Nieuws

De wereld van Crossmarks.
De wereld van Nu

Dinsdag, 07 Maart 2017 | Nancy van der Heijden | Activator

Retail Studiereis New York

New York is het retaillab van de wereld. Retailers lopen er voorop in vernieuwende winkelconcepten en technologische innovatie. Hier wordt niet voorzichtig geëxperimenteerd met omnichannel, automisation, customisation en personification, het is er big business. Dat maakt het voor Nederlandse retailers zo’n ongelooflijk inspirerende en leerzame stad. New York biedt een unieke inkijk in ‘how to retail now’. De ideale plek dus, om na te denken over de toekomst van je eigen formule. Vanuit die gedachte organiseren we van 17 t/m 21 mei een Retail Studiereis naar New York.

Lees verder
Woensdag, 01 Maart 2017 | Jelena Scheffers | Futurist

TUI ticketsale

In 2016 ontwikkelde TUI samen met Crossmarks haar nieuwe marketing-communicatiestrategie. Een strategisch plan dat het hele jaar door ruimte biedt aan effectieve branding- én salescampagnes. Het jaar 2017 trappen we af met een echte salescampagne, namelijk de TUI Ticketsale…

Lees verder
Donderdag, 16 Februari 2017 | Jelena Scheffers | Futurist

Wij zijn het nieuwe bureau voor Russell en Fruit of the Loom

Wij hebben de pitch voor Russell en Fruit of the Loom gewonnen van twee andere internationale bureaus…

Lees verder
Donderdag, 15 December 2016 | Jelena Scheffers | Futurist

De beste vakanties van TUI voor jou

De vakanties voor aankomende zomer zijn weer te boeken en TUI grijpt dit moment aan om haar nieuwe branding campagne te lanceren…

Lees verder
Donderdag, 27 Oktober 2016 | Jelena Scheffers | Futurist

Albert Top geeft bij NPO radio 2 zijn mening over C&A

C&A sluit vier fillialen. Waarom gaan Nederlandse retailers kopje onder? Albert was te gast in de uitzending van radio 2 met Jeroen Kijk in de Vegte waarin hem als retail expert naar zijn mening werd gevraagd.

Lees verder
Vrijdag, 21 Oktober 2016 | Jelena Scheffers | Futurist

Privacy bescherming in-store analytics

Bent u op zoek naar retail analytics of in-store analytics oplossingen, maar weet u niet zeker of u moet kiezen voor iBeacon, WiFi of video gebaseerde oplossingen? Informeert u zich vooraf goed hoe deze oplossingen omgaan met privacy bescherming.

Lees verder
Woensdag, 12 Oktober 2016 | Jelena Scheffers | Futurist

Retailtour Toyota

Vaak komen succesvolle retailers naar ons toe omdat ze op zoek zijn naar verandering en inspiratie. Zo ook Toyota. Voor mooie praktijkvoorbeelden namen wij hen deze maand mee op retailtour door Amsterdam.

Lees verder
Donderdag, 29 September 2016 | Jelena Scheffers | Futurist

Nieuwe TV- en radiocampagne van TUI

TUI is bij uitstek de nummer 1 reisorganisatie van Nederland. Aan naamsbekendheid en populariteit geen gebrek. Het ligt dan ook voor de hand om te stellen dat vrijwel iedereen TUI kent, met name van de bekende zon-zee-strandvakanties. Maar TUI heeft nog veel meer te bieden dan dat. En dat is te zien in de nieuwe tv- en radiocampagne.

Lees verder
Dinsdag, 06 September 2016 | Jelena Scheffers | Futurist

Nieuwe website crossmarks

U heeft het vast al gezien: de website van Crossmarks zit in een nieuw jasje. Bij Crossmarks draait het tenslotte om scherp zijn, en van nu blijven. Onze website sluit daar naadloos op aan; het is het platform waarop we onze kennis met u delen, zodat we elkaar kunnen blijven inspireren.

