Zowel in de winkel als online blijven verrassen en verwonderen, hoe doe je dat? En hoe zorg je ervoor dat je klanten steeds opnieuw emotioneel raakt en aan je
Als er één inzicht bovendrijft, dan is het dat retailers continu moeten meebewegen om relevant te blijven. ‘Responsive retailing’ noemen we dat bij
Ontdek aan welke knoppen Wibra heeft gedraaid de juiste knoppen draaien de juiste elementen kunt combineren om een onvergetelijke retailervaring te creëren,
Waarbij we vroeger, als klein kind, het leuk vonden om winkeltje te spelen, staan we tegenwoordig niet meer zo te springen om in de rij bij de kassa te staan.
In een wereld waarin a better me en welzijn steeds meer centraal staan, ziet de beauty-industrie dit ook terugkomen in de veranderende voorkeuren.
Enerzijds willen we stores voor ‘runshopping’, waarbij de focus ligt op gemak, efficiëntie en bereikbaarheid. Anderzijds is er behoefte aan
Wat zorgt ervoor dat het voor foodretailers steeds belangrijker wordt om niet alleen te denken in marktaandeel, maar ook in maagaandeel?
Welke geheimen kennen de retailers die al decennialang succes boeken? En hoe kun jij als retailer nu het verschil maken?
Lees hoe je de juiste elementen kunt combineren om een onvergetelijke retailervaring te creëren, telkens opnieuw.
Hoe maak jij een verschil en onderscheid je je van concurrenten? We onthullen drie retailgeheimen die het verschil kunnen maken in retail.
In deze ingewikkelde tijden van retail is het alleen maar belangrijker geworden om te begrijpen wat jouw shopper écht wil. Wanneer je begrijpt wat er omgaat
Tijdens onze vijfdaagse retailreis naar New York hebben we tal van nieuwe inzichten en trends opgedaan, waarvan we vijf onmisbare trends graag met je delen.
Lees hoe je de juiste elementen kunt combineren om een onvergetelijke retailervaring te creëren, telkens opnieuw.
Anno 2023 krijg je allerlei topics waar je mee aan de slag wilt, maar die soms onverenigbaar lijken. Maar is dit ook zo? Wij nemen je mee in 3 ogenschijnlijke
Een selectie van tien belangrijke retailtrends uit 2020 waar u als ondernemer, professional en als consument niet omheen kon.
Welke impact heeft saneren op hoe de klant de retailformule beoordeeld? En hoe kunnen we met minder producten toch meer klantaandeel veroveren?
Bij veel retailers is het zo dat slechts 20 tot 30% van de producten voor 80% van de omzet zorgt. ‘Rightsizing’ biedt kansen.
In tijden van onzekerheid zijn we op zoek naar verbinding, wat door COVID-19 nóg belangrijker is geworden.
‘Frictionless retail’ is één van de retailtrends die als gevolg van COVID-19 een vlucht neemt. Deze vijf retailconcepten weten de klantreis aanzienlijk
Social commerce is hot. Miljoenen Nederlanders worden blootgesteld aan de nieuwste producten die hippe fashion-influencers, voedingscoaches of
Een overzicht van 10 opvallende retailers die op een duurzame manier inspelen op trends, ontwikkelingen en consumentenbehoeften…
Iedere dag poppen er weer nieuwe retailconcepten op. De meest prachtige en innovatieve winkels vullen de winkelstraten in populaire winkelsteden wereldwijd.
In veel sectoren kunnen retailers (op termijn) onvoldoende groei halen uit de verkoop van producten. Om écht uit te blinken in dit sterke concurrentieveld is
Een overzicht van 10 opvallende retailers die in 2019 op een vernieuwende manier inspeelden op trends, ontwikkelingen en consumentenbehoeften…
De strijd tussen de online platformen heeft zich aangekondigd en staat voor de deur. De disruptie die platformen teweegbrengen is in alle hevigheid
Een selectie van tien belangrijke retailtrends waar u als ondernemer, professional en als consument niet omheen kunt in 2019.
Prijsbewustzijn is iets van alle tijden. Klanten die op de centen letten, dat is niets nieuws. Toch zien we dat de verhouding tussen prijs en waarde steeds
Londen is dé Europese hoofdstad op het gebied van klantgedreven retailinnovatie. Nowmads, onderdeel van Crossmarks, organiseerde een tweedaagse retail
New York is hét retaillab van de wereld en dé stad bij uitstek om kennis te maken met de nieuwste retailtrends en technologische innovaties. Retailers uit
Conversational commerce heeft de toekomst. Het kopen van producten, services en diensten door de dialoog aan te gaan met digitale devices en personal
Klanten zijn meer dan ooit op zoek naar een unieke ervaring. De fysieke retailomgeving is bij uitstek geschikt om klanten in deze behoeften te voorzien.
