Wat gaat er in jouw markt gebeuren?
Verandering is de enige constante. Nieuwe ontwikkelingen op het gebied van markt, maatschappij, consumenten en technologie volgen elkaar zo snel op dat ze de retaildynamiek voortdurend beïnvloeden. Er komen nieuwe spelers bij die in no time succes weten te boeken, maar ook gevestigde spelers slagen erin zichzelf opnieuw uit te vinden. De concurrentiedruk neemt hierdoor verder toe. Onderscheid, toegevoegde waarde en relevantie worden nog belangrijker. Daar kunnen we pas samen invulling aan gegeven als alle relevante trends- en ontwikkelingen in kaart zijn gebracht en geanalyseerd.
In deze fase krijg je een compleet beeld van jouw markt en de eisen van de klant van vandaag. Samen bepalen we de sterktes, zwaktes, kansen, bedreigingen, relevantie en het onderscheidende vermogen van jouw merk. Zo leggen we het fundament voor de strategische keuzes die we in de volgende fase maken.
– Markt-, consumenten-, technologie- en concurrentie-analyse
– Merkanalyse
– Interne analyse
– Customer journey onderzoek
– Analyse retailomgeving
– SWOT-analyse
– Markt- consumenten-, technologie- en concurrentie-inzichten
– Merkimago
– Customer journey
– Inzichten huidige retailomgeving
– SWOT