Lees hier onze nieuwste artikelen.
Opinies, visies en gedachten die we graag met je willen delen

Whitepaper: ‘Emotional Revolution’ op de winkelvloer
dinsdag 01 oktober 2024 | Crossmarks | Author

Whitepaper: ‘Emotional Revolution’ op de winkelvloer

Zowel in de winkel als online blijven verrassen en verwonderen, hoe doe je dat? En hoe zorg je ervoor dat je klanten steeds opnieuw emotioneel raakt en aan je

Al 20 jaar van nu. RetailTrends gefeliciteerd!
woensdag 14 augustus 2024 | Crossmarks | Author

Al 20 jaar van nu. RetailTrends gefeliciteerd!

Als er één inzicht bovendrijft, dan is het dat retailers continu moeten meebewegen om relevant te blijven. ‘Responsive retailing’ noemen we dat bij

Whitepaper: het succesverhaal van Wibra
dinsdag 25 juni 2024 | Crossmarks | Author

Whitepaper: het succesverhaal van Wibra

Ontdek aan welke knoppen Wibra heeft gedraaid de juiste knoppen draaien de juiste elementen kunt combineren om een onvergetelijke retailervaring te creëren,

3 x frictionless shopping in Foodretail
woensdag 05 juni 2024 | Crossmarks | Author

3 x frictionless shopping in Foodretail

Waarbij we vroeger, als klein kind, het leuk vonden om winkeltje te spelen, staan we tegenwoordig niet meer zo te springen om in de rij bij de kassa te staan.

Better Beauty
woensdag 05 juni 2024 | Crossmarks | Author

Better Beauty

In een wereld waarin a better me en welzijn steeds meer centraal staan, ziet de beauty-industrie dit ook terugkomen in de veranderende voorkeuren.

Interactie = transactie
maandag 03 juni 2024 | Crossmarks | Author

Interactie = transactie

Enerzijds willen we stores voor ‘runshopping’, waarbij de focus ligt op gemak, efficiëntie en bereikbaarheid. Anderzijds is er behoefte aan

De opkomst van de ‘New Foodie’
dinsdag 16 april 2024 | Crossmarks | Author

De opkomst van de ‘New Foodie’

Wat zorgt ervoor dat het voor foodretailers steeds belangrijker wordt om niet alleen te denken in marktaandeel, maar ook in maagaandeel?

Winnaars vs. Verliezers
maandag 08 april 2024 | Crossmarks | Author

Winnaars vs. Verliezers

Welke geheimen kennen de retailers die al decennialang succes boeken? En hoe kun jij als retailer nu het verschil maken?

Whitepaper: ontdek dé trends voor retailsucces in 2024
woensdag 17 januari 2024 | Crossmarks | Author

Whitepaper: ontdek dé trends voor retailsucces in 2024

Lees hoe je de juiste elementen kunt combineren om een onvergetelijke retailervaring te creëren, telkens opnieuw.

Retailgeheimen uit The Big Apple
donderdag 10 augustus 2023 | Lori van Waes | Forecaster

Retailgeheimen uit The Big Apple

Hoe maak jij een verschil en onderscheid je je van concurrenten? We onthullen drie retailgeheimen die het verschil kunnen maken in retail.

Een inkijkje in het brein van de shopper
donderdag 29 juni 2023 | Claire Kerkhof |

Een inkijkje in het brein van de shopper

In deze ingewikkelde tijden van retail is het alleen maar belangrijker geworden om te begrijpen wat jouw shopper écht wil. Wanneer je begrijpt wat er omgaat

Retail insights uit New York
woensdag 21 juni 2023 | Lori van Waes | Forecaster

Retail insights uit New York

Tijdens onze vijfdaagse retailreis naar New York hebben we tal van nieuwe inzichten en trends opgedaan, waarvan we vijf onmisbare trends graag met je delen.

Welke Wow past bij jou?
vrijdag 16 juni 2023 | Lori van Waes | Forecaster

Welke Wow past bij jou?

Lees hoe je de juiste elementen kunt combineren om een onvergetelijke retailervaring te creëren, telkens opnieuw.

