basis van de nieuwste trends én inspirerende concepten wereldwijd weet Barbara steeds weer te verrassen met creatieve invalshoeken. Op die manier daagt ze klanten én collega’s uit op een andere manier naar hun merk of formule te kijken. Deze challanger pur sang brengt energie in elk project.

Kelly van Hattem

Co-Creator

Lees meer

Kelly van Hattem

Co-Creator

Kennis: MTS bouwkunde, Vormgeving/concept Lyceum Eindhoven, Art direction – Junior Academy Amsterdam, Masterclass Advanced Retail Design – Universiteit van Hasselt

Expertises: Visual identity, Retail- en brand design, Merkbewaking

Kelly is een teamplayer pur sang. Een eigenschap die je dagelijks hard nodig hebt als allround ‘co-creator’ bij Crossmarks. Hij is dan ook geen solist, maar een kritische perfectionist die graag veel mensen bij het creatieve proces betrekt. Zo spart hij vaak met opdrachtgevers en collega’s, die hij telkens weer inspireert en motiveert. Samen met hen geeft hij invulling aan communicatie, die de consument echt raakt. Daarbij weet hij een strategische briefing moeiteloos te vertalen naar een creatieve uitdaging. Wat altijd weer voor positieve verrassingen zorgt. Ondertussen werkt zijn brein nonstop om multichannelconcepten én designs te creëren, die optimaal bijdragen aan een 360 graden klantbeleving. Dat varieert van visuele identiteiten en instore communicatie tot retail-, marcom- en packaging design – voor retailers als Blokker, Setpoint, Diesel, Jan Linders, Charles Vögele, Kwantum, Arke, DA en Baderie. Maar wat hij ook doet, hij overziet het hele creatieve proces. En dat is alleen gegeven aan creatieven die altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op hun vakgebied. Zoals Kelly.

Sacha Dalmeijer

Lees meer

Sacha Dalmeijer

Kennis: Advertising & product design aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam – Minor: Branding.

Expertises: Product design, Concepting, Creative thinking

Heb je een nieuw concept of design nodig? Dan ben je bij Sacha aan het juiste adres. Met haar lumineuze ideeën en haar vermogen om verhalen te bedenken én beeldend te maken, is Sacha de aangewezen persoon voor de job. Eerder deed ze al ervaring op in packaging design, waar ze iedere keer weer de juiste boodschap wist te koppelen aan de identiteit van het merk en dit samenbracht in de meest onderscheidende ontwerpen. We zijn blij dat deze topper zich bij ons heeft aangesloten en weten zeker dat ze ons nog vaak zal verrassen!

Marscha Links

Perfecter

Lees meer

Marscha Links

Perfecter

Kennis: Middelbaar Reproductie en Teken Opleiding – Grafisch Lyceum Eindhoven, KMBO O&S – Grafisch Lyceum Eindhoven

Expertises: Beeldbewerking, DTP, Merkbewaking

Streven naar perfectie is voor Marscha – niet voor niets onze ‘perfecter’ – een eerste levensbehoefte. Daar zijn we bij Crossmarks natuurlijk erg blij mee en onze klanten ook. Want ze doet steevast meer dan er van haar wordt verwacht. Zoals actief meedenken in het proces, voortdurend kijken hoe het werk nog beter kan worden en telkens weer betrokken zijn bij de klant en zijn specifieke wensen. Om uiteindelijk het beste resultaat te kunnen realiseren. Daarbij zet ze al haar vaardigheden in. Door middel van haar rijke ervaring, specialistische kennis en oog voor detail weet ze een creatief idee tot in de details uit te werken en beelden secuur te manipuleren en te perfectioneren. Ze verzorgt zelfstandig de vormgeving van magazines en andere middelen. En ze ondersteunt een optimale bewaking van het merkbeeld door het hele proces te structureren en vast te leggen. Wat Marscha onder grafische perfectie verstaat, hebben heel wat grote en kleine merken in de loop der jaren al ervaren. Van Philips, DHL en Coca-Cola tot rasretailers als Baderie, Jan Linders, Setpoint, Hout-Brox, de Hypotheker, Toyota, Lexus, Blokker en Decathlon.

