De wereld van Crossmarks.
De wereld van Nu

Hoe blijf je als winkelier succesvol? Onze Strategy Director geeft tips
vrijdag, 03 maart 2023 | Mandy Jeurissen | Engager

Hoe blijf je als winkelier succesvol? Onze Strategy Director geeft tips

Lori van Waes vertelt over het huidige retaillandschap in Bloem & Blad. Download hier het hele interview.

Lees verder
Een nieuw restaurantconcept voor La Place
maandag, 21 december 2020 | Kristie Habraken | Investigator

Een nieuw restaurantconcept voor La Place

La Place heeft in samenwerking met Crossmarks een nieuw restaurant en take away concept ontwikkeld waar de nieuwste trends in food en foodbeleving tot leven komen.

Lees verder
Terugluisteren: Lori van Waes over de retailrecessie in een radio-uitzending van De Ondernemer
dinsdag, 14 juli 2020 | Kristie Habraken | Investigator

Terugluisteren: Lori van Waes over de retailrecessie in een radio-uitzending van De Ondernemer

Hoe zwaar wordt de voorspelde retailrecessie? Tegen welke problemen lopen retailers in de steden aan? En hoe kunnen ondernemers zich hier het best op voorbereiden? Strategy Director Lori van Waes geeft antwoord op deze vragen tijdens een radio-uitzending van De Ondernemer. Luister hier het fragment.

Lees verder
Whitepaper Van 1,5 meter naar 1,5 keer beter
dinsdag, 07 juli 2020 | Kristie Habraken | Investigator

Whitepaper Van 1,5 meter naar 1,5 keer beter

Crossmarks helpt retailers om altijd van nu te zijn. Ook nu we leven in het anderhalve-meter-tijdperk dat nieuwe vragen met zich meebrengt. Vragen als: Hoe kan ik mijn rol succesvol blijven uitvoeren? Waar liggen serieuze anderhalve-meter-kansen? Welke businessmodellen zijn kansrijk voor ons? En wat wordt onze nieuwe succesformule? Kortom: hoe gaan we van 1,5 meter naar 1,5 keer beter.

Lees verder
RetailTrends Webinar: van 1,5 meter naar 1,5 keer beter
donderdag, 11 juni 2020 | Kristie Habraken | Investigator

RetailTrends Webinar: van 1,5 meter naar 1,5 keer beter

Op dinsdag 23 juni geeft strategy director Lori van Waes een webinar op Retailtrends. Tijdens dit webinar legt ze uit hoe retailers in deze onzekere tijden het heft in eigen hand kunnen nemen richting een ‘retail reset’.

Lees verder
Emerce Webinar ‘Het Nieuwe Normaal’
woensdag, 13 mei 2020 | Kristie Habraken | Investigator

Emerce Webinar ‘Het Nieuwe Normaal’

Onze Strategy Director Lori van Waes gaf samen met Dr. Rik Riezebos, oprichter van EURIB een webinar bij Emerce. Ze spraken met host Krijn Schuurman over retailen in de anderhalve-meter-economie en de Nieuwe Normaal consument.

Lees verder
40 nationale mode en schoenen retailers verenigen zich voor ‘heropenings’campagne.
woensdag, 06 mei 2020 | Marc Beaujean | Innovator

40 nationale mode en schoenen retailers verenigen zich voor ‘heropenings’campagne.

Nadat veel retailers besloten hun deuren te sluiten, gaan de deuren nu langzaamaan weer open. Om de klanten opnieuw welkom te heten hebben 40 retailers zich verenigd voor een ‘heropenings’campagne.

Lees verder
Wibra kijkt samen met Crossmarks naar de toekomst
maandag, 06 januari 2020 | Marc Beaujean | Innovator

Wibra kijkt samen met Crossmarks naar de toekomst

Het oer-Hollandse familiebedrijf Wibra is niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Om toekomstbestendig te blijven en een duidelijke stip op de horizon te bepalen gaat Wibra de samenwerking aan met Crossmarks...

Lees verder
Communicatieconcept Toyota-showrooms wordt uitgerold in heel Europa
woensdag, 04 september 2019 | Kristie Habraken | Investigator

Communicatieconcept Toyota-showrooms wordt uitgerold in heel Europa

Het afgelopen jaar zijn alle 105 Toyota-showrooms in Nederland voorzien van een nieuw instore communicatieconcept. Binnen dat concept wordt het unieke merkverhaal van Toyota aan consumenten vertelt. Prominent onderdeel van dat concept is een milestonewand die het komende jaar zal worden uitgerold in alle Toyota-showrooms in Europa.

Lees verder
Brabantse samenwerking Crossmarks en vanHaren
dinsdag, 25 juni 2019 | Marc Beaujean | Innovator

Brabantse samenwerking Crossmarks en vanHaren

vanHaren is al jaren de grootste schoenenretailer van Nederland, om ook in de toekomst marktleider te blijven, is vanHaren een samenwerking aangegaan met Crossmarks...

Lees verder
Crossmarks gaat samenwerking aan met Perry
maandag, 03 juni 2019 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks gaat samenwerking aan met Perry

Al meer dan 150 jaar is Perry te zien in het Nederlandse straatbeeld, om ook in de toekomst zeker te zijn van een stevige positie, is Perry een samenwerking aangegaan met Crossmarks...

Lees verder
Een avond vol retailinspiratie op de eerste editie van het NowHow kennisevent
vrijdag, 17 mei 2019 | Kristie Habraken | Investigator

Een avond vol retailinspiratie op de eerste editie van het NowHow kennisevent

Inspirerende sprekers, leerzame cases en als hoogtepunt van de avond de bekendmaking van de 40 meest inspirerende retailers van Nederland...