Lees verder
Maandag, 18 Juli 2016 | Nancy van der Heijden | Activator

Goudkoorts bij Fair Play Casino

Op vrijdag 8 juli j.l. vond de grote finale van al weer de 5e Gold Rush plaats. Een landelijke, 6 weken durende actie onder de naam GOLD RUSH, waarbij spelers in één klap 10.000 of zelfs 50.000 euro rijker konden worden. Het enige wat de spelers hiervoor moesten doen, was een jackpot winnen. Na het winnen van de jackpot bepaalde het type automaat vervolgens welk ticket er ontvangen werd. Met deze tickets maakte men tijdens de trekking op de finaleavond – die via een livestream in de deelnemende casino’s kon worden gevolgd –  kans op respectievelijk 10.000 euro (zilveren ticket) of 50.000 euro (gouden ticket).

Crossmarks heeft in 2013 deze actie samen met Fair Play Casino’s ontwikkeld en inmiddels is deze voor de 5e keer succesvol uitgewerkt en begeleid (van realisatie middelen, organisatie event t/m de techniek).

Lees verder
Maandag, 18 Juli 2016 | Nancy van der Heijden | Activator

Introductie van een nieuw high fashion beachwear label

Twentyfive Degrees en Luxor, twee gepassioneerde organisaties in summerwear & bikini’s hebben Crossmarks gevraagd voor de introductie van een internationaal high fashion beachwear label. Dit trendy label is gericht op de avontuurlijke jonge doelgroep die haar eigen stijl wil kunnen creëren. Het mix & matchen van diverse prints, tops en accessoires geeft een enorme vrijheid en mogelijkheden van combinaties.

Lees verder
Dinsdag, 28 Juni 2016 | Nancy van der Heijden | Activator

Toe aan TUI: nieuwe sales campagne van TUI

De zomer staat voor de deur en nog niet iedereen heeft zijn of haar vakantie al geboekt. Maar dat we aan vakantie toe zijn na een jaar hard werken, dat is zeker. Op dit sentiment speelt TUI in met de door Crossmarks ontwikkelde sales campagne: Toe aan TUI. De campagne maakt heerlijke vakantiemomenten voelbaar en stelt de consument de vraag: Ben jij ook zo toe aan TUI?

Lees verder
Maandag, 27 Juni 2016 | Nancy van der Heijden | Activator

Nieuw store concept Jan Linders

In het nieuwe store concept van Jan Linders komt ‘Het voordeel van het zuiden’ nog beter tot zijn recht. De smaak van het Bourgondische zuiden staat hierin centraal. De supermarkt is zodanig ingericht en vormgegeven dat klanten zich er direct thuisvoelen en volop geïnspireerd worden. Maar zonder de balans tussen voordeel en kwaliteit uit het oog te verliezen.

Lees verder
Donderdag, 23 Juni 2016 | Nancy van der Heijden | Activator

Retailactivatie bij TUI:
Kom met je koffer en win!

Als onderdeel van de door Crossmarks ontwikkelde campagne ‘Toe aan TUI’, heeft Crossmarks voor TUI een retailactivatie ontwikkeld om storetraffic een extra boost te geven.

Lees verder
Vrijdag, 17 Juni 2016 | Nancy van der Heijden | Activator

Crossmarks sluit exclusieve partnerdeal met retail analytics specialist Monolith

Crossmarks en retail analytics specialist Monolith hebben op 16 juni een partnerdeal gesloten. De bedrijven gaan samenwerken op het gebied van retail analytics en shop optimalisation voor fysieke winkels. Datagedreven optimalisatie van de winkelvloer is in het buitenland al sterk in opkomst, Crossmarks en Monolith bundelen de krachten om dit in Nederland een serieuze impuls te geven.

Lees verder
Maandag, 23 Mei 2016 | Marc Beijers | Innovator

Een nieuwe uitstraling voor Gociety Solutions

Advies in strategie, communicatie en design; resulterend in een algehele nieuwe stijl en visuele identiteit. Gociety Solutions ziet met haar nieuwe site reeds een stijging in het aantal leads. Een groeiende behoefte in een maatschappij waarin zorg steeds schaarser en duurder wordt…

Lees verder
Donderdag, 21 April 2016 | Nancy van der Heijden | Activator

Goed op weg met Halfords!

De eerste resultaten qua webbezoek en omzet zijn veelbelovend…

Lees verder
Dinsdag, 19 April 2016 | Nancy van der Heijden | Activator

Hoe blijven retailers op de hoogte van trends en ontwikkelingen binnen retail?