Mirella Uitenbroek

Streamliner

Lees meer

Mirella Uitenbroek

Streamliner

Voor Mirella telt eigenlijk maar één ding: een perfect visueel einderesultaat. Op DTP-gebied trekt ze dan ook alles uit de kast om dit te bereiken – voor haar klanten én voor zichzelf. Daarbij zoekt ze net zolang naar de ideale oplossing totdat ze die heeft gevonden. En vinden doet ze hem altijd, zoals je van een echte ‘streamliner’ mag verwachten! Wat Mirella betreft moet iets niet zomaar goed zijn, maar onnavolgbaar goed. Voor minder gaat ze niet. Ze is dus pas in haar element als ze kan meedenken met haar klanten. Als ze haar collega-creatieven kan verrassen en ondersteunen met haar unieke talent. Als ze de meest uiteenlopende uitingen kan opzetten, werktekenen, corrigeren en uitleveren. Als ze presentaties en dummy’s kan laten stralen dankzij haar fröbeltechnische vondsten. Ze werkt snel en denkt pragmatisch, geholpen door haar passie voor beeldbewerken en haar aangeboren tekstgevoel. Plus haar rijke ervaring, waarmee grote retailformules als Praxis, Intratuin, Specsavers, Intertoys, Libris, Hubo en Vodafone hun voordeel al hebben gedaan. Maar dat was toen en Mirella kijkt liever vooruit. Want er valt natuurlijk nog veel meer te ‘streamlinen’.

Eugène Janssen

Creative chemist

Lees meer

Eugène Janssen

Creative chemist

Kennis: Communication & Multimedia Design (Avans Hogeschool), Meaningful Data Design (Avans Hogeschool), Music Therapy in Special Education (ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten).

Expertises:
Grafisch vormgeven, design communicatie, branding, psychologie

Integer, toekomstbestendig, pragmatisch creatief en ambitieus, dat zijn de ingrediënten die Eugene gebruikt om telkens weer een sterk merk te ontwikkelen of onderhouden. De creatie van een passend maatpak waarmee elk topmerk verzorgd voor de dag kan komen, dat is zijn specialisme. Met krachtige visuele communicatie zorgt hij ervoor dat een boodschap in een vogelvlucht verspreid kan worden met het beoogde doel om de klant zich thuis te laten voelen bij het merk. Om dit te realiseren onderzoekt hij als chemicus mogelijke samenstellingen, eigenschappen en toepassingsmogelijkheden van product en stof. Door experiment, ervaring en kennis van het menselijke psyche zal het juiste resultaat tot stand komen. Een sterk merk is meer dan een mooi plaatje. Eugene zorgt ervoor dat de visuele communicatie van het merk op het netvlies zal zijn gebrand bij de juiste doelgroep.  

Petra Dikmans

Orchestrator

Lees meer

Petra Dikmans

Orchestrator

Kennis: Heao Communicatie, Marketing communicatie A & B, Masterclass Retailing the brand (EURIB), Masterclass Brandmanagement (EURIB)

Expertises: Marketingcommunicatie, Formule- en merkbewaking

Petra overziet en regisseert. Als allround ‘orchestrator’ beschikt zij over het inlevingsvermogen om de juiste mensen en factoren perfect op elkaar af te stemmen. Waardoor trajecten uiteindelijk zo goed en soepel mogelijk verlopen. Dat lukt niet zonder teamwork. Haar kracht is dan ook om de krachten van ánderen te bundelen. Verwachtingen te managen. Optimale teams samen te stellen en te laten excelleren. Met Petra voor het orkest, weten haar spelers – van klanten tot collega’s – elkaar in harmonie te vinden. Op zoek naar een klinkend resultaat. Om dat te bereiken is zij scherp op de details en adviseert zij voortdurend in het proces. Zij organiseert, budgetteert en bewaakt formules en merkprojecten. En blijft ondertussen dagelijks aanspreekpunt en sparringpartner voor klanten en de interne organisatie. Haar vooruitziende blik en gevoelige zesde zintuig voor intermenselijke dynamiek geven haar hierbij een duidelijke voorsprong. De resultaten voor klanten zijn ernaar. Met ruim 20 jaar ervaring aan bureauzijde en op ingrijpende coporate identity- en marcomtrajecten kan dat ook bijna niet anders. Vraag het aan Philips, Bose, Postbank, Honig, Liliane Fonds, Blokker, Fair Play of Charles Vögele. Of aan vele andere merken die zij heeft helpen orkestreren.