3 ogenschijnlijke retaildilemma’s in 2023
donderdag 02 maart 2023 | Crossmarks | Author

3 ogenschijnlijke retaildilemma’s in 2023

Anno 2023 krijg je allerlei topics waar je mee aan de slag wilt, maar die soms onverenigbaar lijken. Maar is dit ook zo? Wij nemen je mee in 3 ogenschijnlijke

10 retailtrends van 2020
donderdag 19 november 2020 | Lori van Waes | Forecaster

10 retailtrends van 2020

Een selectie van tien belangrijke retailtrends uit 2020 waar u als ondernemer, professional en als consument niet omheen kon.

Van Downsizing naar Rightsizing
donderdag 29 oktober 2020 | Crossmarks | Author

Van Downsizing naar Rightsizing

Welke impact heeft saneren op hoe de klant de retailformule beoordeeld? En hoe kunnen we met minder producten toch meer klantaandeel veroveren?

Retailers, ga aan de slag met Rightsizing
woensdag 07 oktober 2020 | Crossmarks | Author

Retailers, ga aan de slag met Rightsizing

Bij veel retailers is het zo dat slechts 20 tot 30% van de producten voor 80% van de omzet zorgt. ‘Rightsizing’ biedt kansen.

Vier community building retailconcepten
donderdag 17 september 2020 | Lori van Waes | Forecaster

Vier community building retailconcepten

In tijden van onzekerheid zijn we op zoek naar verbinding, wat door COVID-19 nóg belangrijker is geworden.

Vijf frictionless retailconcepten
maandag 03 augustus 2020 | Lori van Waes | Forecaster

Vijf frictionless retailconcepten

‘Frictionless retail’ is één van de retailtrends die als gevolg van COVID-19 een vlucht neemt. Deze vijf retailconcepten weten de klantreis aanzienlijk

Grijp de kansen van social commerce
dinsdag 07 juli 2020 | Crossmarks | Author

Grijp de kansen van social commerce

Social commerce is hot. Miljoenen Nederlanders worden blootgesteld aan de nieuwste producten die hippe fashion-influencers, voedingscoaches of

De 10 meest duurzame retailconcepten
donderdag 05 maart 2020 | Lori van Waes | Forecaster

De 10 meest duurzame retailconcepten

Een overzicht van 10 opvallende retailers die op een duurzame manier inspelen op trends, ontwikkelingen en consumentenbehoeften…

De weg naar een futureproof retailformule
woensdag 12 februari 2020 | Lori van Waes | Forecaster

De weg naar een futureproof retailformule

Iedere dag poppen er weer nieuwe retailconcepten op. De meest prachtige en innovatieve winkels vullen de winkelstraten in populaire winkelsteden wereldwijd.

Nieuwe inkomstenstromen toevoegen aan je retailformule
dinsdag 11 februari 2020 | Lori van Waes | Forecaster

Nieuwe inkomstenstromen toevoegen aan je retailformule

In veel sectoren kunnen retailers (op termijn) onvoldoende groei halen uit de verkoop van producten. Om écht uit te blinken in dit sterke concurrentieveld is

De 10 meest opvallende retailconcepten van 2019
vrijdag 10 januari 2020 | Lori van Waes | Forecaster

De 10 meest opvallende retailconcepten van 2019

Een overzicht van 10 opvallende retailers die in 2019 op een vernieuwende manier inspeelden op trends, ontwikkelingen en consumentenbehoeften…

De groei van platformen: is er in de toekomst nog plek voor de retailer?
woensdag 11 september 2019 | Lori van Waes | Forecaster

De groei van platformen: is er in de toekomst nog plek voor de retailer?

De strijd tussen de online platformen heeft zich aangekondigd en staat voor de deur. De disruptie die platformen teweegbrengen is in alle hevigheid

10 retailtrends voor 2019
maandag 02 september 2019 | Lori van Waes | Forecaster

10 retailtrends voor 2019

Een selectie van tien belangrijke retailtrends waar u als ondernemer, professional en als consument niet omheen kunt in 2019.

