Lori van Waes vertelt over het huidige retaillandschap in Bloem & Blad. Download hier het hele interview.
Lees verderLa Place heeft in samenwerking met Crossmarks een nieuw restaurant en take away concept ontwikkeld waar de nieuwste trends in food en foodbeleving tot leven komen.
Lees verderHoe zwaar wordt de voorspelde retailrecessie? Tegen welke problemen lopen retailers in de steden aan? En hoe kunnen ondernemers zich hier het best op voorbereiden? Strategy Director Lori van Waes geeft antwoord op deze vragen tijdens een radio-uitzending van De Ondernemer. Luister hier het fragment.
Lees verderCrossmarks helpt retailers om altijd van nu te zijn. Ook nu we leven in het anderhalve-meter-tijdperk dat nieuwe vragen met zich meebrengt. Vragen als: Hoe kan ik mijn rol succesvol blijven uitvoeren? Waar liggen serieuze anderhalve-meter-kansen? Welke businessmodellen zijn kansrijk voor ons? En wat wordt onze nieuwe succesformule? Kortom: hoe gaan we van 1,5 meter naar 1,5 keer beter.
Lees verderOp dinsdag 23 juni geeft strategy director Lori van Waes een webinar op Retailtrends. Tijdens dit webinar legt ze uit hoe retailers in deze onzekere tijden het heft in eigen hand kunnen nemen richting een ‘retail reset’.
Lees verderOnze Strategy Director Lori van Waes gaf samen met Dr. Rik Riezebos, oprichter van EURIB een webinar bij Emerce. Ze spraken met host Krijn Schuurman over retailen in de anderhalve-meter-economie en de Nieuwe Normaal consument.
Lees verderNadat veel retailers besloten hun deuren te sluiten, gaan de deuren nu langzaamaan weer open. Om de klanten opnieuw welkom te heten hebben 40 retailers zich verenigd voor een ‘heropenings’campagne.
Lees verderHet oer-Hollandse familiebedrijf Wibra is niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Om toekomstbestendig te blijven en een duidelijke stip op de horizon te bepalen gaat Wibra de samenwerking aan met Crossmarks...
Lees verderHet afgelopen jaar zijn alle 105 Toyota-showrooms in Nederland voorzien van een nieuw instore communicatieconcept. Binnen dat concept wordt het unieke merkverhaal van Toyota aan consumenten vertelt. Prominent onderdeel van dat concept is een milestonewand die het komende jaar zal worden uitgerold in alle Toyota-showrooms in Europa.
Lees verdervanHaren is al jaren de grootste schoenenretailer van Nederland, om ook in de toekomst marktleider te blijven, is vanHaren een samenwerking aangegaan met Crossmarks...
Lees verderAl meer dan 150 jaar is Perry te zien in het Nederlandse straatbeeld, om ook in de toekomst zeker te zijn van een stevige positie, is Perry een samenwerking aangegaan met Crossmarks...
Lees verderInspirerende sprekers, leerzame cases en als hoogtepunt van de avond de bekendmaking van de 40 meest inspirerende retailers van Nederland...
Lees verderOp donderdag 16 mei presenteert Crossmarks tijdens het NowHow kennisevent de lijst van de 40 meest inspirerende retailers van Nederland...
Lees verderOp donderdag 28 maart heeft Lori van Waes, een van onze retailstrategen, de retailtrends van 2019 gepresenteerd op het seminar ‘succesvol innoveren in retail’ van onderzoeksbureau Ruigrok...
Lees verderCrossmarks heeft ook dit jaar een plekje weten te veroveren in de FONK50. Hiermee behoort Crossmarks tot de beste bureaus van Nederland...
Lees verderVrijdag 9 november heeft het Mindfuck logo van Crossmarks de publieksprijs gewonnen tijdens het event van het vakblad Sign+ Magazine 2018...
Lees verderConsumenten zijn meer dan ooit op zoek naar merken met een sterk verhaal. En Toyota heeft een goed verhaal. Met de slogan “always a better way”, streeft Toyota naar een toekomst van mobiliteit die een positieve bijdrage levert aan onze planeet. Hoewel de showroom dé plek is om klanten de wereld van Toyota te laten ervaren, wordt het unieke merkverhaal nergens verteld. Een mooie kans om een merk-waardig retailconcept te ontwikkelen.