Joëlle Gademan

Connector

Lees meer

Joëlle Gademan

Connector

Kennis: HBO Communicatie en diverse aanvullende cursussen

Expertises: Marketingcommunicatie, Merk- en procesbewaking

Bij Joëlle gaat alles hard. Ze maakt zich hard voor klanten, concepten, strategieën en collega’s en heeft een hart voor alles wat met retail te maken heeft. Met de opgebouwde (retail)kennis in online- en offlinecommunicatie gaat ze geen vraagstuk uit de weg en gaat volhardend te werk. Kwaliteit staat voorop en daarbij verliest ze de creatieve invulling niet uit het oog. Als sparringpartner voor klant en collega wil ze iedereen scherp houden. Met volle overtuiging duikt ze van social vraagstukken in customer journeys tot in uitwerkingen van winkelmaterialen. Een kleine greep uit de hartstikke fijne klanten waarvoor ze verantwoordelijk was in het verleden: BurgerKing, Pepsico, Woonexpress, La Place, KRO-NCRV en Europcar.

Joy Roskam

Lees meer

Joy Roskam

Kennis: Interieurdesign, Visual Art and Design Management aan de HKU, NCOI Nima A Online Marketing

Expertises: Marketingcommunicatie, Merk- en procesbewaking, Online marketing

Een project dat van A tot Z klopt? Dan is het zeer waarschijnlijk dat Joy daarbij betrokken is geweest. Strakke planningen en ogenschijnlijk onhaalbare deadlines zijn haar specialiteit. Daadkrachtig en vol energie houdt zij het overzicht voor klanten als La Place, Jumbo en vanHaren. Ze stemt vraagstukken af met de klant, weet dit razendsnel te vertalen naar glashelder briefings en stemt zowel intern als extern af wat er moet gebeuren. Deze powervrouw laat zich niet snel gek maken en dat is belangrijk wanneer je lastige klussen tot een goed einde moet brengen.

Sandra Boom

Navigator

Lees meer

Sandra Boom

Navigator

Kennis: HEAO Communicatie – specialisatie identiteit en imago, Masterclass Retailing the brand (EURIB), Masterclass Brand management (EURIB)

Expertises: Merkbewaking, Marketingcommunicatie, Procesbewaking

Bij Crossmarks denkt eigenlijk iederéén pragmatisch. Toch wint niemand het op dat punt van Sandra. Voor ons is ze dé ‘pragmatist’ en daar is ze trots op. Ze benadert alle projecten op een manier die praktisch en nuttig is voor de klant en het totale proces. Geholpen door haar positieve drive en een echte ‘hands-on’ mentaliteit, gaat ze geen uitdaging uit de weg. Dat leidt tot concrete oplossingen die gemakkelijk uitvoerbaar en toepasbaar zijn. Ook weet ze problemen telkens weer snel te doorgronden, zodat ze flink kan doorpakken. Noem het projectmanagement 2.0. Of unieke expertise plus gevoel voor deadlines. Daarbij zit ze graag met klanten om de tafel – en de klanten met haar. Want haar flexibele wijze van werken en plannen spreekt aan. Net als haar open manier van adviseren en communiceren. Met haar doelgerichte aanpak bewaakt en ondersteunt ze merken, processen en formules. Ze managet projecten qua timing, budget en inhoud. Ze stuurt projectteams aan en leidt briefings en reviews met creatie. Kortom: ze laat de juiste mensen op het juiste moment de juiste dingen doen. En dan krijg je dus ook het juiste resultaat. Bad in beeld weet dat. Toyota/Lexus weet dat. Plus alle andere klanten waarvoor ze zich met al haar kennis en ervaring inzet.

Aniek van der Ven

Arranger

Lees meer

Aniek van der Ven

Arranger

Kennis: Bachelor Human Resource Management en Minor Global Development Issues aan de Avans Hogeschool

Expertise: Procesondersteuning, Media-management

Met haar flexibiliteit, tomeloze energie en altijd positieve instelling is Aniek de aangewezen persoon om elk project tot een goed einde te brengen. Ze bewaakt de planning, het budget en zorgt dat de kwaliteit torenhoog blijft. Zowel in de communicatie met collega’s als met de klant is Aniek een uitblinker. Zo zijn klanten altijd op de hoogte en neemt ze hen alle zorg uit handen. Een wervelwind die nooit stilstaat maar altijd het overzicht bewaart.