Wat het succes van discounters betekent voor de retail
vrijdag 23 augustus 2019 | Crossmarks | Author

Wat het succes van discounters betekent voor de retail

Prijsbewustzijn is iets van alle tijden. Klanten die op de centen letten, dat is niets nieuws. Toch zien we dat de verhouding tussen prijs en waarde steeds

De ultieme retailbeleving in Londen
woensdag 11 juli 2018 | Lori van Waes | Forecaster

De ultieme retailbeleving in Londen

Londen is dé Europese hoofdstad op het gebied van klantgedreven retailinnovatie. Nowmads, onderdeel van Crossmarks, organiseerde een tweedaagse retail

Retailinnovatie in The Big Apple
woensdag 13 juni 2018 | Lori van Waes | Forecaster

Retailinnovatie in The Big Apple

New York is hét retaillab van de wereld en dé stad bij uitstek om kennis te maken met de nieuwste retailtrends en technologische innovaties. Retailers uit

Hoe conversational commerce retail gaat veranderen
woensdag 30 mei 2018 | Crossmarks | Author

Hoe conversational commerce retail gaat veranderen

Conversational commerce heeft de toekomst. Het kopen van producten, services en diensten door de dialoog aan te gaan met digitale devices en personal

6 manieren om uw winkel om te toveren tot Retail Playground
woensdag 16 mei 2018 | Crossmarks | Author

6 manieren om uw winkel om te toveren tot Retail Playground

Klanten zijn meer dan ooit op zoek naar een unieke ervaring. De fysieke retailomgeving is bij uitstek geschikt om klanten in deze behoeften te voorzien.

10 retailtrends voor 2018
dinsdag 03 april 2018 | Lori van Waes | Forecaster

10 retailtrends voor 2018

Een selectie van tien belangrijke retailtrends waar u als ondernemer, professional en als consument niet omheen kunt in 2018.

Waarom retailers de melkboer van de toekomst moeten worden
vrijdag 23 februari 2018 | Crossmarks | Author

Waarom retailers de melkboer van de toekomst moeten worden

Veel retailers zijn ergens vergeten bij te houden wie hun klanten zijn en wat ze nu eigenlijk willen. Gelukkig is daar nu data driven retail. Door de enorme

Retail gaat definitief digitaal
dinsdag 06 februari 2018 | Albert Top | Challenger

Retail gaat definitief digitaal

De meeste retailers zijn er nog maar nauwelijks aan gewend: een aanpak waarbij alle sales- en communicatiekanalen zo efficiënt mogelijk samenwerken om de

Hoe ziet de toekomst van mobiliteit eruit?
maandag 09 oktober 2017 | Albert Top | Challenger

Hoe ziet de toekomst van mobiliteit eruit?

We leven in een wereld waarin alles zo snel, makkelijk en efficiënt mogelijk moet. Daarnaast is de consument van tegenwoordig gericht op de long term economy:

Hudson’s Bay: hét warenhuis van de toekomst?
donderdag 07 september 2017 | Lori van Waes | Forecaster

Hudson’s Bay: hét warenhuis van de toekomst?

Gisteren waren we aanwezig bij de opening van Hudson’s Bay. Groots aangekondigd als ‘het beste warenhuis van de toekomst’. Nu is het met de recente

10 retailtrends voor 2017
donderdag 02 februari 2017 | Lori van Waes | Forecaster

10 retailtrends voor 2017

Een selectie van tien belangrijke retailtrends waar u als ondernemer, professional en als consument niet omheen kunt in 2017…

Choose your channels wisely
woensdag 04 januari 2017 | Albert Top | Challenger

Choose your channels wisely

Omdat er zoveel online kanalen zijn die ingezet kunnen worden, met uiteenlopende investeringen, is het soms lastig te bepalen welk kanaal voor uw formule, merk

Online opvallen, hoe werkt dat?
dinsdag 29 november 2016 | Albert Top | Challenger

Online opvallen, hoe werkt dat?

Uw organisatie is omnichannel ingericht en heeft op basis van een gedegen strategie de eerste stappen in de goede richting gezet. Maar hoe valt uw formule op

Hoe start u met het verandertraject?
woensdag 02 november 2016 | Albert Top | Challenger

Hoe start u met het verandertraject?