Lees verderHet oer-Hollandse HEMA nam een volgende stap in de expansiestrategie en opende haar eerste vestiging in het Midden-Oosten. En dat terwijl de Nederlandse HEMA-filialen al een aantal jaren geen positieve resultaten meer boeken. BNR Nieuwsradio wijdde een nieuwsitem aan de opmerkelijke stap van HEMA en vroeg retailexpert Albert Top om zijn mening.
Lees verderDe drogisterijbranche is de afgelopen decennia enorm veranderd. De oorspronkelijke rol en functie zijn naar de achtergrond verdwenen en de drogist staat nu vooral bekend om een sterk uiteenlopend assortiment en vele prijsacties. De kans voor DA om een compleet andere positie ten opzichte van haar concurrenten in te gaan nemen.
Lees verderRunnersworld heeft op zaterdag 2 juni 2018 in Amstelveen de eerste winkel geopend volgens het nieuwe concept. In de winkel staat verantwoord hardlopen centraal. Klanten krijgen er advies over hoe ze blessures kunnen voorkomen, kunnen een loopanalyse doen of krijgen tips over het verbeteren van hun hardlooptechniek. De winkel is dé plek voor elke hardloper, van beginner tot professional.
Lees verderOp het jaarlijkse, door VEDIS georganiseerde, New Retail Champions Event, is Koeckebackers uitgeroepen tot het bedrijf met het meest innovatieve en meest relevante retailconcept van 2017. Hiermee wonnen zij onder andere strategisch retailadvies t.w.v. € 5.000,- van Crossmarks.
Lees verderVoor de nieuwe supermarkt van Jumbo Heerschap in Weert heeft Crossmarks in alliantie met MVDG Interieurarchitecten het concept van de bakkerij opnieuw onder de loep genomen. De bakkerij is een shop-in-shop van Bakkerij Heerschap. Het storedesign, de instore communicatie, packaging, bedrijfskleding en middelen van de openingscampagne zijn van concept tot en met DTP uitgewerkt.
Lees verderWat is er nou fijner dan een badkamer die tot in het kleinste detail is geworden zoals je voor ogen had? Nou, misschien wel samen met het team van Baderie de campagne en TV commercial maken die de verbinding tussen de kracht van Baderie en de emotie van de klant maakt. Benieuwd naar een kijkje achter de schermen…? Bekijk hier de making of.
Lees verderSamen met Crossmarks heeft Baderie haar merkpositionering aangescherpt en vertaald naar merkuitdagingen. In de komende merkcampagnes krijgt het resultaat van het unieke vakmanschap van Baderie een centrale rol. Daarin maken we steeds de verbinding tussen de kracht van Baderie en de emotie van de klant. Het thema van de campagne is dan ook: Het geluk zit in elk detail.
Lees verderCrossmarks feliciteert Jumbo met de opening van Jumbo Foodmarkt Leidsche Rijn op 16 mei jl. De winkel zet een nieuwe standaard in foodbeleving. Crossmarks heeft in alliantie met MVDG Interieurarchitecten bijgedragen aan het storedesign en is ongelofelijk trots op het resultaat.
Lees verderMet haar flexibiliteit, tomeloze energie en altijd positieve instelling is Aniek de aangewezen persoon om elk project tot een goed einde te brengen. Ze bewaakt de planning, het budget en zorgt ze dat de kwaliteit torenhoog blijft.
Lees verderTijdens onze jaarlijkse ‘Happy Now Year’ trendpresentatie presenteerden we dé retailtrends voor 2018. Benieuwd wat u dit jaar als retailer kunt verwachten? Bekijk dan hier de presentatie!
Lees verderAls er iets is dat Kristie kenmerkt, is het wel de bevlogenheid waarmee ze haar werk constant naar een hoger niveau tilt. Haar feilloze interne en externe analyses zijn keer op keer imponerend, evenals de passie waarmee ze haar projecten uitvoert.
Lees verderOp donderdag 25 januari vond de ‘Happy Now Year’ trendpresentatie en nieuwjaarsborrel van strategisch retailbureau Crossmarks plaats. Tijdens deze jaarlijks terugkerende traditie worden dé retailtrends voor 2018 gepresenteerd.
