Wij helpen je responsive te worden, zodat je in elke veranderende situatie, jouw klant opnieuw een relevant antwoord kunt geven.

Crossmarks is een strategisch retailadviesbureau. Wij geloven dat retailers die zich voortdurend aan kunnen passen aan de wensen van de klant de winnaars van morgen zijn. Het zijn de retailers die ondanks de voortdurende veranderingen om hen heen, altijd van nu zijn. Zij weten steeds weer de verbinding te maken tussen de kracht van hun retailmerk en de wensen van de klant van vandaag. Responsive Retailing noemen we dat. Responsive worden, staat centraal in de partnerships die wij met retailers aangaan. Hoe krijg je veranderende wensen en omstandigheden vertaald naar een gezond retailbusinessmodel. Waarin merk, mens én markt, succesvol verbonden zijn en blijven. Concrete vragen die Crossmarks, samen met haar klant, beantwoordt gaan over visievorming, positionering, formuleontwikkeling, groeiscenario’s, retaildesign, conceptontwikkeling, merkontwikkeling, marketing en communicatie.

  • Retail- en merkspecialisme sinds 1996
  • Kernbezetting 15-20 medewerkers
  • Flexibele schil van retailprofessionals en retailpartners
  • Klanttevredenheidsscore 8,7 (Bureau Klanttevredenheidsonderzoek Fonk, 2014). Crossmarks scoort bovenmatig hoog op: omgaan met briefings (9),  functioneren als sparringpartner (9,1) en pro-activiteit (9,1)
  • Master of Brand Management Degrees (MBM)
  • Link met European Insititution of Brand Management (EURIB)
  • Link met Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC)
  • Link met Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN)

SAN Nominaties

  • 2006 – Shimano SPD campagne
  • 2008 – Volkswagen bedrijfswagens – Help campagne
  • 2011 – Liliane Fonds – Meedoen campagne
  • 2013 – Herpositioneringscampagne Jan Linders
  • 2013 – Corporate campagne ‘Lieve Retailer’ Crossmarks
  • 2015 – Herpositioneringscampagne Baderie

ADCN Nominatie

  • 2011 – Liliane Fonds – Meedoen campagne

Beste Folder van Nederland

  • 2014 – Jan Linders

Wij helpen retailers en merken responsive te worden en te blijven zodat ze continu van nu zijn.

Lees verder
Samen met andere professionals in een netwerkorganisatie

We verrijken ons kernteam met een flexibel netwerk van retailprofessionals en partners waarmee we intensief en langdurig samenwerken. Zo weet je zeker dat altijd de juist specialisten op het juiste moment aan jouw uitdagingen werken. Hierbij bewaken wij de kwaliteit en voeren we de regie, zodat de gewenste eindbeleving voor jouw klanten altijd gegarandeerd is.

  • Ruud Tuithof – Merkmij
  • Ruud Heijenga – Brandfriend
  • Monolith
  • Maarten Swinkels – ChangeTrek
  • Rik Riezebos – Brand Capital
  • Ricardo van der Graaf
  • William van Esveld Studio
  • Marcel en Merijn – New Normal
  • Yuri van Poppel
  • Sabine van Roon – Pyth
  • Doqtorr
  • Jacques Vos – Hotcopy
  • Bert van de Neut – Taaltotaal
  • Dan Mawdesley – The case 4
  • Microstrategy
  • RetailTrends
  • Mobile Strategy
  • Cre8ion Lab
  • Build In Amsterdam
  • EURIB
  • SWOCC
  • Zuyd Hogeschool
  • Kraftwrk – Marc Luijkx