Online is tegenwoordig het belangrijkste voor menig retailer. Het opent de weg naar e-commerce, social community building, leadgeneratie, real-time

Innovatieve retailer Lowe’s toont nieuwe 3D visualisatie app
dinsdag 01 november 2016 | Lori van Waes | Forecaster

Innovatieve retailer Lowe’s toont nieuwe 3D visualisatie app

Met de nieuwe Lowe's app toont de Amerikaanse retailer de toekomst van augmented reality.

De klant bepaalt de retailer vertaalt
donderdag 13 oktober 2016 | Albert Top | Challenger

De klant bepaalt de retailer vertaalt

E-commerce wordt nog steeds gezien als bedreiging voor het voortbestaan van fysieke winkels. Maar waar komt die angst vandaan? Online, waarbinnen e-commerce

Hoe u klantenbinding creërt voor uw fysieke winkel
woensdag 14 september 2016 | Martin Birac | CEO Monolith

Hoe u klantenbinding creërt voor uw fysieke winkel

Rondom het begrip klantenbinding bestaan veel misvattingen, tijd om de meest belangrijke misvattingen onder de loep te nemen...

Hoe Amazon uw winkel zou runnen
maandag 15 augustus 2016 | Martin Birac | CEO Monolith

Hoe Amazon uw winkel zou runnen

Als Amazon mijn winkel zou runnen, hoe zouden ze dat dan doen?

Meer conversie in je winkel met de “Shopperbag formule”
woensdag 29 juni 2016 | Martin Birac | CEO Monolith

Meer conversie in je winkel met de “Shopperbag formule”

Het is de hoogste tijd dat we conversie niet meer meten met ouderwetse deurtellers en kassasystemen, maar dat we de belangrijkste drijfveren voor conversie

Winkelprestaties verbeteren met technologie
woensdag 15 juni 2016 | Albert Top | Challenger

Winkelprestaties verbeteren met technologie

Breng ‘online denken’ naar de fysieke winkel…

Wat zijn de belangrijkste trends in retail voor u?
maandag 09 mei 2016 | Lori van Waes | Forecaster

Wat zijn de belangrijkste trends in retail voor u?

In een zee van veranderingen kan het lastig zijn om de belangrijkste trends voor uw bedrijf te vinden…

What’s Going On In Retailing? Albert Top sprak over omnichannel retailing
vrijdag 08 april 2016 | Lori van Waes | Forecaster

What’s Going On In Retailing? Albert Top sprak over omnichannel retailing

Albert Top gaf een presentatie over implicaties van omnichannel voor de organisatie. Dit zijn de belangrijkste inzichten...

Jumbo en La Place: hoe gaat het merkenbeleid er nu uitzien?
donderdag 28 januari 2016 | Sara Collard | Thinker

Jumbo en La Place: hoe gaat het merkenbeleid er nu uitzien?

Zeker is dat Jumbo voor een mooi merkvraagstuk staat. We verkennen alvast een aantal scenario’s…

10 retailtrends voor 2016
vrijdag 08 januari 2016 | Lori van Waes | Forecaster

10 retailtrends voor 2016

10 retailtrends die bepalen hoe we willen leven en kopen in 2016…

Wat moeten we met de faillissementsregen in de retail?
donderdag 07 januari 2016 | Lori van Waes | Forecaster

Wat moeten we met de faillissementsregen in de retail?

Retailen is ingewikkelder dan ooit. Met een mooie winkel of sterke visie ben je er niet meer...

De ‘wearable’ toekomst van retail
vrijdag 20 november 2015 | Lori van Waes | Forecaster

De ‘wearable’ toekomst van retail

De verwachting is dat wearables gaan zorgen voor een enorme impact op de customer journey, in dit artikel geven we enkele voorbeelden.

Hoe kunt u shoppers de maximale prijs laten betalen?
vrijdag 13 november 2015 | Albert Top | Challenger

Hoe kunt u shoppers de maximale prijs laten betalen?