Lees verder
Crossmarks presenteert: de 40 meest inspirerende retailers
maandag, 06 mei 2019 | Kristie Habraken | Investigator

Crossmarks presenteert: de 40 meest inspirerende retailers

Op donderdag 16 mei presenteert Crossmarks tijdens het NowHow kennisevent de lijst van de 40 meest inspirerende retailers van Nederland...

Lees verder
Inspiratie op het retailseminar van Ruigrok
zaterdag, 30 maart 2019 | Marc Beaujean | Innovator

Inspiratie op het retailseminar van Ruigrok

Op donderdag 28 maart heeft Lori van Waes, een van onze retailstrategen, de retailtrends van 2019 gepresenteerd op het seminar ‘succesvol innoveren in retail’ van onderzoeksbureau Ruigrok...

Lees verder
Crossmarks in de FONK50
woensdag, 28 november 2018 | Kristie Habraken | Investigator

Crossmarks in de FONK50

Crossmarks heeft ook dit jaar een plekje weten te veroveren in de FONK50. Hiermee behoort Crossmarks tot de beste bureaus van Nederland...

Lees verder
Crossmarks Mindfuck logo is publieksfavoriet tijdens Sign+ Magazine 2018
dinsdag, 13 november 2018 | Kristie Habraken | Investigator

Crossmarks Mindfuck logo is publieksfavoriet tijdens Sign+ Magazine 2018

Vrijdag 9 november heeft het Mindfuck logo van Crossmarks de publieksprijs gewonnen tijdens het event van het vakblad Sign+ Magazine 2018...

Lees verder
105 showrooms vertellen het unieke Toyota-merkverhaal
vrijdag, 09 november 2018 | Kristie Habraken | Investigator

105 showrooms vertellen het unieke Toyota-merkverhaal

Consumenten zijn meer dan ooit op zoek naar merken met een sterk verhaal. En Toyota heeft een goed verhaal. Met de slogan “always a better way”, streeft Toyota naar een toekomst van mobiliteit die een positieve bijdrage levert aan onze planeet. Hoewel de showroom dé plek is om klanten de wereld van Toyota te laten ervaren, wordt het unieke merkverhaal nergens verteld. Een mooie kans om een merk-waardig retailconcept te ontwikkelen.

Lees verder
Albert Top over de expansiestrategie van HEMA op BNR Nieuwsradio
vrijdag, 28 september 2018 | Kristie Habraken | Investigator

Albert Top over de expansiestrategie van HEMA op BNR Nieuwsradio

Het oer-Hollandse HEMA nam een volgende stap in de expansiestrategie en opende haar eerste vestiging in het Midden-Oosten. En dat terwijl de Nederlandse HEMA-filialen al een aantal jaren geen positieve resultaten meer boeken. BNR Nieuwsradio wijdde een nieuwsitem aan de opmerkelijke stap van HEMA en vroeg retailexpert Albert Top om zijn mening.

Lees verder
Visie en strategie ontwikkeling DA
vrijdag, 21 september 2018 | Kristie Habraken | Investigator

Visie en strategie ontwikkeling DA

De drogisterijbranche is de afgelopen decennia enorm veranderd. De oorspronkelijke rol en functie zijn naar de achtergrond verdwenen en de drogist staat nu vooral bekend om een sterk uiteenlopend assortiment en vele prijsacties. De kans voor DA om een compleet andere positie ten opzichte van haar concurrenten in te gaan nemen.

Lees verder
Verantwoord hardlopen in het nieuwe winkelconcept van Runnersworld
donderdag, 20 september 2018 | Kristie Habraken | Investigator

Verantwoord hardlopen in het nieuwe winkelconcept van Runnersworld

Runnersworld heeft op zaterdag 2 juni 2018 in Amstelveen de eerste winkel geopend volgens het nieuwe concept. In de winkel staat verantwoord hardlopen centraal. Klanten krijgen er advies over hoe ze blessures kunnen voorkomen, kunnen een loopanalyse doen of krijgen tips over het verbeteren van hun hardlooptechniek. De winkel is dé plek voor elke hardloper, van beginner tot professional.

Lees verder
Koeckebackers, het meest innovatieve en relevante retailconcept van 2017
zondag, 16 september 2018 | Kristie Habraken | Investigator

Koeckebackers, het meest innovatieve en relevante retailconcept van 2017

Op het jaarlijkse, door VEDIS georganiseerde, New Retail Champions Event, is Koeckebackers uitgeroepen tot het bedrijf met het meest innovatieve en meest relevante retailconcept van 2017. Hiermee wonnen zij onder andere strategisch retailadvies t.w.v. € 5.000,- van Crossmarks.

Lees verder
Pilot nieuw bakkerijconcept Jumbo Heerschap
dinsdag, 11 september 2018 | Kristie Habraken | Investigator

Pilot nieuw bakkerijconcept Jumbo Heerschap

Voor de nieuwe supermarkt van Jumbo Heerschap in Weert heeft Crossmarks in alliantie met MVDG Interieurarchitecten het concept van de bakkerij opnieuw onder de loep genomen. De bakkerij is een shop-in-shop van Bakkerij Heerschap. Het storedesign, de instore communicatie, packaging, bedrijfskleding en middelen van de openingscampagne zijn van concept tot en met DTP uitgewerkt.

