Lees hier onze nieuwste artikelen. Opinies, visies en gedachten die we graag met u willen delen

De retailer is een kat in het nauw die barmhartige sprongen maakt
woensdag, 01 april 2020 | Angie Boele | Anticipator

De retailer is een kat in het nauw die barmhartige sprongen maakt

‘We leven in een bizarre tijd.’ Dit is een zin die zowel in de media als onderling vaak gebruikt wordt. En ja, dat is het zeker. Maar er gebeurt ook veel moois. Er zijn verschillende retailers en merken die zich van hun beste kant laten zien. En dat is zeker iets waar we in tijden van crisis behoefte aan hebben. Dit is een tijd waarop we later terugkijken en ons herinneren wie de retailhelden waren van 2020.

Lees verder
Retailers zet je schrap voor de volgende fase van het coronavirus
donderdag, 26 maart 2020 | Lori van Waes | Forecaster

Retailers zet je schrap voor de volgende fase van het coronavirus

Het coronavirus heeft een grote invloed op ons dagelijks leven. We werken thuis en mogen in principe alleen voor boodschappen de deur uit. Ook leven we in onzekerheid, we weten niet hoe lang deze periode nog gaat duren en slaan dus massaal toiletpapier en houdbaar voedsel in. Winkelstraten zijn leeg en ook de horeca moet het zwaar ontgelden. Het consumentengedrag is in korte tijd radicaal veranderd. Retailers spelen met de vraag wat dit voor hen betekent, zodat zij niet alleen tijdens maar ook na de coronacrisis kunnen inspelen op het veranderend koopgedrag.

Lees verder
Creatief met personeel in coronacrisis
vrijdag, 20 maart 2020 | Angie Boele | Anticipator

Creatief met personeel in coronacrisis

Ruim zeven miljoen Nederlanders zaten aan de buis gekluisterd toen premier Mark Rutte in zijn tien minuten durende speech op 16 maart een oproep deed tot saamhorigheid in Nederland. Mensen en bedrijven verenigen zich nu massaal om te komen tot snelle en efficiënte oplossingen voor de urgente problemen die zich op dit moment voordoen. Zo ook het platform ‘NL Mobiliseert’, dat thuiszittend personeel verbindt met hulpbehoevende bedrijven…

Lees verder
Hoe retailers sterker uit tijden van crisis kunnen komen
woensdag, 18 maart 2020 | Kristie Habraken | Investigator

Hoe retailers sterker uit tijden van crisis kunnen komen

Het coronavirus heeft grote gevolgen, ook voor de retailbranche. Het virus heeft het verslechteren van de economische situatie in een stroomversnelling gebracht. Retailers staan voor een enorme uitdaging. De vraag is hoe zij deze het best het hoofd kunnen bieden. Adviesbureau McKinsey heeft onderzocht wat nu maakt dat de ene retailer sterker uit de strijd komt, terwijl anderen genadeloos omvallen…

Lees verder
De 10 meest duurzame retailconcepten
donderdag, 05 maart 2020 | Nancy van der Heijden | Treasure hunter

De 10 meest duurzame retailconcepten

Een overzicht van 10 opvallende retailers die op een duurzame manier inspelen op trends, ontwikkelingen en consumentenbehoeften…

Lees verder
De weg naar een futureproof retailformule
woensdag, 12 februari 2020 | Lori van Waes | Forecaster

De weg naar een futureproof retailformule

Iedere dag poppen er weer nieuwe retailconcepten op. De meest prachtige en innovatieve winkels vullen de winkelstraten in populaire winkelsteden wereldwijd. Het zijn winkels die druk worden bezocht tijdens retailtours en waar volop aandacht aan wordt besteed in de media. Maar wat is ervoor nodig om als retailer deze wow-factor te ontwikkelen?

