In de vernieuwde Auping Plaza begeven consumenten en adviseurs zich in een wereld vol kleuren, stoffen en designtrends van vandaag en morgen. De insteek van het winkelconcept is dat klanten zonder stress kunnen kiezen, én in verschillende zones geïnspireerd en geïnformeerd worden. De befaamde Auping-experience begint al met een gastvrij ontvangst aan een uitnodigende lange tafel. Midden in de winkel vind je het meetlab, hier worden de maten van de klant opgenomen voor een persoonlijk matrasadvies. Of het advies klopt wordt direct duidelijk in de proefligzone. Is het matras gekozen dan gaat de klant door naar de configuratiezone waar alle stoffen, pootjes en hoofdborden voor het droombed zijn te vinden. Via het configuratiescherm kan de klant middels touchscreen zijn Auping bed naar eigen ontwerp samenstellen en die in elke gewenste omgeving plaatsen, zodat de thuissituatie zo dicht mogelijk wordt benaderd.
Met de toevoeging van digitale tools en een bewuste keuze voor het tonen van minder bedden in de winkel onderscheidt Auping zich van andere beddenzaken. Het nieuwe winkelconcept voelt ruimtelijk aan en er is meer ruimte voor merkbeleving.