Een kort onderzoek waarmee wij onze dienstverlening willen verbeteren…

Lees verder
Vrijdag, 08 April 2016 | Nancy van der Heijden | Activator

Albert Top sprak over postchannel retailing bij What’s Going On In Retailing

Albert Top sprak namens Crossmarks over postchannel retailing. De volle zaal met retailers luisterde naar Albert zijn verhaal over de implicaties van omnichannel voor een organisatie…

Lees verder
Donderdag, 07 April 2016 | Monique van Hoek | Clarifier

Retailactivatie TUI

Crossmarks ontwikkelde voor de TUI winkels een lokale retailactivatie die voor traffic diende te zorgen…

Lees verder
Maandag, 04 April 2016 | Lori van Waes | Forecaster

The Now Factor test: is uw retailformule van nu?

Crossmarks heeft een test ontwikkeld waarmee u kunt testen of dat uw retailformule over The Now Factor beschikt…

Lees verder
Vrijdag, 18 Maart 2016 | Lori van Waes | Forecaster

Kom ook naar het congres ‘What’s going on in retailing?!’

Albert Top spreekt op WGOIR over de implicaties van omnichannel op de organisatie…

Lees verder
Vrijdag, 08 Januari 2016 | crossmarks | CFO

Gezellige en inspirerende aftrap van 2016

Om 2016 op een gezellige en inspirerende manier af te trappen hebben we 10 retailtrends gedeeld waar u dit jaar niet omheen kan…

Lees verder
Donderdag, 24 December 2015 | crossmarks | CFO

Auping lanceert nieuw winkelconcept in Villa ArenA

Het concept is nog maar enkele dagen geopend en nu al een succes…

Lees verder
Donderdag, 17 December 2015 | crossmarks | CFO

VEDIS New Retail Champion ‘Fanfiber’ wint Crossmarks cheque van €5.000,-!

Fanfiber is tijdens het VEDIS New Retail Champions Event uitgeroepen tot het meest innovatieve en meest relevante retailconcept van 2015…

Lees verder
Dinsdag, 15 December 2015 | crossmarks | CFO

Loden Leeuw op vakantie met TUI

TUI wil mensen juist inspireren om op vakantie te gaan zodat ze weer helemaal tot zichzelf kunnen komen…

Lees verder
Woensdag, 09 December 2015 | crossmarks | CFO

Tweede plek ‘Beste Casino van Nederland 2015’ voor Fair Play Heerlen – De Klomp

Binnen één jaar heeft Fair Play Heerlen – De Klomp al een nominatie te pakken heeft!

Lees verder
Donderdag, 26 November 2015 | crossmarks | CFO

Nieuwe trendcampagne voor Baderie

Baderie adviseert klanten graag over de trends en mogelijkheden voor een badkamer

Lees verder
Donderdag, 01 Oktober 2015 | bia_admin |

Crossmarks en TUI werken aan interne naamsveranderingscampagne

Rondom de Name Change Arke hebben Crossmarks en TUI intensief samengewerkt aan zowel de realisatie van een interne als externe campagne…

Lees verder
Maandag, 21 September 2015 | bia_admin |

Hoe word ik een postchannel organisatie

Donderdag 17 september presenteerde Albert Top op het event ‘Retail.Wat nu?’ in Noordwijk zijn inzichten over het onderwerp ‘postchannel’…

Lees verder
Donderdag, 03 September 2015 | bia_admin |

Crossmarks helpt Halfords met haar verdere formuleontwikkeling

Naast de formuleontwikkeling gaat Crossmarks Halfords ook ondersteunen met een pragmatische communicatiestrategie en bijhorende activaties…

Lees verder
Donderdag, 16 Juli 2015 | bia_admin |

Vervolg Charles Vögele salescampagne

Na een succesvolle tv-campagne dit voorjaar in Zwitserland, Oostenrijk en Nederland is Crossmarks gevraagd hier een vervolg aan te geven…

Lees verder
Donderdag, 16 Juli 2015 | bia_admin |

Vierde finale trekking GOLDRUSH was weer een succes

Het spel GOLDRUSH is zo succesvol dat er alweer voor een vierde keer een finale trekking plaatsvond…

Lees verder
Maandag, 13 Juli 2015 | bia_admin |

Kom ook naar het ‘Retail. Wat nu?’ event!