Lees verder
Nieuwe inkomstenstromen toevoegen aan je retailformule
dinsdag, 11 februari 2020 | Nicole van den Eerenbeemt | Inventor

Nieuwe inkomstenstromen toevoegen aan je retailformule

In veel sectoren kunnen retailers (op termijn) onvoldoende groei halen uit de verkoop van producten. Om écht uit te blinken in dit sterke concurrentieveld is alleen de focus op producten en prijs daarom niet meer voldoende. Dit zorgt ervoor dat retailers opnieuw moeten kijken naar hun verdienmodel, om ook in de toekomst relevant te blijven…

Lees verder
De 10 meest opvallende retailconcepten van 2019
vrijdag, 10 januari 2020 | Nancy van der Heijden | Treasure hunter

De 10 meest opvallende retailconcepten van 2019

Een overzicht van 10 opvallende retailers die in 2019 op een vernieuwende manier inspeelden op trends, ontwikkelingen en consumentenbehoeften…

Lees verder
De groei van platformen: is er in de toekomst nog plek voor de retailer?
woensdag, 11 september 2019 | Nicole van den Eerenbeemt | Inventor

De groei van platformen: is er in de toekomst nog plek voor de retailer?

De strijd tussen de online platformen heeft zich aangekondigd en staat voor de deur. De disruptie die platformen teweegbrengen is in alle hevigheid losgebarsten; meer dan de helft van de online groei komt van de platformen. Online platformen bundelen een steeds breder aanbod van zowel grote als kleine merken en consumenten maken hier volop gebruik van. Bovendien wordt het steeds makkelijker en sneller om op een platform te shoppen; klantgegevens zijn immers al bekend en dat maakt een nieuwe bestelling plaatsen gemakkelijk. Hoe kunnen retailers met deze ontwikkeling omgaan?

Lees verder
10 retailtrends voor 2019
maandag, 02 september 2019 | Nicole van den Eerenbeemt | Inventor

10 retailtrends voor 2019

Een selectie van tien belangrijke retailtrends waar u als ondernemer, professional en als consument niet omheen kunt in 2019.

Lees verder
Wat het succes van discounters betekent voor de retail
vrijdag, 23 augustus 2019 | Kristie Habraken | Investigator

Wat het succes van discounters betekent voor de retail

Prijsbewustzijn is iets van alle tijden. Klanten die op de centen letten, dat is niets nieuws. Toch zien we dat de verhouding tussen prijs en waarde steeds belangrijker wordt. De toenemende prijstransparantie door vergelijkingssites en buitenlandse aanbieders met enorme schaalvoordelen die hun producten kunnen aanbieden aan de Nederlandse consument, dragen daaraan bij. Ook de voorspellingen over een nieuwe economische crisis die zich binnen nu en vijf jaar zou aandienen, maken dat prijsbewustzijn onder klanten zal toenemen. Discountformules spelen perfect in op de behoefte aan ‘slim shoppen’ en zijn niet voor niets succesvoller dan ooit. Ze maken de verbinding tussen prijs en waarde en transformeren van hard discounters naar new discounters.

Lees verder
De ultieme retailbeleving in Londen
woensdag, 11 juli 2018 | Lori van Waes | Forecaster

De ultieme retailbeleving in Londen

Londen is dé Europese hoofdstad op het gebied van klantgedreven retailinnovatie. Nowmads, onderdeel van Crossmarks, organiseerde een tweedaagse retail innovatie tour naar Londen. Lees hier een verslag van de vijf belangrijkste inzichten…

Lees verder
Retailinnovatie in The Big Apple
woensdag, 13 juni 2018 | Lori van Waes | Forecaster

Retailinnovatie in The Big Apple

New York is hét retaillab van de wereld en dé stad bij uitstek om kennis te maken met de nieuwste retailtrends en technologische innovaties. Retailers uit deze stad creëren voorkeur door te verrassen en in te spelen op de laatste klantwensen…

Lees verder
Hoe conversational commerce retail gaat veranderen
woensdag, 30 mei 2018 | Kristie Habraken | Investigator

Hoe conversational commerce retail gaat veranderen

Conversational commerce heeft de toekomst. Het kopen van producten, services en diensten door de dialoog aan te gaan met digitale devices en personal assistants wordt beschouwd als de grootste revolutie sinds de komst van e-commerce. Lees hier wat conversational commerce precies is en wat u ermee kunt…

Lees verder
6 manieren om uw winkel om te toveren tot Retail Playground
woensdag, 16 mei 2018 | Kristie Habraken | Investigator

6 manieren om uw winkel om te toveren tot Retail Playground

Klanten zijn meer dan ooit op zoek naar een unieke ervaring. De fysieke retailomgeving is bij uitstek geschikt om klanten in deze behoeften te voorzien. Winkels zijn niet meer puur bedoeld als Point of Sale maar worden getransformeerd tot Retail Playground. Lees hier hoe u uw winkel kunt omtoveren tot een plek waar klanten niet zijn weg te slaan…

Lees verder
10 retailtrends voor 2018
dinsdag, 03 april 2018 | Lori van Waes | Forecaster

10 retailtrends voor 2018

Een selectie van tien belangrijke retailtrends waar u als ondernemer, professional en als consument niet omheen kunt in 2018.