Lees verder
De making of van de nieuwe Baderie TV commercial
maandag, 03 september 2018 | Marc Beaujean | Innovator

De making of van de nieuwe Baderie TV commercial

Wat is er nou fijner dan een badkamer die tot in het kleinste detail is geworden zoals je voor ogen had? Nou, misschien wel samen met het team van Baderie de campagne en TV commercial maken die de verbinding tussen de kracht van Baderie en de emotie van de klant maakt. Benieuwd naar een kijkje achter de schermen…? Bekijk hier de making of.

Lees verder
Van retailvisie tot merkcampagne: Het geluk zit in elk detail
dinsdag, 28 augustus 2018 | Marc Beaujean | Innovator

Van retailvisie tot merkcampagne: Het geluk zit in elk detail

Samen met Crossmarks heeft Baderie haar merkpositionering aangescherpt en vertaald naar merkuitdagingen. In de komende merkcampagnes krijgt het resultaat van het unieke vakmanschap van Baderie een centrale rol. Daarin maken we steeds de verbinding tussen de kracht van Baderie en de emotie van de klant. Het thema van de campagne is dan ook: Het geluk zit in elk detail.

Lees verder
Crossmarks ontwikkelt storedesign voor Jumbo Foodmarkt Leidsche Rijn
vrijdag, 25 mei 2018 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks ontwikkelt storedesign voor Jumbo Foodmarkt Leidsche Rijn

Crossmarks feliciteert Jumbo met de opening van Jumbo Foodmarkt Leidsche Rijn op 16 mei jl. De winkel zet een nieuwe standaard in foodbeleving. Crossmarks heeft in alliantie met MVDG Interieurarchitecten bijgedragen aan het storedesign en is ongelofelijk trots op het resultaat.

Lees verder
Aniek, onze nieuwste aanwinst binnen Crossmarks
donderdag, 24 mei 2018 | Kristie Habraken | Investigator

Aniek, onze nieuwste aanwinst binnen Crossmarks

Met haar flexibiliteit, tomeloze energie en altijd positieve instelling is Aniek de aangewezen persoon om elk project tot een goed einde te brengen. Ze bewaakt de planning, het budget en zorgt ze dat de kwaliteit torenhoog blijft.

Lees verder
Video: Trendpresentatie ‘Happy Now Year’ 10 trends voor 2018
donderdag, 22 februari 2018 | Marc Beaujean | Innovator

Video: Trendpresentatie ‘Happy Now Year’ 10 trends voor 2018

Tijdens onze jaarlijkse ‘Happy Now Year’ trendpresentatie presenteerden we dé retailtrends voor 2018. Benieuwd wat u dit jaar als retailer kunt verwachten? Bekijk dan hier de presentatie!

Lees verder
Strategieteam versterkt met Kristie, onze gloednieuwe Investigator
maandag, 19 februari 2018 | Marc Beaujean | Innovator

Strategieteam versterkt met Kristie, onze gloednieuwe Investigator

Als er iets is dat Kristie kenmerkt, is het wel de bevlogenheid waarmee ze haar werk constant naar een hoger niveau tilt. Haar feilloze interne en externe analyses zijn keer op keer imponerend, evenals de passie waarmee ze haar projecten uitvoert.

Lees verder
Happy Now Year: een inspirerend begin van 2018!
dinsdag, 30 januari 2018 | Albert Top | Challenger

Happy Now Year: een inspirerend begin van 2018!

Op donderdag 25 januari vond de ‘Happy Now Year’ trendpresentatie en nieuwjaarsborrel van strategisch retailbureau Crossmarks plaats. Tijdens deze jaarlijks terugkerende traditie worden dé retailtrends voor 2018 gepresenteerd.

Lees verder
Nieuwe samenwerking met Prominent
donderdag, 18 januari 2018 | Albert Top | Challenger

Nieuwe samenwerking met Prominent

Crossmarks vervult voor Prominent een adviserende rol en behandelt strategische vraagstukken over assortimentsontwikkeling, branding en retail.

Lees verder
Nieuwe samenwerking met BCC
woensdag, 17 januari 2018 | Albert Top | Challenger

Nieuwe samenwerking met BCC

Hoe kan BCC zich blijven verzekeren van een sterke marktpositie? Crossmarks helpt BCC bij de verdere ontwikkeling van haar merk- en formulestrategie.

Lees verder
Een toppositie voor Crossmarks in de MT1000!
woensdag, 20 december 2017 | Albert Top | Challenger

Een toppositie voor Crossmarks in de MT1000!

Crossmarks is dit jaar beoordeeld als één van de beste communicatieadviesbureaus. Het oordeel is gebaseerd op klantgerichtheid, productleiderschap en uitvoering van dienstverlening.

Lees verder
Nieuw instore communicatie concept voor Toyota
dinsdag, 12 december 2017 | Albert Top | Challenger

Nieuw instore communicatie concept voor Toyota

In opdracht van Louwman & Parqui, de Nederlandse importeur van Toyota, heeft Crossmarks een nieuw instore communicatie concept ontwikkeld dat inspeelt op de wensen van de steeds beter geïnformeerde consument.

Lees verder
Nieuwe samenwerking met de Erasmus Universiteit
woensdag, 06 december 2017 | Albert Top | Challenger

Nieuwe samenwerking met de Erasmus Universiteit

Crossmarks is een samenwerking aangegaan met de Leerstoel E-marketing&Distance Selling. De Leerstoel is een initiatief van de Erasmus Universiteit/Rotterdam School Of Management onder leiding van Prof. Dr. Cor Molenaar. Hiermee neemt Crossmarks een plaats in naast andere gerenommeerde partners, zoals onderzoeksbureau GfK en vooraanstaande retailers zoals Wehkamp.