Klanten als Toyota en Lexus kunnen erover meepraten, Aniek is iemand waar je op kunt bouwen. Eerder heeft ze al een kijkje in de keuken mogen nemen bij bedrijven als KLM en BDO, maar wij bij Crossmarks laten haar niet meer gaan!

Femke van Houts

Go-getter

Lees meer

Femke van Houts

Go-getter

Kennis: Communicatie aan Fontys Hogeschool, Fotovakschool

Iedere keer lukt het Femke om in kleine en grote projecten het overzicht te bewaren zonder de details uit het oog te verliezen. Ze bewaakt de planning, het budget en is de schakel tussen de klant en creatie. Klanten kunnen Femke op haar woord geloven; zegt ze dat ze het regelt, dan regelt ze het. Daar krijgen klanten nog een hele boel extra’s bij, zoals inhoudelijke denkkracht, betrokkenheid, enthousiasme en een grote glimlach. En dat werpt zijn vruchten af. Het is ons allang duidelijk: deze alleskunner laat zich door niemand tegenhouden…

 

Tim van der Heijden

Accomplisher

Lees meer

Tim van der Heijden

Accomplisher

Kennis: Marketing Communicatie, Minor Online marketing, Bachelor Commerciële economie (Avans ‘s-Hertogenbosch)

Een aanpakker. Dat is onze Accomplisher Tim. Altijd opgewekt helpt hij klanten met de dagelijkse retailpraktijk. Of het nu gaat om een nieuwe campagne, een event of e-mailing, Tim zorgt ervoor dat alle projecten snel en gedegen tot een goed einde worden gebracht. Zijn ervaring in diverse marketingfuncties komt hierbij goed van pas. Tim ontzorgt de klant niet alleen, maar denkt altijd nét een stapje vooruit. Met zijn commerciële blik doet hij er dan ook alles aan om de beste resultaten te behalen.

Kaatje Kusmic

Caretaker

Lees meer

Kaatje Kusmic

Caretaker

Kennis: MHBO Facilitair Management

Expertises: Officemanagement, Nederlandse taal

Iedereen die een relatie met Crossmarks heeft – binnen én buiten de organisatie – valt onder de goede zorgen van ‘caretaker’ Kaatje. Dat is al zo vanaf de start. Dus als iemand tot het DNA van Crossmarks behoort, is zij het wel. Officieel is zij officemanager, die gaat over de administratie, de personeelsadministratie en facilitaire aangelegenheden. Maar in werkelijkheid is haar betekenis voor de organisatie veel groter. Zij kan luisteren als geen ander en mensen ‘lezen’. Als 100% mensenmens weet zij precies wat er speelt bij klanten en collega’s en wat ze nodig hebben. Zij staat persoonlijk in voor een geweldige sfeer binnen het bureau en zorgt dat het niemand aan iets ontbreekt. Dat varieert van het oplossen van andermans problemen tot het bakken van pannenkoeken voor de lunch. Zij maakt, kortom, dat mensen zich comfortabeler voelen en daardoor meer uit zichzelf halen, zowel functioneel als emotioneel. Het is veel. Maar nog niet alles. Want moeten er teksten worden nagelezen en gecorrigeerd, dan doet ze dat ook. Gewoon omdat haar Nederlands zo goed is. No matter what: Kaatje takes care.

Gerard van den Bogaard

Connector

Lees meer

Gerard van den Bogaard

Connector

Voor een geboren ‘connector’ als Gerard draait alles om de beste verbinding. Tussen de klant en Crossmarks bijvoorbeeld, waarbij Gerard nieuwe contacten legt en onderhoudt. Maar ook tussen klantvragen en de oplossingen die Crossmarks te bieden heeft, waarbij hij zich verdiept in mens en organisatie. Om de juiste connecties te kunnen maken, komt zijn gecombineerde kennis van de retailwereld en de toegevoegde waarde van Crossmarks telkens weer van pas. En die kennis groeit met de dag, want de ontwikkelingen die zich afspelen bij retailketens volgt hij op de voet. Zijn hele werkzame leven – van acquisiteur bij retailbedrijven tot aanjager bij retailbureaus – staat dan ook in het teken van retail. Opgeven komt in zijn vocabulaire niet voor en zijn werkwijze is flexibel: doorpakken als het kan, geduldig toewerken naar een doel als het nodig is. Zowel klanten als medewerkers waarderen dat. Over het thema ‘acquisitie’ ontwikkelde hij een inspirerende training.