Voor de derde keer vindt hét co-creatie event ‘Retail. Wat nu?’ plaats. Opnieuw beloofd het een dag vol toepasbare inspiratie te worden…

Lees verder
Woensdag, 10 Juni 2015 | bia_admin |

Crossmarks neemt Pluspoint over

In retailcommunicatie en –activatie heeft Pluspoint zich vroeger bewezen en is daarmee een passende aanvulling op Crossmarks…

Lees verder
Woensdag, 03 Juni 2015 | bia_admin |

Crossmarks werkt met TUI aan naamswijzigingscampagne

Sinds 2012 ontwikkelt Crossmarks strategie, concept en design. Crossmarks is nauw betrokken bij de naamsveranderingscampagne…

Lees verder
Vrijdag, 29 Mei 2015 | bia_admin |

Uitslag SAN 2014

Crossmarks ontzettend trots op SAN nominatie 2014 categorie retail en de sterke ‘Het Baderie Comfort’ case…

Lees verder
Vrijdag, 22 Mei 2015 | bia_admin |

Inspirerende Trendkrant voor Baderie

De Trendkrant maakt onderdeel uit van een ruime set aan middelen waarmee Baderie de consument van inspiratie voorziet…

Lees verder
Donderdag, 21 Mei 2015 | bia_admin |

Nieuw broodconcept voor Jan Linders

Om Beste bakker van Nederland te blijven is op 11 mei het nieuwe broodconcept onder het private label Korengoud gelanceerd…

Lees verder
Maandag, 18 Mei 2015 | bia_admin |

Jubileumlogo voor ArkeFly

Voor Arke, Arkefly en voorheen ook Holland International ontwikkelt Crossmarks strategie, concepten en design…

Lees verder
Donderdag, 23 April 2015 | bia_admin |

Baderie campagne gepresenteerd bij SAN Accent

Crossmarks overtuigt de SAN Accent jury van de kwaliteit en diversiteit van de herpositioneringscampagne van Baderie…

Lees verder
Donderdag, 16 April 2015 | bia_admin |

Groeiambitie Being in Business wordt werkelijkheid

Gezien de Being in Business groeiambities heeft Crossmarks gekeken hoe de merkarchitectuur het beste ingericht zou kunnen worden…

Lees verder
Maandag, 13 April 2015 | bia_admin |

Fashiondeal tvcommercials Charles Vögele live!

Na het winnen van de internationale pitch ontwikkelt Crossmarks de fashiondeal tvcommercials van Charles Vögele…

Lees verder
Donderdag, 02 April 2015 | bia_admin |

Albert Top geeft bij BNR Nieuwsradio zijn visie op supermarkten

BNR Nieuwsradio vraagt om visie van Albert Top op de stelling: ‘worden pick-up points het boodschappen doen van de toekomst?’…

Lees verder
Woensdag, 01 April 2015 | bia_admin |

Nieuwe website is live!

Met trots presenteren we vanaf vandaag onze nieuwe website. De nieuwe website laat nog beter zien wie we zijn en wat we doen…

Lees verder
Donderdag, 26 Maart 2015 | bia_admin |

Nominatie SAN Accent!

Binnen de categorie ‘retail’ heeft Crossmarks een nominatie voor de herpositioneringscampagne van Baderie te pakken…

Lees verder
Vrijdag, 20 Maart 2015 | bia_admin |

Charles Vögele kiest ook internationaal voor Crossmarks

Crossmarks heeft de internationale merkpositionering en merkbelofte voor de Benelux aangescherpt en vervolgens vertaald naar een communicatieconcept…

Lees verder
Zaterdag, 14 Maart 2015 | bia_admin |

Crossmarks optimaliseert instore formulecommunicatie van GAMMA raamdecoratie

GAMMA heeft Crossmarks ingeschakeld om de instore formulecommunicatie omtrent raamdecoratie te optimaliseren…