Lees verder
Fair Play casino Rotterdam: change the game
maandag, 20 november 2017 | Albert Top | Challenger

Fair Play casino Rotterdam: change the game

Fair Play wil haar spelers een unieke casinobeleving bieden, iets dat onderscheidend is ten opzichte van de concurrentie én de online gokaanbieders. Vanuit de belofte 'change the game' is door Crossmarks een geheel nieuw casino concept ontwikkeld.

Lees verder
Crossmarks team versterkt met project manager Renate
donderdag, 02 november 2017 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks team versterkt met project manager Renate

Perfectionistisch, positief én een doorpakker. Dat is onze “organiser” Renate. Onder haar bewind zijn projecten tot in de puntjes georganiseerd. De klant hoeft zich nergens druk om te maken. Renate weet precies wat ze doet. Renate in het kort...

Lees verder
Copywriter Jaimie is onze nieuwste aanwinst
maandag, 09 oktober 2017 | Marc Beaujean | Innovator

Copywriter Jaimie is onze nieuwste aanwinst

Als onvervalste taalpurist weet Jaimie teksten loepzuiver op papier te zetten. Ze creëert intuïtief de juiste boodschap en weet de juiste snaar te raken. Daarnaast versterkt ze ons concepting team, waar ze onder de vleugels van onze art director haar onbegrensde creativiteit verkent als conceptontwikkelaar. Meer over Jaimie...

Lees verder
Crossmarks aan de slag voor De Beren
maandag, 09 oktober 2017 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks aan de slag voor De Beren

De Beren is welbekend bij vlees- en visliefhebbers van alle leeftijden. Ooit begonnen met één vestiging in Rotterdam is het nu, 30 jaar later, een grote horecaketen met (bezorg)restaurants door het hele land. Maar het is tijd voor een blik vooruit. Hoe kan De Beren in een veranderende markt hun positie verzekeren én verstevigen? Crossmarks gaat met deze vragen aan de slag en zorgt ervoor dat men van De Beren kan blijven genieten.

Lees verder
Wij slaan de handen ineen met Stella Fietsen
maandag, 02 oktober 2017 | Marc Beaujean | Innovator

Wij slaan de handen ineen met Stella Fietsen

We zijn trots op onze nieuwe klant Stella Fietsen. Stella Fietsen bestaat bijna tien jaar en heeft de afgelopen jaren de Nederlandse markt veroverd met hun e-bikes. Het Nederlandse merk is klaar voor een stap richting de toekomst. Wij zijn er trots op om onderdeel te zijn van de verdere ontwikkeling van Stella!

Lees verder
Onze ambitieuze stagiaire Kimberly Ariëns
donderdag, 21 september 2017 | Marc Beaujean | Innovator

Onze ambitieuze stagiaire Kimberly Ariëns

Zoveel mogelijk leren over Responsive Retailing: dát is de doelstelling van Kimberly. Als ambitieuze masterstudent Communicatie en Organisatie koos ze voor een uitdagende stage bij Crossmarks. Ze versterkt de strategische afdeling, waar ze als doortastende “learner” geen kans aan zich voorbij laat gaan. Lees verder voor een korte 1-op-1 met Kimberly.

Lees verder
Retail Studiereis New York | 25-29 oktober 2017
dinsdag, 08 augustus 2017 | Marc Beaujean | Innovator

Retail Studiereis New York | 25-29 oktober 2017

Ontdek de ‘future van retail’ met een bezoek aan de 50 meest innovatieve winkels en vooruitstrevende retailconcepten van New York op het gebied van food, sport, fashion, leisure, health & beauty, wonen en automotive. Onmisbaar voor retailers op zoek naar inspiratie en een relevante rol in de toekomst. Gaat u mee?

Lees verder
Crossmarks versterkt team met drie nieuwe collega’s
dinsdag, 11 juli 2017 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks versterkt team met drie nieuwe collega’s

Responsive retailing staat op de kaart en de groei van Crossmarks zet door. We verwelkomen drie nieuw collega’s om de ontwikkeling van onze klanten te helpen versnellen. Roxanne en Bas gaan vooral aan de slag voor Toyota en Lexus, Veronique versterkt de creatieve afdeling. We stellen ze kort aan je voor.

Lees verder
Retail Studiereis New York | 17-21 mei 2017
dinsdag, 07 maart 2017 | Marc Beaujean | Innovator

Retail Studiereis New York | 17-21 mei 2017

New York is het retaillab van de wereld. Retailers lopen er voorop in vernieuwende winkelconcepten en technologische innovatie. Hier wordt niet voorzichtig geëxperimenteerd met omnichannel, automisation, customisation en personification, het is er big business. Dat maakt het voor Nederlandse retailers zo’n ongelooflijk inspirerende en leerzame stad. New York biedt een unieke inkijk in ‘how to retail now’. De ideale plek dus, om na te denken over de toekomst van je eigen formule. Vanuit die gedachte organiseren we van 17 t/m 21 mei een Retail Studiereis naar New York.

Lees verder
TUI ticketsale
woensdag, 01 maart 2017 | Albert Top | Challenger

TUI ticketsale

In 2016 ontwikkelde TUI samen met Crossmarks haar nieuwe marketing-communicatiestrategie. Een strategisch plan dat het hele jaar door ruimte biedt aan effectieve branding- én salescampagnes. Het jaar 2017 trappen we af met een echte salescampagne, namelijk de TUI Ticketsale...