De kwaliteiten waar we naar op zoek zijn in anderen aspireren we in onszelf. Ze bepalen hoe we denken en wat we maken

Werken met passie

We delen de liefde en plezier in wat we doen. We werken met volle overtuiging en met energie en we doen het excellent. We dagen elkaar uit om het iedere dag een stukje beter te doen. Want we genieten van onze groei en die van anderen. We werken met professionals en met klanten die er net zo over denken.

Professionele grondhouding

We doordenken onze voorstellen. Nemen verantwoordelijkheid en we maken heldere afspraken. We zijn op tijd en altijd goed voorbereid. We weten wat er leeft, wat er speelt en we verliezen het kwaliteitsniveau nooit uit het oog.

Simpel maken

We zoeken de essentie en streven naar eenvoud in alles wat we bedenken en wat we doen. We maken zaken helder, praktisch en houden het begrijpelijk.

Wij zijn altijd op zoek naar mensen die dezelfde voorliefde hebben voor merken en retail als wij. Om ons permanent te komen versterken of om ons netwerk uit te breiden. Weet jij ook alles over merken en retail en lijkt het je leuk om samen met ons te werken aan uitdagende retail- en merkvraagstukken?

Neem dan contact met ons op over een van de onderstaande vacatures of stuur ons een open sollicitatie.

Analist

Doen jouw onderzoeksskills nauwelijks onder voor die van Sherlock Holmes en word je enthousiast van dingen tot de bodem toe uitzoeken? Zoek dan niet verder!

Voor onze strategie-afdeling zijn wij op zoek naar een Analist (40 uur). Als Analist duik je diep in trends en ontwikkelingen. Je ontwikkelt je tot wandelende bibliotheek op retailgebied. Je weet wat de shopper van de toekomst wil én hoe je dat kunt vertalen tot waanzinnige retailconcepten. Je weet dan ook precies waar de retailparels in de wereld zich bevinden. En als het even kan, ga je ze ook nog eens zelf bewonderen. Ook ben je vrij om eigen content te creëren om klanten altijd op de hoogte te brengen van de laatste retailkennis. Misschien ontwikkel jij wel een podcast, schrijf je scherpe blogs of breng je een onderzoeksrapport uit.

Hoe ziet je werk als Analist eruit?

  • Je bent constant op de hoogte van alles wat er speelt in de retailwereld. Je brengt trends en ontwikkelingen in kaart. Wat de klant van de toekomst wil, is voor jou een klare zaak
  • Je duikt diep in cijfers, onderzoeken en strategische plannen en komt altijd weer boven met rete scherpe inzichten
  • Je weet álles van de nieuwste retailconcepten en gaat zelf ook weleens op pad om ze te bezoeken
  • Content = King. Dat weet je als de beste. Je schrijft blogs, social posts, whitepapers of ontwikkelt video’s of podcasts

Naar wie zijn wij op zoek?

  • Circa 0-3 jaar werkervaring
  • HBO of WO-niveau. Pre: afgeronde WO-opleiding op het gebied van retail, commerciële economie, innovatie of communicatie
  • Je vindt retail en consumentengedrag best wel heel erg interessant
  • Je staat je mannetje (of vrouwtje) en kunt prima zelfstandig werken
  • Je weet mensen te raken, in woord, beeld of geluid
  • Je bent supernieuwsgierig

Wat biedt Crossmarks?

  • 28 supergezellige collega’s die boordevol energie zitten en er alles aan zullen doen je een warm welkom te geven
  • Uiteenlopende vraagstukken van top retailers uit Nederland en buitenland, geen dag is het hetzelfde
  • Kunnen leren van de beste interne én externe specialisten in retail doordat je nauw met ze samenwerkt
  • Regelmatig gezellige uitjes en borrels
  • Veel verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen inbreng
  • Werken vanuit je passie en talent. We werken in multidisciplinaire teams waarbij we bij de verdeling van werkzaamheden rekening houden met waar jij warm van loopt
  • Veel ruimte om jezelf te ontwikkelen, ook op persoonlijk vlak
  • Een passend salaris

Reageren?