Lees verder
Waarom retailers de melkboer van de toekomst moeten worden
vrijdag, 23 februari 2018 | Kristie Habraken | Investigator

Waarom retailers de melkboer van de toekomst moeten worden

Veel retailers zijn ergens vergeten bij te houden wie hun klanten zijn en wat ze nu eigenlijk willen. Gelukkig is daar nu data driven retail. Door de enorme hoeveelheid aan klantinformatie ligt predictive retailing zo voor het grijpen en kunnen retailers de melkboer van de toekomst worden…

Lees verder
Retail gaat definitief digitaal
dinsdag, 06 februari 2018 | Albert Top | Challenger

Retail gaat definitief digitaal

De meeste retailers zijn er nog maar nauwelijks aan gewend: een aanpak waarbij alle sales- en communicatiekanalen zo efficiënt mogelijk samenwerken om de consument te plezieren en te ontzorgen…

Lees verder
Hoe ziet de toekomst van mobiliteit eruit?
maandag, 09 oktober 2017 | Albert Top | Challenger

Hoe ziet de toekomst van mobiliteit eruit?

We leven in een wereld waarin alles zo snel, makkelijk en efficiënt mogelijk moet. Daarnaast is de consument van tegenwoordig gericht op de long term economy: we willen minder verspilling en de materialen die we hebben moeten langer meegaan. Onze mobiliteit lijkt niet langer in dit plaatje te passen…

Lees verder
Hudson’s Bay: hét warenhuis van de toekomst?
donderdag, 07 september 2017 | Lori van Waes | Forecaster

Hudson’s Bay: hét warenhuis van de toekomst?

Gisteren waren we aanwezig bij de opening van Hudson’s Bay. Groots aangekondigd als ‘het beste warenhuis van de toekomst’. Nu is het met de recente ondergang van gigant V&D en de uitverkoop van Blokker Holding de vraag of warenhuizen überhaupt nog toekomst hebben…

Lees verder
10 retailtrends voor 2017
donderdag, 02 februari 2017 | Lori van Waes | Forecaster

10 retailtrends voor 2017

Een selectie van tien belangrijke retailtrends waar u als ondernemer, professional en als consument niet omheen kunt in 2017…

Lees verder
Choose your channels wisely
woensdag, 04 januari 2017 | Albert Top | Challenger

Choose your channels wisely

Omdat er zoveel online kanalen zijn die ingezet kunnen worden, met uiteenlopende investeringen, is het soms lastig te bepalen welk kanaal voor uw formule, merk of propositie het meeste rendement op zal leveren. U hoeft niet overal tegelijkertijd aanwezig te zijn…

Lees verder
Online opvallen, hoe werkt dat?
dinsdag, 29 november 2016 | Albert Top | Challenger

Online opvallen, hoe werkt dat?

Uw organisatie is omnichannel ingericht en heeft op basis van een gedegen strategie de eerste stappen in de goede richting gezet. Maar hoe valt uw formule op tussen het grote aantal aanbieders online…

Lees verder
Hoe start u met het verandertraject?
woensdag, 02 november 2016 | Albert Top | Challenger

Hoe start u met het verandertraject?

Online is tegenwoordig het belangrijkste voor menig retailer. Het opent de weg naar e-commerce, social community building, leadgeneratie, real-time klantcontact en enorm veel inzicht in klantgedrag dankzij Big Data; alles is meetbaar…

Lees verder
Innovatieve retailer Lowe’s toont nieuwe 3D visualisatie app
dinsdag, 01 november 2016 | Marc Beijers | Innovator

Innovatieve retailer Lowe’s toont nieuwe 3D visualisatie app

Met de nieuwe Lowe’s app toont de Amerikaanse retailer de toekomst van augmented reality.