Lees verder
Russell en Fruit of the Loom
donderdag, 16 februari 2017 | Albert Top | Challenger

Russell en Fruit of the Loom

Wij hebben de pitch voor Russell en Fruit of the Loom gewonnen van twee andere internationale bureaus...

Lees verder
De beste vakanties van TUI voor jou
donderdag, 15 december 2016 | Albert Top | Challenger

De beste vakanties van TUI voor jou

De vakanties voor aankomende zomer zijn weer te boeken en TUI grijpt dit moment aan om haar nieuwe branding campagne te lanceren...

Lees verder
Albert Top geeft bij NPO radio 2 zijn mening over C&A
donderdag, 27 oktober 2016 | Albert Top | Challenger

Albert Top geeft bij NPO radio 2 zijn mening over C&A

C&A sluit vier fillialen. Waarom gaan Nederlandse retailers kopje onder? Albert was te gast in de uitzending van radio 2 met Jeroen Kijk in de Vegte waarin hem als retail expert naar zijn mening werd gevraagd.

Lees verder
Privacy bescherming in-store analytics
vrijdag, 21 oktober 2016 | Albert Top | Challenger

Privacy bescherming in-store analytics

Bent u op zoek naar retail analytics of in-store analytics oplossingen, maar weet u niet zeker of u moet kiezen voor iBeacon, WiFi of video gebaseerde oplossingen? Informeert u zich vooraf goed hoe deze oplossingen omgaan met privacy bescherming.

Lees verder
Retailtour Toyota
woensdag, 12 oktober 2016 | Albert Top | Challenger

Retailtour Toyota

Vaak komen succesvolle retailers naar ons toe omdat ze op zoek zijn naar verandering en inspiratie. Zo ook Toyota. Voor mooie praktijkvoorbeelden namen wij hen deze maand mee op retailtour door Amsterdam.

Lees verder
Nieuwe TV- en radiocampagne TUI
donderdag, 29 september 2016 | Albert Top | Challenger

Nieuwe TV- en radiocampagne TUI

TUI is bij uitstek de nummer 1 reisorganisatie van Nederland. Aan naamsbekendheid en populariteit geen gebrek. Het ligt dan ook voor de hand om te stellen dat vrijwel iedereen TUI kent, met name van de bekende zon-zee-strandvakanties. Maar TUI heeft nog veel meer te bieden dan dat. En dat is te zien in de nieuwe tv- en radiocampagne.

Lees verder
Nieuwe website Crossmarks live
dinsdag, 06 september 2016 | Albert Top | Challenger

Nieuwe website Crossmarks live

U heeft het vast al gezien: de website van Crossmarks zit in een nieuw jasje. Bij Crossmarks draait het tenslotte om scherp zijn, en van nu blijven. Onze website sluit daar naadloos op aan; het is het platform waarop we onze kennis met u delen, zodat we elkaar kunnen blijven inspireren.

Lees verder
Goudkoorts bij Fair Play Casino
maandag, 18 juli 2016 | Marc Beaujean | Innovator

Goudkoorts bij Fair Play Casino

Op vrijdag 8 juli j.l. vond de grote finale van al weer de 5e Gold Rush plaats. Een landelijke, 6 weken durende actie onder de naam GOLD RUSH, waarbij spelers in één klap 10.000 of zelfs 50.000 euro rijker konden worden. Het enige wat de spelers hiervoor moesten doen, was een jackpot winnen. Na het winnen van de jackpot bepaalde het type automaat vervolgens welk ticket er ontvangen werd. Met deze tickets maakte men tijdens de trekking op de finaleavond - die via een livestream in de deelnemende casino’s kon worden gevolgd -  kans op respectievelijk 10.000 euro (zilveren ticket) of 50.000 euro (gouden ticket). Crossmarks heeft in 2013 deze actie samen met Fair Play Casino’s ontwikkeld en inmiddels is deze voor de 5e keer succesvol uitgewerkt en begeleid (van realisatie middelen, organisatie event t/m de techniek).

Lees verder
Introductie van een nieuw high fashion beachwear label
maandag, 18 juli 2016 | Marc Beaujean | Innovator

Introductie van een nieuw high fashion beachwear label

Twentyfive Degrees en Luxor, twee gepassioneerde organisaties in summerwear & bikini's hebben Crossmarks gevraagd voor de introductie van een internationaal high fashion beachwear label. Dit trendy label is gericht op de avontuurlijke jonge doelgroep die haar eigen stijl wil kunnen creëren. Het mix & matchen van diverse prints, tops en accessoires geeft een enorme vrijheid en mogelijkheden van combinaties.

Lees verder
Toe aan TUI: nieuwe sales campagne van TUI
dinsdag, 28 juni 2016 | Marc Beaujean | Innovator

Toe aan TUI: nieuwe sales campagne van TUI

De zomer staat voor de deur en nog niet iedereen heeft zijn of haar vakantie al geboekt. Maar dat we aan vakantie toe zijn na een jaar hard werken, dat is zeker. Op dit sentiment speelt TUI in met de door Crossmarks ontwikkelde sales campagne: Toe aan TUI. De campagne maakt heerlijke vakantiemomenten voelbaar en stelt de consument de vraag: Ben jij ook zo toe aan TUI?

Lees verder
Nieuw store concept Jan Linders
maandag, 27 juni 2016 | Marc Beaujean | Innovator

Nieuw store concept Jan Linders

In het nieuwe store concept van Jan Linders komt ‘Het voordeel van het zuiden’ nog beter tot zijn recht. De smaak van het Bourgondische zuiden staat hierin centraal. De supermarkt is zodanig ingericht en vormgegeven dat klanten zich er direct thuisvoelen en volop geïnspireerd worden. Maar zonder de balans tussen voordeel en kwaliteit uit het oog te verliezen.