Ben jij de analist die we zoeken? Klik op solliciteren en stuur een mailtje met je CV naar Lori van Waes.


Solliciteren

Projectmanager van nu

Ben jij een koning(in) in het bewaren van overzicht en haal jij strakke deadlines altijd met twee vingers in je neus? Dan ben jij de energieke aanpakker die wij zoeken!

We zijn op zoek naar een ervaren Projectmanager (fulltime, 40 uur per week) om ons team te komen versterken. Als Projectmanager zorg je dat alles tot in de puntjes geregeld is, zodat je samen met je collega’s kunt vlammen voor onze klanten. Van het eerste klantcontact tot het opstellen van een uitgedacht masterplan om volgens de uitvoering te bewaken in strategie of design, jij bent continu aan het roer en iedereen kan bij jou terecht. Je werkt aan uitdagende projecten voor retailers als Jumbo, vanHaren en BCC. Alles wat we doen, doen we gedegen en retegoed onderbouwd. Hier deins jij dan ook niet voor terug. Jij staat je mannetje of vrouwtje wanneer meer strategische vraagstukken om de hoek komen kijken.

Wat ga je doen?

  • Je maakt chocolade van complexe vraagstukken vanuit klanten en schrijft briefings die zo scherp zijn, dat je er je vingers aan zou kunnen openhalen
  • Je kent onze klanten goed en spart vaak met ze over verschillende vraagstukken
  • Je werkt nauw samen met collega’s vanuit de afdeling account, strategie en design en bent daarin een echte motivator (Emiel Ratelband, eat your heart out!)
  • Jouw inkoop- en onderhandelskills komen naar boven tijdens gesprekken met leveranciers
  • Partners en freelancers kennen jou goed. Andersom ken jij hen misschien nog wel beter en weet je precies voor welke projecten we met hen samen kunnen werken
  • Als een pietje-precies zit je bovenop planningen en budgetten, die je natuurlijk zelf hebt opgesteld

Naar wie zijn wij op zoek?

  • Minimaal 3 jaar werkervaring als officieuze alleskunner (aka Projectmanager)
  • Heb je al ervaring aan bureauzijde? Top! Dan begrijp je dat we elke dag keihard werken om klanten blij te maken
  • HBO-niveau
  • Marketing en retail, zowel fysieke retail als e-commerce zijn voor jou geen onbekend terrein
  • Ervaring met omnichannel projecten? Zetten we een extra plusje achter je naam
  • ’t Kofschip kent voor jou geen geheimen. Je kunt je prima uitdrukken in het Nederlands, zowel op papier als in gesprek met klanten of collega’s
  • Je houdt altijd je hoofd koel. Strakke deadlines? You eat it for breakfast!

Wat biedt Crossmarks?

  • 28 supergezellige collega’s die boordevol energie zitten en er alles aan zullen doen je een warm welkom te geven
  • Uiteenlopende vraagstukken van top retailers uit Nederland en buitenland, geen dag is het hetzelfde
  • Kunnen leren van de beste interne én externe specialisten in retail doordat je nauw met ze samenwerkt
  • Regelmatig gezellige uitjes en borrels
  • Veel verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen inbreng
  • Werken vanuit je passie en talent. We werken in multidisciplinaire teams waarbij we bij de verdeling van werkzaamheden rekening houden met waar jij warm van loopt
  • Veel ruimte om jezelf te ontwikkelen, ook op persoonlijk vlak
  • Een passend salaris

Reageren?
Stuur je CV en korte motivatie naar Monique van Hoek (monique@crossmarks.nl) Reageren kan tot en met 18 juni 2021, daarna wordt er een selectie gemaakt van de kandidaten die in aanmerking komen voor de eerste stap van de sollicitatieprocedure. Alle sollicitanten krijgen uiterlijk 11 juni 2021 bericht.


