Sneaker als kunstvorm

Bucketfeet staat bekend om zijn handgemaakte sneakers met exclusieve prints, ontworpen door 40.000 artiesten over 120 landen. Onder deze artiesten bevinden zich grafische vormgevers, beeldend kunstenaars, straatkunstenaars, graffitikunstenaars, fotografen en studenten. Voor het merk creëert deze samenwerking mogelijkheden om in een versneld tempo nieuwe stijlen te releasen. Bucketfeet’s missie is het op gang brengen van gesprekken.

29.09.2017 | 3715 x bekeken

Match tussen backpacker en kunstenaar

Bucketfeet kreeg voor het eerst vorm in Argentinië waar backpacker Raaja Nemani en kunstenaar Aaron Firestein elkaar ontmoetten tijdens vrijwilligerswerk. Voordat Nemani het land verliet, gaf Firestein hem een paar handgemaakte schoenen mee, geïnspireerd op de stadsblokken van Buenos Aires. Deze eenvoudige schoenen brachten honderden gesprekken met mensen van verschillende culturen op gang. Nemani en Firestein waren overtuigd van het effect van kunst op mensen. Ze bundelden hun krachten om in 2011 Bucketfeet te lanceren. Inmiddels wordt het merk in vijftien landen verkocht.

Fotografie door Bucketfeet,  Carsten Oblaender en Cable News Network.