De uitgeverij Cuadernos Rubio, bekend om hun educatieve boeken die allesbehalve saai zijn, heeft een kleurrijke en speelse brand experience in hun flagshipstore in Valencia gecreëerd.

24.04.2024 | ... x bekeken

© Cuadernos Rubio
© Cuadernos Rubio
© Cuadernos Rubio

Aardig veel keuze

Learning by doing
Een retro-futuristische ingang verwelkomt je met gele en neonblauwe borden die de ingang omlijsten. Een grote balie ontvangt bezoekers en leidt hen verder naar binnen. In de winkel staat het principe van ‘learning by doing’ centraal. Naast een breed assortiment studie-, doe- en werkboeken biedt de winkel dan ook een veelzijdige playground aan met speelruimtes en activiteiten voor zowel kinderen als volwassenen. Van uitdagende wiskunde-oefeningen tot een tunnel die de werking van kleuren laat zien, een tijdmachine met een augmented reality-bril en een informatieve roulette die de geschiedenis van de uitgeverij vertelt.

Notitieboekje
Cuadernos Rubio wil dat bezoekers onthouden wat ze hebben geleerd. Door een omgeving te creëren die blijft hangen in het geheugen van de bezoekers, wordt niet alleen het leren gestimuleerd, maar ook de algehele shopper experience positief beïnvloed. Het interieur van de store is geïnspireerd op het iconische notitieboekje met ruitjes, wat de essentie van het merk weerspiegelt.

© Cuadernos Rubio
© Cuadernos Rubio
© Cuadernos Rubio
© Cuadernos Rubio