Retailconcept gebaseerd op high school stadion

Adidas heeft haar global flagshipstore geopend op Manhattan. De winkel telt vier verdiepingen verdeeld over 4.200 m2. Het nieuwe retailconcept is geïnspireerd op Amerikaanse high school stadions. Zo loop je de winkel binnen door een spelerstunnel en kun je vanaf tribunes met uitzicht op Fifth Avenue live sportwedstrijden bekijken op grote schermen. De opening van de flagshipstore in New York past binnen de strategie om de aanwezigheid in belangrijke wereldsteden te verhogen.

19.12.2016 | 2575 x bekeken

Services en diensten

Adidas laat met de opening van deze nieuwe winkel zien te begrijpen dat de huidige consument sport in de winkels wil beleven. Zo kun je in de winkel niet alleen terecht voor alle bekende Adidas-producten zoals de Stan Smith, Superstar, Ultra Boost en Stella McCartney-collecties, maar kun je er ook gezonde sapjes en snacks kopen (in samenwerking met Grass Roots Juicery uit Brooklyn), persoonlijke fitnessadvies krijgen, je favoriete items customizen in de mi adidas studio en producten eerst testen op The Turf of The Track. En heb je geen zin om je nieuwe schoenen of kleding de hele dag mee door de stad te dragen, dan levert de conciërgedienst je aankoop dezelfde dag nog af bij jouw hotel.

De opening van de global flagshipstore in New York geeft aan hoe belangrijk de Amerikaanse markt is voor het Duitse sportmerk.