Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.
Lees verderWe raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.
Lees verderShoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.
Lees verderWe leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.
Lees verderWetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.
Lees verderDe ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.
Lees verderSamenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.
Lees verderBedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.
Lees verderGrote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.
Lees verderNieuwe virtuele werelden waar miljoenen mensen zich dagelijks in bevinden, brengen nieuwe kansen voor merken en retailers.
Lees verderZorg dat u waarde toevoegt voor de bezoeker, waardoor een bezoek aan de fysieke winkel memorabel wordt.
Lees verderData inzetten om lokale relevantie toe te voegen aan de fysieke winkel en om snel in te spelen op veranderende klantwensen.
Lees verderWe moeten rigoureuze stappen maken om de wereld beter te maken en zien vanuit die ecodrijfveer geheel nieuwe vormen van retailinnovaties.
Lees verderWe streven naar een fysiek en mentaal welzijn en zijn ons ervan bewust dat een gezonde levensstijl het nieuwe medicijn is voor een langer en gelukkiger leven.
Lees verderDe populariteit van de stad neemt al jaren toe en de grote stad wint het steeds vaker van de kleine(re) winkelgebieden. Hierdoor wordt het selecteren van de juiste locatie(s) belangrijker dan ooit.
Lees verderWe gebruiken uiteenlopende technologieën, services en merken om in al onze behoeften te voorzien. Conceptstores spelen hier perfect op in door samenwerkingen aan te gaan en zo de klant hierin te kunnen bedienen.
Lees verderAls gevolg van ecologisering en de hang naar duurzaamheid ontstaan nieuwe verdienmodellen. Dat zorgt voor mogelijkheden om anders te kijken naar de relatie met de klant.
Lees verderDe grootste retailers zijn nu al machtig en hun macht wordt alleen maar groter. Deze grote ketens zijn een bedreiging voor de fysieke retail. Tijd voor een nieuwe strategie.
Lees verderEen persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.
Lees verderWe worden steeds ouder en gezonder. Maar, we gaan ons zeker niet ouder gedragen. Er vindt een verschuiving plaats van kalenderleeftijd naar gevoelsleeftijd.
Lees verderDe begrippen waarde en prijs zijn variabeler en complexer dan ooit. Steeds vaker ontstaan er variabele prijzen op basis van de waarde van het moment.
Lees verderIn een tijd waarin alles te vinden is, worden retailers en merken gedwongen om volledig transparant te zijn. De bedrijfscultuur wordt een integraal onderdeel van een merk.
Lees verderInvesteer als retailer in de ultieme relatie met je klant. Zorg voor uitmuntende service, creëer een unieke winkelervaring en voeg hiermee waarde toe.
Lees verderDe klant verrassen met vernieuwende functies en daarmee zorgen voor een langere verblijfsduur en verhoogde bezoekfrequentie. Een transactie verandert in een attractie.
Lees verderOnline en offline inrichten vanuit de kracht van het kanaal om in de behoefte van de klant te voorzien: van gemak tot aspiratie. Alles voor een volledig geïntegreerde retailervaring.
Lees verderKennis, empathie en service van personeel maken steeds meer het verschil in de retail. We verwachten een persoonlijke benadering, herkenning, service en vakmanschap.
Lees verderWe zijn op zoek naar een plek waar we quality time kunnen spenderen met vrienden en familie. Je ziet dan ook steeds vaker dat retailers zichzelf opnieuw uitvinden.
Lees verderEr is een enorme toename in koopkrachtige en kwaliteitsbewuste ouderen. Dit biedt retailers de mogelijkheid om een nieuw segment aan te boren.
Lees verderConsumenten kiezen voor een nieuwe, betere manier van consumptie en willen zo bijdragen aan een betere wereld. Van retailers wordt hetzelfde verwacht.
Lees verderMet Automated Shopping Assistants wordt de toenemende behoefte naar algemeen gebruikersgemak bevredigd. Klanten kunnen snel en gemakkelijk hun inkopen doen.
Lees verderDe hedendaagse consument denkt vooruit en wordt steeds bewuster. Het gevolg is dematerialisatie en een nieuwe manier van consumptie.
Lees verderMarktplaatsen zoals Alibaba en Amazon worden steeds groter, zowel in aanbod als in klantdata. Maar ook voor kleine en nieuwe spelers zijn er volop kansen.
Lees verderDigitale ervaringen zijn hét nieuwe statussymbool. Met Mixed Reality verdwijnen de gebruikelijke fysieke beperkingen. Dit zorgt voor nieuwe mogelijkheden binnen de retail.
Lees verderContinu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.
Lees verderDe harmonie tussen de verschillende touchpoints draagt bij aan het onderscheidend vermogen en het succes van uw retailformule.
Lees verderHet draait allemaal om het opbouwen en onderhouden van een relatie en het managen van ervaringen, maar hoe gaat u daarbij als retailer te werk?
Lees verderToegevoegde waarde bieden aan uw klant door de unieke kracht van uw formule te vinden en op relevante wijze tot uiting te brengen naar uw klant.
Lees verderContinu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.
Lees verderWaardevolle data genereren en inzetten om uw klant een persoonlijke shopervaring te bieden.
Lees verderConnect all online and offline contact moments with your customers to one consistent and relevant experience of your retail formula.
Lees verder