Lees verder
De klant bepaalt de retailer vertaalt
donderdag, 13 oktober 2016 | Albert Top | Challenger

De klant bepaalt de retailer vertaalt

E-commerce wordt nog steeds gezien als bedreiging voor het voortbestaan van fysieke winkels. Maar waar komt die angst vandaan? Online, waarbinnen e-commerce bedreven wordt, biedt enkel kansen…

Lees verder
Hoe u klantenbinding creërt voor uw fysieke winkel
woensdag, 14 september 2016 | Martin Birac | CEO Monolith

Hoe u klantenbinding creërt voor uw fysieke winkel

Rondom het begrip klantenbinding bestaan veel misvattingen, tijd om de meest belangrijke misvattingen onder de loep te nemen…

Lees verder
Hoe Amazon uw winkel zou runnen
maandag, 15 augustus 2016 | Martin Birac | CEO Monolith

Hoe Amazon uw winkel zou runnen

Als Amazon mijn winkel zou runnen, hoe zouden ze dat dan doen?

Lees verder
Meer conversie in je winkel met de “Shopperbag formule”
woensdag, 29 juni 2016 | Martin Birac | CEO Monolith

Meer conversie in je winkel met de “Shopperbag formule”

Het is de hoogste tijd dat we conversie niet meer meten met ouderwetse deurtellers en kassasystemen, maar dat we de belangrijkste drijfveren voor conversie meetbaar maken…

Lees verder
Winkelprestaties verbeteren met technologie
woensdag, 15 juni 2016 | Albert Top | Challenger

Winkelprestaties verbeteren met technologie

Breng ‘online denken’ naar de fysieke winkel…

Lees verder
Wat zijn de belangrijkste trends in retail voor u?
maandag, 09 mei 2016 | Nancy van der Heijden | Treasure hunter

Wat zijn de belangrijkste trends in retail voor u?

In een zee van veranderingen kan het lastig zijn om de belangrijkste trends voor uw bedrijf te vinden…

Lees verder
What’s Going On In Retailing? Albert Top sprak over omnichannel retailing
vrijdag, 08 april 2016 | Nancy van der Heijden | Treasure hunter

What’s Going On In Retailing? Albert Top sprak over omnichannel retailing

Albert Top gaf een presentatie over implicaties van omnichannel voor de organisatie. Dit zijn de belangrijkste inzichten…

Lees verder
Jumbo en La Place: hoe gaat het merkenbeleid er nu uitzien?
donderdag, 28 januari 2016 | sara | Thinker

Jumbo en La Place: hoe gaat het merkenbeleid er nu uitzien?

Zeker is dat Jumbo voor een mooi merkvraagstuk staat. We verkennen alvast een aantal scenario’s…

Lees verder
10 retailtrends voor 2016
vrijdag, 08 januari 2016 | Lori van Waes | Forecaster

10 retailtrends voor 2016

10 retailtrends die bepalen hoe we willen leven en kopen in 2016…

Lees verder
Wat moeten we met de faillissementsregen in de retail?
donderdag, 07 januari 2016 | Lori van Waes | Forecaster

Wat moeten we met de faillissementsregen in de retail?

Retailen is ingewikkelder dan ooit. Met een mooie winkel of sterke visie ben je er niet meer…

Lees verder
De ‘wearable’ toekomst van retail
vrijdag, 20 november 2015 | Marc Beijers | Innovator

De ‘wearable’ toekomst van retail

De verwachting is dat wearables gaan zorgen voor een enorme impact op de customer journey, in dit artikel geven we enkele voorbeelden.

Lees verder
Hoe kunt u shoppers de maximale prijs laten betalen?
vrijdag, 13 november 2015 | Albert Top | Challenger

Hoe kunt u shoppers de maximale prijs laten betalen?