Lees verder
Retailactivatie bij TUI: Kom met je koffer en win!
donderdag, 23 juni 2016 | Marc Beaujean | Innovator

Retailactivatie bij TUI: Kom met je koffer en win!

Als onderdeel van de door Crossmarks ontwikkelde campagne ‘Toe aan TUI’, heeft Crossmarks voor TUI een retailactivatie ontwikkeld om storetraffic een extra boost te geven.

Lees verder
Crossmarks sluit exclusieve partnerdeal met retail analytics specialist Monolith
vrijdag, 17 juni 2016 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks sluit exclusieve partnerdeal met retail analytics specialist Monolith

Crossmarks en retail analytics specialist Monolith hebben op 16 juni een partnerdeal gesloten. De bedrijven gaan samenwerken op het gebied van retail analytics en shop optimalisation voor fysieke winkels. Datagedreven optimalisatie van de winkelvloer is in het buitenland al sterk in opkomst, Crossmarks en Monolith bundelen de krachten om dit in Nederland een serieuze impuls te geven.

Lees verder
Een nieuwe uitstraling voor Gociety Solutions
maandag, 23 mei 2016 | Marc Beaujean | Innovator

Een nieuwe uitstraling voor Gociety Solutions

Advies in strategie, communicatie en design; resulterend in een algehele nieuwe stijl en visuele identiteit. Gociety Solutions ziet met haar nieuwe site reeds een stijging in het aantal leads. Een groeiende behoefte in een maatschappij waarin zorg steeds schaarser en duurder wordt...

Lees verder
Goed op weg met Halfords!
donderdag, 21 april 2016 | Marc Beaujean | Innovator

Goed op weg met Halfords!

De eerste resultaten qua webbezoek en omzet zijn veelbelovend...

Lees verder
Hoe blijven retailers op de hoogte van trends en ontwikkelingen binnen retail?
dinsdag, 19 april 2016 | Marc Beaujean | Innovator

Hoe blijven retailers op de hoogte van trends en ontwikkelingen binnen retail?

Een kort onderzoek waarmee wij onze dienstverlening willen verbeteren...

Lees verder
Albert Top sprak over postchannel retailing bij What’s Going On In Retailing
vrijdag, 08 april 2016 | Marc Beaujean | Innovator

Albert Top sprak over postchannel retailing bij What’s Going On In Retailing

Albert Top sprak namens Crossmarks over postchannel retailing. De volle zaal met retailers luisterde naar Albert zijn verhaal over de implicaties van omnichannel voor een organisatie...

Lees verder
Retailactivatie TUI: Gratis boeken bij TUI
donderdag, 07 april 2016 | Monique van Hoek | Clarifier

Retailactivatie TUI: Gratis boeken bij TUI

Crossmarks ontwikkelde voor de TUI winkels een lokale retailactivatie die voor traffic diende te zorgen...

Lees verder
The Now Factor test: is uw retailformule van nu?
maandag, 04 april 2016 | Lori van Waes | Forecaster

The Now Factor test: is uw retailformule van nu?

Crossmarks heeft een test ontwikkeld waarmee u kunt testen of dat uw retailformule over The Now Factor beschikt...

Lees verder
Kom ook naar het congres ‘What’s going on in retailing?!’
vrijdag, 18 maart 2016 | Lori van Waes | Forecaster

Kom ook naar het congres ‘What’s going on in retailing?!’

Albert Top spreekt op WGOIR over de implicaties van omnichannel op de organisatie...

Lees verder
Gezellige en inspirerende aftrap van 2016
vrijdag, 08 januari 2016 | Marc Beaujean | Innovator

Gezellige en inspirerende aftrap van 2016

Om 2016 op een gezellige en inspirerende manier af te trappen hebben we 10 retailtrends gedeeld waar u dit jaar niet omheen kan...

Lees verder
Auping lanceert nieuw winkelconcept in Villa ArenA
donderdag, 24 december 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Auping lanceert nieuw winkelconcept in Villa ArenA

Het concept is nog maar enkele dagen geopend en nu al een succes...

Lees verder
VEDIS New Retail Champion ‘Fanfiber’ wint Crossmarks cheque van €5.000,-!
donderdag, 17 december 2015 | Marc Beaujean | Innovator

VEDIS New Retail Champion ‘Fanfiber’ wint Crossmarks cheque van €5.000,-!

Fanfiber is tijdens het VEDIS New Retail Champions Event uitgeroepen tot het meest innovatieve en meest relevante retailconcept van 2015...

Lees verder
Loden Leeuw op vakantie met TUI
dinsdag, 15 december 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Loden Leeuw op vakantie met TUI

TUI wil mensen juist inspireren om op vakantie te gaan zodat ze weer helemaal tot zichzelf kunnen komen...

Lees verder
Tweede plek ‘Beste Casino van Nederland 2015’ voor Fair Play Heerlen – De Klomp
woensdag, 09 december 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Tweede plek ‘Beste Casino van Nederland 2015’ voor Fair Play Heerlen – De Klomp

Binnen één jaar heeft Fair Play Heerlen – De Klomp al een nominatie te pakken heeft!