Lees verderCrossmarks vervult voor Prominent een adviserende rol en behandelt strategische vraagstukken over assortimentsontwikkeling, branding en retail.
Lees verderHoe kan BCC zich blijven verzekeren van een sterke marktpositie? Crossmarks helpt BCC bij de verdere ontwikkeling van haar merk- en formulestrategie.
Lees verderCrossmarks is dit jaar beoordeeld als één van de beste communicatieadviesbureaus. Het oordeel is gebaseerd op klantgerichtheid, productleiderschap en uitvoering van dienstverlening.
Lees verderIn opdracht van Louwman & Parqui, de Nederlandse importeur van Toyota, heeft Crossmarks een nieuw instore communicatie concept ontwikkeld dat inspeelt op de wensen van de steeds beter geïnformeerde consument.
Lees verderCrossmarks is een samenwerking aangegaan met de Leerstoel E-marketing&Distance Selling. De Leerstoel is een initiatief van de Erasmus Universiteit/Rotterdam School Of Management onder leiding van Prof. Dr. Cor Molenaar. Hiermee neemt Crossmarks een plaats in naast andere gerenommeerde partners, zoals onderzoeksbureau GfK en vooraanstaande retailers zoals Wehkamp.
Lees verderFair Play wil haar spelers een unieke casinobeleving bieden, iets dat onderscheidend is ten opzichte van de concurrentie én de online gokaanbieders. Vanuit de belofte 'change the game' is door Crossmarks een geheel nieuw casino concept ontwikkeld.
Lees verderPerfectionistisch, positief én een doorpakker. Dat is onze “organiser” Renate. Onder haar bewind zijn projecten tot in de puntjes georganiseerd. De klant hoeft zich nergens druk om te maken. Renate weet precies wat ze doet. Renate in het kort...
Lees verderAls onvervalste taalpurist weet Jaimie teksten loepzuiver op papier te zetten. Ze creëert intuïtief de juiste boodschap en weet de juiste snaar te raken. Daarnaast versterkt ze ons concepting team, waar ze onder de vleugels van onze art director haar onbegrensde creativiteit verkent als conceptontwikkelaar. Meer over Jaimie...
Lees verderDe Beren is welbekend bij vlees- en visliefhebbers van alle leeftijden. Ooit begonnen met één vestiging in Rotterdam is het nu, 30 jaar later, een grote horecaketen met (bezorg)restaurants door het hele land. Maar het is tijd voor een blik vooruit. Hoe kan De Beren in een veranderende markt hun positie verzekeren én verstevigen? Crossmarks gaat met deze vragen aan de slag en zorgt ervoor dat men van De Beren kan blijven genieten.
Lees verderWe zijn trots op onze nieuwe klant Stella Fietsen. Stella Fietsen bestaat bijna tien jaar en heeft de afgelopen jaren de Nederlandse markt veroverd met hun e-bikes. Het Nederlandse merk is klaar voor een stap richting de toekomst. Wij zijn er trots op om onderdeel te zijn van de verdere ontwikkeling van Stella!
Lees verderZoveel mogelijk leren over Responsive Retailing: dát is de doelstelling van Kimberly. Als ambitieuze masterstudent Communicatie en Organisatie koos ze voor een uitdagende stage bij Crossmarks. Ze versterkt de strategische afdeling, waar ze als doortastende “learner” geen kans aan zich voorbij laat gaan. Lees verder voor een korte 1-op-1 met Kimberly.
Lees verderOntdek de ‘future van retail’ met een bezoek aan de 50 meest innovatieve winkels en vooruitstrevende retailconcepten van New York op het gebied van food, sport, fashion, leisure, health & beauty, wonen en automotive. Onmisbaar voor retailers op zoek naar inspiratie en een relevante rol in de toekomst. Gaat u mee?
Lees verderResponsive retailing staat op de kaart en de groei van Crossmarks zet door. We verwelkomen drie nieuw collega’s om de ontwikkeling van onze klanten te helpen versnellen. Roxanne en Bas gaan vooral aan de slag voor Toyota en Lexus, Veronique versterkt de creatieve afdeling. We stellen ze kort aan je voor.