Een selectie van tien belangrijke retailtrends waar u als ondernemer, professional en als consument niet omheen kunt in 2018.
Veel retailers zijn ergens vergeten bij te houden wie hun klanten zijn en wat ze nu eigenlijk willen. Gelukkig is daar nu data driven retail. Door de enorme
De meeste retailers zijn er nog maar nauwelijks aan gewend: een aanpak waarbij alle sales- en communicatiekanalen zo efficiënt mogelijk samenwerken om de
We leven in een wereld waarin alles zo snel, makkelijk en efficiënt mogelijk moet. Daarnaast is de consument van tegenwoordig gericht op de long term economy:
Gisteren waren we aanwezig bij de opening van Hudson’s Bay. Groots aangekondigd als ‘het beste warenhuis van de toekomst’. Nu is het met de recente
Een selectie van tien belangrijke retailtrends waar u als ondernemer, professional en als consument niet omheen kunt in 2017…
Omdat er zoveel online kanalen zijn die ingezet kunnen worden, met uiteenlopende investeringen, is het soms lastig te bepalen welk kanaal voor uw formule, merk
Uw organisatie is omnichannel ingericht en heeft op basis van een gedegen strategie de eerste stappen in de goede richting gezet. Maar hoe valt uw formule op
Online is tegenwoordig het belangrijkste voor menig retailer. Het opent de weg naar e-commerce, social community building, leadgeneratie, real-time
Met de nieuwe Lowe's app toont de Amerikaanse retailer de toekomst van augmented reality.
E-commerce wordt nog steeds gezien als bedreiging voor het voortbestaan van fysieke winkels. Maar waar komt die angst vandaan? Online, waarbinnen e-commerce
Rondom het begrip klantenbinding bestaan veel misvattingen, tijd om de meest belangrijke misvattingen onder de loep te nemen...
Als Amazon mijn winkel zou runnen, hoe zouden ze dat dan doen?
Het is de hoogste tijd dat we conversie niet meer meten met ouderwetse deurtellers en kassasystemen, maar dat we de belangrijkste drijfveren voor conversie
Breng ‘online denken’ naar de fysieke winkel…
In een zee van veranderingen kan het lastig zijn om de belangrijkste trends voor uw bedrijf te vinden…
Albert Top gaf een presentatie over implicaties van omnichannel voor de organisatie. Dit zijn de belangrijkste inzichten...
Zeker is dat Jumbo voor een mooi merkvraagstuk staat. We verkennen alvast een aantal scenario’s…
10 retailtrends die bepalen hoe we willen leven en kopen in 2016…
Retailen is ingewikkelder dan ooit. Met een mooie winkel of sterke visie ben je er niet meer...
De verwachting is dat wearables gaan zorgen voor een enorme impact op de customer journey, in dit artikel geven we enkele voorbeelden.
In deze blog geven we u graag drie inzichten mee, die de winstgevendheid van uw retailformule kunnen vergroten…
Uitbreiding van de retailfuncties en samenwerkingen bieden zoveel kansen, als retailer heeft u een belangrijke rol in het nieuwe denken…
Verandering is van alle tijden. Ik nodig retailers uit om met open vizier naar die voortdurend veranderende wereld te kijken…
Niet alle trends en ontwikkelingen zijn relevant. Crossmarks maakt fashionretailontwikkelingen in de praktijk toepasbaar...
De wereld verandert continu en dit levert voortdurend nieuwe kansen op. Maar hoe speelt u er als retailer op in?
De vraag is: wat kan een retailer doen om zo snel mogelijk de status van een ‘responsive retailer’ te bereiken?
De beleving van de klant is bepalend voor de waardering van uw merk en retailformule. Ter inspiratie schetsen wij de 10 veranderende wensen van de
In deze blog worden tien veranderende wensen van de supermarktkoper geschetst, inclusief voorbeelden, als eerste inspiratie.
Alle mogelijke digitale klantinteracties, inclusief producten en diensten, word getoetst aan één centrale merkgedachte en merkmissie.
Steeds meer digitale mogelijkheden verrijken de winkelervaring en presenteren het productaanbod op een levendige manier...
De ondernemers zijn stuk voor stuk sterk betrokken met de dagelijkse praktijk. De drijvende krachten achter het succes van de door ons geïnterviewde retailers
Cijfers liegen er niet om, de omzet in de fashionbranche is flink gedaald. Crossmarks maakt kansen om succes te boeken binnen fashionretailveranderingen
Bijna de helft van de consumenten zal in 2015 gebruik maken van online toepassingen in de winkel. Omnichannel is daarop het antwoordt.
Soms duurt het lang voordat vernieuwingen het licht zien. Innovaties liggen voor het oprapen. Wat doet de supermarktbranche met deze kennis?