Lees verder
Nieuwe trendcampagne voor Baderie
donderdag, 26 november 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Nieuwe trendcampagne voor Baderie

Baderie adviseert klanten graag over de trends en mogelijkheden voor een badkamer

Lees verder
Crossmarks en TUI werken aan interne naamsveranderingscampagne
donderdag, 01 oktober 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks en TUI werken aan interne naamsveranderingscampagne

Rondom de Name Change Arke hebben Crossmarks en TUI intensief samengewerkt aan zowel de realisatie van een interne als externe campagne...

Lees verder
Hoe word ik een postchannel organisatie
maandag, 21 september 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Hoe word ik een postchannel organisatie

Donderdag 17 september presenteerde Albert Top op het event ‘Retail.Wat nu?’ in Noordwijk zijn inzichten over het onderwerp 'postchannel'...

Lees verder
Crossmarks helpt Halfords met haar verdere formuleontwikkeling
donderdag, 03 september 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks helpt Halfords met haar verdere formuleontwikkeling

Naast de formuleontwikkeling gaat Crossmarks Halfords ook ondersteunen met een pragmatische communicatiestrategie en bijhorende activaties...

Lees verder
Vervolg Charles Vögele salescampagne
donderdag, 16 juli 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Vervolg Charles Vögele salescampagne

Na een succesvolle tv-campagne dit voorjaar in Zwitserland, Oostenrijk en Nederland is Crossmarks gevraagd hier een vervolg aan te geven...

Lees verder
Vierde finaletrekking GOLDRUSH was weer een succes
donderdag, 16 juli 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Vierde finaletrekking GOLDRUSH was weer een succes

Het spel GOLDRUSH is zo succesvol dat er alweer voor een vierde keer een finale trekking plaatsvond...

Lees verder
Kom ook naar het ‘Retail. Wat nu?’ event!
maandag, 13 juli 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Kom ook naar het ‘Retail. Wat nu?’ event!

Voor de derde keer vindt hét co-creatie event ‘Retail. Wat nu?’ plaats. Opnieuw beloofd het een dag vol toepasbare inspiratie te worden...

Lees verder
Crossmarks neemt Pluspoint over
woensdag, 10 juni 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks neemt Pluspoint over

In retailcommunicatie en –activatie heeft Pluspoint zich vroeger bewezen en is daarmee een passende aanvulling op Crossmarks...

Lees verder
Crossmarks werkt met TUI aan naamswijzigingscampagne
woensdag, 03 juni 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks werkt met TUI aan naamswijzigingscampagne

Sinds 2012 ontwikkelt Crossmarks strategie, concept en design. Crossmarks is nauw betrokken bij de naamsveranderingscampagne...

Lees verder
Uitslag SAN 2014
vrijdag, 29 mei 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Uitslag SAN 2014

Crossmarks ontzettend trots op SAN nominatie 2014 categorie retail en de sterke 'Het Baderie Comfort' case...

Lees verder
Inspirerende Trendkrant voor Baderie
vrijdag, 22 mei 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Inspirerende Trendkrant voor Baderie

De Trendkrant maakt onderdeel uit van een ruime set aan middelen waarmee Baderie de consument van inspiratie voorziet...

Lees verder
Nieuw broodconcept voor Jan Linders
donderdag, 21 mei 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Nieuw broodconcept voor Jan Linders

Om Beste bakker van Nederland te blijven is op 11 mei het nieuwe broodconcept onder het private label Korengoud gelanceerd...

Lees verder
Jubileumlogo voor ArkeFly
maandag, 18 mei 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Jubileumlogo voor ArkeFly

Voor Arke, Arkefly en voorheen ook Holland International ontwikkelt Crossmarks strategie, concepten en design...

Lees verder
Baderie campagne gepresenteerd bij SAN Accent
donderdag, 23 april 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Baderie campagne gepresenteerd bij SAN Accent

Crossmarks overtuigt de SAN Accent jury van de kwaliteit en diversiteit van de herpositioneringscampagne van Baderie...

Lees verder
Groeiambitie Being in Business wordt werkelijkheid
donderdag, 16 april 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Groeiambitie Being in Business wordt werkelijkheid

Gezien de Being in Business groeiambities heeft Crossmarks gekeken hoe de merkarchitectuur het beste ingericht zou kunnen worden...

Lees verder
Fashiondeal tvcommercials Charles Vögele live!
maandag, 13 april 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Fashiondeal tvcommercials Charles Vögele live!

Na het winnen van de internationale pitch ontwikkelt Crossmarks de fashiondeal tvcommercials van Charles Vögele...

Lees verder
Albert Top geeft bij BNR zijn visie op supermarkten
donderdag, 02 april 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Albert Top geeft bij BNR zijn visie op supermarkten

BNR Nieuwsradio vraagt om visie van Albert Top op de stelling: ‘worden pick-up points het boodschappen doen van de toekomst?’...

Lees verder
Onze nieuwe website is live!
woensdag, 01 april 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Onze nieuwe website is live!

Met trots presenteren we vanaf vandaag onze nieuwe website. De nieuwe website laat nog beter zien wie we zijn en wat we doen...

Lees verder
Nominatie SAN Accent!
donderdag, 26 maart 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Nominatie SAN Accent!

Binnen de categorie 'retail' heeft Crossmarks een nominatie voor de herpositioneringscampagne van Baderie te pakken...

Lees verder
Charles Vögele kiest ook internationaal voor Crossmarks
vrijdag, 20 maart 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Charles Vögele kiest ook internationaal voor Crossmarks

Crossmarks heeft de internationale merkpositionering en merkbelofte voor de Benelux aangescherpt en vervolgens vertaald naar een communicatieconcept...