Lees verderNew York is het retaillab van de wereld. Retailers lopen er voorop in vernieuwende winkelconcepten en technologische innovatie. Hier wordt niet voorzichtig geëxperimenteerd met omnichannel, automisation, customisation en personification, het is er big business. Dat maakt het voor Nederlandse retailers zo’n ongelooflijk inspirerende en leerzame stad. New York biedt een unieke inkijk in ‘how to retail now’. De ideale plek dus, om na te denken over de toekomst van je eigen formule. Vanuit die gedachte organiseren we van 17 t/m 21 mei een Retail Studiereis naar New York.
Lees verderIn 2016 ontwikkelde TUI samen met Crossmarks haar nieuwe marketing-communicatiestrategie. Een strategisch plan dat het hele jaar door ruimte biedt aan effectieve branding- én salescampagnes. Het jaar 2017 trappen we af met een echte salescampagne, namelijk de TUI Ticketsale...
Lees verderWij hebben de pitch voor Russell en Fruit of the Loom gewonnen van twee andere internationale bureaus...
Lees verderDe vakanties voor aankomende zomer zijn weer te boeken en TUI grijpt dit moment aan om haar nieuwe branding campagne te lanceren...
Lees verderC&A sluit vier fillialen. Waarom gaan Nederlandse retailers kopje onder? Albert was te gast in de uitzending van radio 2 met Jeroen Kijk in de Vegte waarin hem als retail expert naar zijn mening werd gevraagd.
Lees verderBent u op zoek naar retail analytics of in-store analytics oplossingen, maar weet u niet zeker of u moet kiezen voor iBeacon, WiFi of video gebaseerde oplossingen? Informeert u zich vooraf goed hoe deze oplossingen omgaan met privacy bescherming.
Lees verderVaak komen succesvolle retailers naar ons toe omdat ze op zoek zijn naar verandering en inspiratie. Zo ook Toyota. Voor mooie praktijkvoorbeelden namen wij hen deze maand mee op retailtour door Amsterdam.
Lees verderTUI is bij uitstek de nummer 1 reisorganisatie van Nederland. Aan naamsbekendheid en populariteit geen gebrek. Het ligt dan ook voor de hand om te stellen dat vrijwel iedereen TUI kent, met name van de bekende zon-zee-strandvakanties. Maar TUI heeft nog veel meer te bieden dan dat. En dat is te zien in de nieuwe tv- en radiocampagne.
Lees verderU heeft het vast al gezien: de website van Crossmarks zit in een nieuw jasje. Bij Crossmarks draait het tenslotte om scherp zijn, en van nu blijven. Onze website sluit daar naadloos op aan; het is het platform waarop we onze kennis met u delen, zodat we elkaar kunnen blijven inspireren.
Lees verderOp vrijdag 8 juli j.l. vond de grote finale van al weer de 5e Gold Rush plaats. Een landelijke, 6 weken durende actie onder de naam GOLD RUSH, waarbij spelers in één klap 10.000 of zelfs 50.000 euro rijker konden worden. Het enige wat de spelers hiervoor moesten doen, was een jackpot winnen. Na het winnen van de jackpot bepaalde het type automaat vervolgens welk ticket er ontvangen werd. Met deze tickets maakte men tijdens de trekking op de finaleavond - die via een livestream in de deelnemende casino’s kon worden gevolgd - kans op respectievelijk 10.000 euro (zilveren ticket) of 50.000 euro (gouden ticket). Crossmarks heeft in 2013 deze actie samen met Fair Play Casino’s ontwikkeld en inmiddels is deze voor de 5e keer succesvol uitgewerkt en begeleid (van realisatie middelen, organisatie event t/m de techniek).
Lees verderTwentyfive Degrees en Luxor, twee gepassioneerde organisaties in summerwear & bikini's hebben Crossmarks gevraagd voor de introductie van een internationaal high fashion beachwear label. Dit trendy label is gericht op de avontuurlijke jonge doelgroep die haar eigen stijl wil kunnen creëren. Het mix & matchen van diverse prints, tops en accessoires geeft een enorme vrijheid en mogelijkheden van combinaties.
Lees verderDe zomer staat voor de deur en nog niet iedereen heeft zijn of haar vakantie al geboekt. Maar dat we aan vakantie toe zijn na een jaar hard werken, dat is zeker. Op dit sentiment speelt TUI in met de door Crossmarks ontwikkelde sales campagne: Toe aan TUI. De campagne maakt heerlijke vakantiemomenten voelbaar en stelt de consument de vraag: Ben jij ook zo toe aan TUI?