Lees verder
Dinsdag, 10 Maart 2015 | bia_admin |

Instore formulecommunicatie GAMMA vernieuwd

Crossmarks optimaliseert de instore formulecommunicatie omtrent het Dak&Isolatie assortiment en duurzaamheidsplein…

Lees verder
Donderdag, 05 Maart 2015 | bia_admin |

Lake Side gaat samenwerking aan met Crossmarks

Lake Side wil in haar retailformule een volgende stap zetten. Crossmarks gaat Lake Side helpen om haar formule aan te scherpen…

Lees verder
Maandag, 12 Januari 2015 | bia_admin |

Retailvisie voor Cook & Co

Begin 2015 is Crossmarks gevraagd om de retailvisie van Cook & Co verder aan te scherpen en aan te vullen…

Lees verder
Vrijdag, 09 Januari 2015 | bia_admin |

Aan de slag voor GAMMA

GAMMA heeft Crossmarks benaderd om de instore formulecommunicatie in deze nieuwe verkoopomgeving te optimaliseren…

Lees verder
Maandag, 15 December 2014 | bia_admin |

Jan Linders opnieuw meest gewaardeerde supermarkt

Uit het GfK onderzoek is gebleken dat Jan Linders Supermarkten opnieuw de meest gewaardeerde supermarkt van Nederland is…

Lees verder
Woensdag, 10 December 2014 | bia_admin |

Jan Linders heeft de beste folder!

Jan Linders heeft volgens het Nederlandse publiek de beste folder in de branche en de beste folder in de categorie food…

Lees verder
Maandag, 01 December 2014 | bia_admin |

Campagne voor Blokker en 24Kitchen

Crossmarks heeft ter introductie van het 24Kitchen- en Rudolph’s Bakery-assortiment bij Blokker en Cook & Co een centraal campagneconcept ontwikkeld…

Lees verder
Maandag, 10 November 2014 | bia_admin |

Retail inspiratie met ons magazine RetailNow

Crossmarks is een online magazine gestart ‘RetailNow’, gevuld met dagelijkse retailinspiratie. RetailNow is gratis en als app te gebruiken…

Lees verder
Maandag, 06 Oktober 2014 | bia_admin |

Crossmarks krijgt een 8,7 van haar klanten

Het onderzoek van Fonk Magazine laat zien dat Crossmarks op de derde plek staat bij de middelgrote bureaus van Nederland…

Lees verder
Maandag, 22 September 2014 | bia_admin |

Jan Linders voor de vijfde keer beste verssupermarkt

Voor de vijfde keer heeft de supermarkt uit het Zuiden de hoogste waardering gekregen voor álle versafdelingen…

Lees verder
Maandag, 02 Juni 2014 | bia_admin |

10 retailers over het succes van hun retailformule

Crossmarks en Retailtrends hebben de eerste 10 succesverhalen van FaceRetail gebundeld in het boekje ‘Wat de winkel toevoegt’…

Lees verder
Zondag, 01 Juni 2014 | bia_admin |

Crossmarks ontwikkelt Badkamerwinkel.nl WK 2014 commercial

In lijn van de radiocommercial heeft Crossmarks een lean and mean TV spotje ontwikkeld met koppeling naar het WK…

Lees verder
Woensdag, 14 Mei 2014 | bia_admin |

Crossmarks ontwikkelt retailmodel voor Toon® van Eneco

Eneco heeft Crossmarks gevraagd om te helpen bij het ontwikkelen van het retailmodel voor Toon®, de slimme thermostaat van Eneco…

Lees verder
Maandag, 07 April 2014 | bia_admin |

Werken aan Toyota dealer 2.0

In het voorjaar van 2014 kreeg Crossmarks de opdracht om een Toyota Van Dorst pilot-store concept te ontwikkelen…

Lees verder
Dinsdag, 08 Oktober 2013 | bia_admin |

Crossmarks ontwikkelt tvcommercials Charles Vögele

Na het winnen van een uitgebreide pitch ontwikkelt Crossmarks de tvcommercials van Charles Vögele…

Lees verder
Zaterdag, 01 September 2012 | bia_admin |

Herpositionering Hendrik Jan de Tuinman

Crossmarks herintroduceert het tuingereedschapmerk Hendrik Jan de Tuinman op de Nederlandse markt…

Lees verder