In deze blog geven we u graag drie inzichten mee, die de winstgevendheid van uw retailformule kunnen vergroten…

Lees verder
Een oproep aan alle retailers
vrijdag, 28 augustus 2015 | Albert Top | Challenger

Een oproep aan alle retailers

Uitbreiding van de retailfuncties en samenwerkingen bieden zoveel kansen, als retailer heeft u een belangrijke rol in het nieuwe denken…

Lees verder
Alles verandert altijd. Daaraan is niets veranderd
vrijdag, 17 juli 2015 | Albert Top | Challenger

Alles verandert altijd. Daaraan is niets veranderd

Verandering is van alle tijden. Ik nodig retailers uit om met open vizier naar die voortdurend veranderende wereld te kijken…

Lees verder
Retailontwikkelingen in de mode waar je vandaag iets mee kunt
woensdag, 08 juli 2015 | Albert Top | Challenger

Retailontwikkelingen in de mode waar je vandaag iets mee kunt

Niet alle trends en ontwikkelingen zijn relevant. Crossmarks maakt fashionretailontwikkelingen in de praktijk toepasbaar…

Lees verder
Woonretailers spelen onvoldoende in op de veranderende klant
vrijdag, 27 maart 2015 | Albert Top | Challenger

Woonretailers spelen onvoldoende in op de veranderende klant

De wereld verandert continu en dit levert voortdurend nieuwe kansen op. Maar hoe speelt u er als retailer op in?

Lees verder
Responsive retail: het succesmodel van morgen
zondag, 01 maart 2015 | Albert Top | Challenger

Responsive retail: het succesmodel van morgen

De vraag is: wat kan een retailer doen om zo snel mogelijk de status van een ‘responsive retailer’ te bereiken?

Lees verder
De toekomst van de supermarkt is niet meer wat ie geweest is
maandag, 23 februari 2015 | Albert Top | Challenger

De toekomst van de supermarkt is niet meer wat ie geweest is

De beleving van de klant is bepalend voor de waardering van uw merk en retailformule. Ter inspiratie schetsen wij de 10 veranderende wensen van de supermarktkoper als eerste inspiratie.

Lees verder
10 wensen van de huidige foodshopper
maandag, 26 januari 2015 | Albert Top | Challenger

10 wensen van de huidige foodshopper

In deze blog worden tien veranderende wensen van de supermarktkoper geschetst, inclusief voorbeelden, als eerste inspiratie.

Lees verder
Succesvol retailen in een digitaal ecosysteem
maandag, 10 november 2014 | Albert Top | Challenger

Succesvol retailen in een digitaal ecosysteem

Alle mogelijke digitale klantinteracties, inclusief producten en diensten, word getoetst aan één centrale merkgedachte en merkmissie.

Lees verder
Waar blijven de grote digitale innovaties in shopper marketing?
dinsdag, 04 november 2014 | Albert Top | Challenger

Waar blijven de grote digitale innovaties in shopper marketing?

Steeds meer digitale mogelijkheden verrijken de winkelervaring en presenteren het productaanbod op een levendige manier…

Lees verder
RetailTrends sprak zeven succesvolle retailers. Wat is hun geheim?
vrijdag, 10 oktober 2014 | Albert Top | Challenger

RetailTrends sprak zeven succesvolle retailers. Wat is hun geheim?

De ondernemers zijn stuk voor stuk sterk betrokken met de dagelijkse praktijk. De drijvende krachten achter het succes van de door ons geïnterviewde retailers worden in dit artikel benoemd.

Lees verder
Hoe je winst kunt behalen in de fashion
woensdag, 30 juli 2014 | Albert Top | Challenger

Hoe je winst kunt behalen in de fashion

Cijfers liegen er niet om, de omzet in de fashionbranche is flink gedaald. Crossmarks maakt kansen om succes te boeken binnen fashionretailveranderingen toepasbaar.

Lees verder
Een visioen: woonwinkelen anno 2015
dinsdag, 01 april 2014 | Albert Top | Challenger

Een visioen: woonwinkelen anno 2015

Bijna de helft van de consumenten zal in 2015 gebruik maken van online toepassingen in de winkel. Omnichannel is daarop het antwoordt.

Lees verder
Waar blijft de innovatieboost in de supermarktsector?
vrijdag, 10 januari 2014 | Albert Top | Challenger

Waar blijft de innovatieboost in de supermarktsector?

Soms duurt het lang voordat vernieuwingen het licht zien. Innovaties liggen voor het oprapen. Wat doet de supermarktbranche met deze kennis?

Lees verder