Lees verder
Crossmarks optimaliseert instore formulecommunicatie GAMMA
zaterdag, 14 maart 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks optimaliseert instore formulecommunicatie GAMMA

GAMMA heeft Crossmarks ingeschakeld om de instore formulecommunicatie omtrent raamdecoratie te optimaliseren...

Lees verder
Instore formulecommunicatie GAMMA vernieuwd
dinsdag, 10 maart 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Instore formulecommunicatie GAMMA vernieuwd

Crossmarks optimaliseert de instore formulecommunicatie omtrent het Dak&Isolatie assortiment en duurzaamheidsplein...

Lees verder
Lake Side gaat samenwerking aan met Crossmarks
donderdag, 05 maart 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Lake Side gaat samenwerking aan met Crossmarks

Lake Side wil in haar retailformule een volgende stap zetten. Crossmarks gaat Lake Side helpen om haar formule aan te scherpen...

Lees verder
Retailvisie voor Cook & Co
maandag, 12 januari 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Retailvisie voor Cook & Co

Begin 2015 is Crossmarks gevraagd om de retailvisie van Cook & Co verder aan te scherpen en aan te vullen...

Lees verder
Aan de slag voor GAMMA
vrijdag, 09 januari 2015 | Marc Beaujean | Innovator

Aan de slag voor GAMMA

GAMMA heeft Crossmarks benaderd om de instore formulecommunicatie in deze nieuwe verkoopomgeving te optimaliseren...

Lees verder
Jan Linders opnieuw meest gewaardeerde supermarkt
maandag, 15 december 2014 | Marc Beaujean | Innovator

Jan Linders opnieuw meest gewaardeerde supermarkt

Uit het GfK onderzoek is gebleken dat Jan Linders Supermarkten opnieuw de meest gewaardeerde supermarkt van Nederland is...

Lees verder
Jan Linders heeft de beste folder!
woensdag, 10 december 2014 | Marc Beaujean | Innovator

Jan Linders heeft de beste folder!

Jan Linders heeft volgens het Nederlandse publiek de beste folder in de branche en de beste folder in de categorie food...

Lees verder
Crossmarks ontwikkelt campagne voor Blokker en 24Kitchen
maandag, 01 december 2014 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks ontwikkelt campagne voor Blokker en 24Kitchen

Crossmarks heeft ter introductie van het 24Kitchen- en Rudolph’s Bakery-assortiment bij Blokker en Cook & Co een centraal campagneconcept ontwikkeld...

Lees verder
Dagelijks portie inspiratie met ons online magazine RetailNow
maandag, 10 november 2014 | Marc Beaujean | Innovator

Dagelijks portie inspiratie met ons online magazine RetailNow

Crossmarks is een online magazine gestart ‘RetailNow’, gevuld met dagelijkse retailinspiratie. RetailNow is gratis en als app te gebruiken...

Lees verder
Crossmarks krijgt een 8,7 van haar klanten
maandag, 06 oktober 2014 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks krijgt een 8,7 van haar klanten

Het onderzoek van Fonk Magazine laat zien dat Crossmarks op de derde plek staat bij de middelgrote bureaus van Nederland...

Lees verder
Jan Linders voor de vijfde keer beste verssupermarkt
maandag, 22 september 2014 | Marc Beaujean | Innovator

Jan Linders voor de vijfde keer beste verssupermarkt

Voor de vijfde keer heeft de supermarkt uit het Zuiden de hoogste waardering gekregen voor álle versafdelingen...

Lees verder
Crossmarks en RetailTrends publiceren boekje: ‘Wat de winkel toevoegt’
maandag, 02 juni 2014 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks en RetailTrends publiceren boekje: ‘Wat de winkel toevoegt’

Crossmarks en Retailtrends hebben de eerste 10 succesverhalen van FaceRetail gebundeld in het boekje ‘Wat de winkel toevoegt’...

Lees verder
Badkamerwinkel.nl TV commercial WK 2014
zondag, 01 juni 2014 | Marc Beaujean | Innovator

Badkamerwinkel.nl TV commercial WK 2014

In lijn van de radiocommercial heeft Crossmarks een lean and mean TV spotje ontwikkeld met koppeling naar het WK...

Lees verder
Crossmarks ontwikkelt retailmodel voor Toon® van Eneco
woensdag, 14 mei 2014 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks ontwikkelt retailmodel voor Toon® van Eneco

Eneco heeft Crossmarks gevraagd om te helpen bij het ontwikkelen van het retailmodel voor Toon®, de slimme thermostaat van Eneco...

Lees verder
Crossmarks ontwikkelt strategisch raamwerk voor Toyota dealer 2.0
maandag, 07 april 2014 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks ontwikkelt strategisch raamwerk voor Toyota dealer 2.0

In het voorjaar van 2014 kreeg Crossmarks de opdracht om een Toyota Van Dorst pilot-store concept te ontwikkelen...

Lees verder
Crossmarks ontwikkelt tvcommercials Charles Vögele
dinsdag, 08 oktober 2013 | Marc Beaujean | Innovator

Crossmarks ontwikkelt tvcommercials Charles Vögele

Na het winnen van een uitgebreide pitch ontwikkelt Crossmarks de tvcommercials van Charles Vögele...

Lees verder
Hendrik Jan de Tuinman
zaterdag, 01 september 2012 | Marc Beaujean | Innovator

Hendrik Jan de Tuinman

Crossmarks herintroduceert het tuingereedschapmerk Hendrik Jan de Tuinman op de Nederlandse markt...

Lees verder