In deze blog geven we u graag drie inzichten mee, die de winstgevendheid van uw retailformule kunnen vergroten…

Een oproep aan alle retailers
vrijdag 28 augustus 2015 | Albert Top | Challenger

Een oproep aan alle retailers

Uitbreiding van de retailfuncties en samenwerkingen bieden zoveel kansen, als retailer heeft u een belangrijke rol in het nieuwe denken…

Alles verandert altijd. Daaraan is niets veranderd
vrijdag 17 juli 2015 | Albert Top | Challenger

Alles verandert altijd. Daaraan is niets veranderd

Verandering is van alle tijden. Ik nodig retailers uit om met open vizier naar die voortdurend veranderende wereld te kijken…

Retailontwikkelingen in de mode waar je vandaag iets mee kunt
woensdag 08 juli 2015 | Albert Top | Challenger

Retailontwikkelingen in de mode waar je vandaag iets mee kunt

Niet alle trends en ontwikkelingen zijn relevant. Crossmarks maakt fashionretailontwikkelingen in de praktijk toepasbaar...

Woonretailers spelen onvoldoende in op de veranderende klant
vrijdag 27 maart 2015 | Albert Top | Challenger

Woonretailers spelen onvoldoende in op de veranderende klant

De wereld verandert continu en dit levert voortdurend nieuwe kansen op. Maar hoe speelt u er als retailer op in?

Responsive retail: het succesmodel van morgen
zondag 01 maart 2015 | Albert Top | Challenger

Responsive retail: het succesmodel van morgen

De vraag is: wat kan een retailer doen om zo snel mogelijk de status van een ‘responsive retailer’ te bereiken?

De toekomst van de supermarkt is niet meer wat ie geweest is
maandag 23 februari 2015 | Albert Top | Challenger

De toekomst van de supermarkt is niet meer wat ie geweest is

De beleving van de klant is bepalend voor de waardering van uw merk en retailformule. Ter inspiratie schetsen wij de 10 veranderende wensen van de

10 wensen van de huidige foodshopper
maandag 26 januari 2015 | Albert Top | Challenger

10 wensen van de huidige foodshopper

In deze blog worden tien veranderende wensen van de supermarktkoper geschetst, inclusief voorbeelden, als eerste inspiratie.

Succesvol retailen in een digitaal ecosysteem
maandag 10 november 2014 | Albert Top | Challenger

Succesvol retailen in een digitaal ecosysteem

Alle mogelijke digitale klantinteracties, inclusief producten en diensten, word getoetst aan één centrale merkgedachte en merkmissie.

Waar blijven de grote digitale innovaties in shopper marketing?
dinsdag 04 november 2014 | Albert Top | Challenger

Waar blijven de grote digitale innovaties in shopper marketing?

Steeds meer digitale mogelijkheden verrijken de winkelervaring en presenteren het productaanbod op een levendige manier...

RetailTrends sprak zeven succesvolle retailers. Wat is hun geheim?
vrijdag 10 oktober 2014 | Albert Top | Challenger

RetailTrends sprak zeven succesvolle retailers. Wat is hun geheim?

De ondernemers zijn stuk voor stuk sterk betrokken met de dagelijkse praktijk. De drijvende krachten achter het succes van de door ons geïnterviewde retailers

Hoe je winst kunt behalen in de fashion
woensdag 30 juli 2014 | Albert Top | Challenger

Hoe je winst kunt behalen in de fashion

Cijfers liegen er niet om, de omzet in de fashionbranche is flink gedaald. Crossmarks maakt kansen om succes te boeken binnen fashionretailveranderingen

Een visioen: woonwinkelen anno 2015
dinsdag 01 april 2014 | Albert Top | Challenger

Een visioen: woonwinkelen anno 2015

Bijna de helft van de consumenten zal in 2015 gebruik maken van online toepassingen in de winkel. Omnichannel is daarop het antwoordt.

Waar blijft de innovatieboost in de supermarktsector?
vrijdag 10 januari 2014 | Albert Top | Challenger

Waar blijft de innovatieboost in de supermarktsector?

Soms duurt het lang voordat vernieuwingen het licht zien. Innovaties liggen voor het oprapen. Wat doet de supermarktbranche met deze kennis?