Lees verderIn het nieuwe store concept van Jan Linders komt ‘Het voordeel van het zuiden’ nog beter tot zijn recht. De smaak van het Bourgondische zuiden staat hierin centraal. De supermarkt is zodanig ingericht en vormgegeven dat klanten zich er direct thuisvoelen en volop geïnspireerd worden. Maar zonder de balans tussen voordeel en kwaliteit uit het oog te verliezen.
Lees verderAls onderdeel van de door Crossmarks ontwikkelde campagne ‘Toe aan TUI’, heeft Crossmarks voor TUI een retailactivatie ontwikkeld om storetraffic een extra boost te geven.
Lees verderCrossmarks en retail analytics specialist Monolith hebben op 16 juni een partnerdeal gesloten. De bedrijven gaan samenwerken op het gebied van retail analytics en shop optimalisation voor fysieke winkels. Datagedreven optimalisatie van de winkelvloer is in het buitenland al sterk in opkomst, Crossmarks en Monolith bundelen de krachten om dit in Nederland een serieuze impuls te geven.
Lees verderAdvies in strategie, communicatie en design; resulterend in een algehele nieuwe stijl en visuele identiteit. Gociety Solutions ziet met haar nieuwe site reeds een stijging in het aantal leads. Een groeiende behoefte in een maatschappij waarin zorg steeds schaarser en duurder wordt...
Lees verderDe eerste resultaten qua webbezoek en omzet zijn veelbelovend...
Lees verderEen kort onderzoek waarmee wij onze dienstverlening willen verbeteren...
Lees verderAlbert Top sprak namens Crossmarks over postchannel retailing. De volle zaal met retailers luisterde naar Albert zijn verhaal over de implicaties van omnichannel voor een organisatie...
Lees verderCrossmarks ontwikkelde voor de TUI winkels een lokale retailactivatie die voor traffic diende te zorgen...
Lees verderCrossmarks heeft een test ontwikkeld waarmee u kunt testen of dat uw retailformule over The Now Factor beschikt...
Lees verderAlbert Top spreekt op WGOIR over de implicaties van omnichannel op de organisatie...
Lees verderOm 2016 op een gezellige en inspirerende manier af te trappen hebben we 10 retailtrends gedeeld waar u dit jaar niet omheen kan...
Lees verderHet concept is nog maar enkele dagen geopend en nu al een succes...
Lees verderFanfiber is tijdens het VEDIS New Retail Champions Event uitgeroepen tot het meest innovatieve en meest relevante retailconcept van 2015...
Lees verderTUI wil mensen juist inspireren om op vakantie te gaan zodat ze weer helemaal tot zichzelf kunnen komen...
Lees verderBinnen één jaar heeft Fair Play Heerlen – De Klomp al een nominatie te pakken heeft!
Lees verderBaderie adviseert klanten graag over de trends en mogelijkheden voor een badkamer
Lees verderRondom de Name Change Arke hebben Crossmarks en TUI intensief samengewerkt aan zowel de realisatie van een interne als externe campagne...
Lees verderDonderdag 17 september presenteerde Albert Top op het event ‘Retail.Wat nu?’ in Noordwijk zijn inzichten over het onderwerp 'postchannel'...
Lees verderNaast de formuleontwikkeling gaat Crossmarks Halfords ook ondersteunen met een pragmatische communicatiestrategie en bijhorende activaties...
Lees verderNa een succesvolle tv-campagne dit voorjaar in Zwitserland, Oostenrijk en Nederland is Crossmarks gevraagd hier een vervolg aan te geven...
Lees verderHet spel GOLDRUSH is zo succesvol dat er alweer voor een vierde keer een finale trekking plaatsvond...
Lees verderVoor de derde keer vindt hét co-creatie event ‘Retail. Wat nu?’ plaats. Opnieuw beloofd het een dag vol toepasbare inspiratie te worden...
Lees verderIn retailcommunicatie en –activatie heeft Pluspoint zich vroeger bewezen en is daarmee een passende aanvulling op Crossmarks...
Lees verderSinds 2012 ontwikkelt Crossmarks strategie, concept en design. Crossmarks is nauw betrokken bij de naamsveranderingscampagne...