Solliciteren

Insights Specialist

Ben jij een baas in het opsnorren van strategische inzichten en het doorgronden van consumentengedrag? En weet je dit ook nog eens te vertalen in kick-ass presentaties en overtuigende adviezen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Voor onze strategie-afdeling zijn wij op zoek naar een Insights Specialist (32-40 uur). Als Insights Specialist zorg jij voor de essentiële inzichten die de basis vormen voor de visie en strategie van klanten als Jumbo, vanHaren en BCC. Je brengt in kaart hoe de klant van de toekomst eruitziet, hoe verschillende retailsectoren zich ontwikkelen, welke inspirerende concepten als voorbeeld kunnen dienen en waar businesskansen zitten. Al je slimmigheden werk je vervolgens uit in gelikte presentaties en documenten.

Natuurlijk doe je dat niet alleen. We werken in co-creatie met een team aan specialisten en met de klant. Je toegevoegde waarde? Jouw strategische blik. Hiermee weet je altijd nét de juiste vragen te stellen of met verrassende inzichten te komen. Oh ja, en we begrijpen dat je ambitie hebt. Bij Crossmarks krijg je dan ook alle kansen om door te groeien naar Strateeg.

Hoe ziet je werk als Insights Specialist eruit? 

  • Je brengt trends en ontwikkelingen in kaart
  • Je duikt diep in cijfers, onderzoeken en strategische plannen en komt altijd weer boven met rete scherpe inzichten
  • Je weet álles van de nieuwste retailconcepten
  • Zonder jou zijn onze Senior strategen nergens, zij hebben jou nodig om de juiste strategische keuzes te kunnen maken
  • In interactieve strategische sessies met de klant ga je samen met de Senior strategen op zoek naar antwoorden
  • Deze antwoorden vat jij vervolgens overtuigend samen in gelikte documenten
  • Alle retailkennis die je opdoet, deel je met de wereld via inhoudelijke blogs, artikelen en whitepapers

Naar wie zijn wij op zoek?

  • Circa 3-5 jaar relevante werkervaring in een rol waarbij je zeker tot wijsneus bestempeld werd. Analyses maken of slimme inzichten oplepelen? Voor jou dagelijkse kost.
  • Heb je al ervaring aan bureauzijde? Top! Dan begrijp je dat we elke dag keihard werken om klanten blij te maken
  • HBO of WO-niveau. Pre: afgeronde WO-opleiding op het gebied van retail, commerciële economie, innovatie of communicatie
  • Je weet al best wel wat van marketing en retail, zowel fysieke retail als e-commerce
  • Je bent niet op je mondje gevallen, zowel op papier als voor een groep mensen
  • Je denkt razendsnel en weet altijd direct de juiste verbanden te leggen
  • Je kunt niet wachten om meer te leren en je verder te ontwikkelen. ‘Stilstaan is achteruitgaan’ is jouw motto
  • Je laat je niet gek maken door strakke deadlines en presteren onder druk 

Wat biedt Crossmarks?

  • 28 supergezellige collega’s die boordevol energie zitten en er alles aan zullen doen je een warm welkom te geven
  • Uiteenlopende en complexe vraagstukken van top retailers uit Nederland en buitenland, geen dag is het hetzelfde
  • Kunnen leren van de beste interne én externe specialisten in retail doordat je nauw met ze samenwerkt
  • Regelmatig gezellige uitjes en borrels
  • Veel verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen inbreng
  • Werken vanuit je passie en talent. We werken in multidisciplinaire teams waarbij we bij de verdeling van werkzaamheden rekening houden met waar jij warm van loopt
  • Veel doorgroeimogelijkheden
  • Een passend salaris

Reageren?
Stuur je CV en korte motivatie naar Lori van Waes (lori@crossmarks.nl). Reageren kan tot en met 1 juni 2021. Alle sollicitanten krijgen uiterlijk 11 juni 2021 bericht.


Solliciteren

Wij staan open voor merk- en retailtalent

Crossmarks werkt veel samen met freelance professionals. We zijn daarom altijd op zoek naar verdere uitbreiding van ons netwerk binnen de volgende vakgebieden:

  • retaildesign / brand design / vormgeving / art direction
  • merkstrategie / retailstrategie / communicatiestrategie
  • concept / copy
  • projectmanagement

Reageren?

Klik op solliciteren en stuur een mailtje met CV en korte motivatie naar Monique van Hoek


Solliciteren