Lees verderCrossmarks ontzettend trots op SAN nominatie 2014 categorie retail en de sterke 'Het Baderie Comfort' case...
Lees verderDe Trendkrant maakt onderdeel uit van een ruime set aan middelen waarmee Baderie de consument van inspiratie voorziet...
Lees verderOm Beste bakker van Nederland te blijven is op 11 mei het nieuwe broodconcept onder het private label Korengoud gelanceerd...
Lees verderVoor Arke, Arkefly en voorheen ook Holland International ontwikkelt Crossmarks strategie, concepten en design...
Lees verderCrossmarks overtuigt de SAN Accent jury van de kwaliteit en diversiteit van de herpositioneringscampagne van Baderie...
Lees verderGezien de Being in Business groeiambities heeft Crossmarks gekeken hoe de merkarchitectuur het beste ingericht zou kunnen worden...
Lees verderNa het winnen van de internationale pitch ontwikkelt Crossmarks de fashiondeal tvcommercials van Charles Vögele...
Lees verderBNR Nieuwsradio vraagt om visie van Albert Top op de stelling: ‘worden pick-up points het boodschappen doen van de toekomst?’...
Lees verderMet trots presenteren we vanaf vandaag onze nieuwe website. De nieuwe website laat nog beter zien wie we zijn en wat we doen...
Lees verderBinnen de categorie 'retail' heeft Crossmarks een nominatie voor de herpositioneringscampagne van Baderie te pakken...
Lees verderCrossmarks heeft de internationale merkpositionering en merkbelofte voor de Benelux aangescherpt en vervolgens vertaald naar een communicatieconcept...
Lees verderGAMMA heeft Crossmarks ingeschakeld om de instore formulecommunicatie omtrent raamdecoratie te optimaliseren...
Lees verderCrossmarks optimaliseert de instore formulecommunicatie omtrent het Dak&Isolatie assortiment en duurzaamheidsplein...
Lees verderLake Side wil in haar retailformule een volgende stap zetten. Crossmarks gaat Lake Side helpen om haar formule aan te scherpen...
Lees verderBegin 2015 is Crossmarks gevraagd om de retailvisie van Cook & Co verder aan te scherpen en aan te vullen...
Lees verderGAMMA heeft Crossmarks benaderd om de instore formulecommunicatie in deze nieuwe verkoopomgeving te optimaliseren...
Lees verderUit het GfK onderzoek is gebleken dat Jan Linders Supermarkten opnieuw de meest gewaardeerde supermarkt van Nederland is...
Lees verderJan Linders heeft volgens het Nederlandse publiek de beste folder in de branche en de beste folder in de categorie food...
Lees verderCrossmarks heeft ter introductie van het 24Kitchen- en Rudolph’s Bakery-assortiment bij Blokker en Cook & Co een centraal campagneconcept ontwikkeld...
Lees verderCrossmarks is een online magazine gestart ‘RetailNow’, gevuld met dagelijkse retailinspiratie. RetailNow is gratis en als app te gebruiken...
Lees verderHet onderzoek van Fonk Magazine laat zien dat Crossmarks op de derde plek staat bij de middelgrote bureaus van Nederland...
Lees verderVoor de vijfde keer heeft de supermarkt uit het Zuiden de hoogste waardering gekregen voor álle versafdelingen...
Lees verderCrossmarks en Retailtrends hebben de eerste 10 succesverhalen van FaceRetail gebundeld in het boekje ‘Wat de winkel toevoegt’...
Lees verderIn lijn van de radiocommercial heeft Crossmarks een lean and mean TV spotje ontwikkeld met koppeling naar het WK...
Lees verderEneco heeft Crossmarks gevraagd om te helpen bij het ontwikkelen van het retailmodel voor Toon®, de slimme thermostaat van Eneco...
Lees verderIn het voorjaar van 2014 kreeg Crossmarks de opdracht om een Toyota Van Dorst pilot-store concept te ontwikkelen...
Lees verderNa het winnen van een uitgebreide pitch ontwikkelt Crossmarks de tvcommercials van Charles Vögele...
Lees verderCrossmarks herintroduceert het tuingereedschapmerk Hendrik Jan de Tuinman op de Nederlandse markt...
Lees verder