Sportmerk als culticoon

Champion werd in de jaren ’90 populair onder Amerikaanse atleten, skaters en hiphoppers die de sweatshirts als uniform gingen dragen. Later verloor het merk zijn aantrekkingskracht toen er meer sportlabels ontstonden. Echter, recente pogingen om het merk te associëren met andere ‘cultlabels’ hebben Champion weer in de schijnwerpers gezet. Het merk maakt zijn debuut in de Londense wijk Soho waar de eerste flagshipstore van het Verenigd Koninkrijk wordt geopend. In het licht van de 100e verjaardag koos Champion dit keer voor een compleet ander storedesign.

21.09.2017 | 3518 x bekeken

Storedesign

Champion in Soho valt niet te vergelijken met de andere winkels van het merk. Muren zijn bewerkt met aluminium dat bestemd was voor oude vliegtuigen. Het aluminium geeft een dynamisch effect door zijn reflecties en helderheid. Verder functioneren de beeldschermen in de zwart reflecterende banners als vliegtuigramen. Wanneer de beeldschermen aan staan, laat Champion productspecificaties en marketingcampagnes zien.

Binnen de flagshipstore vind je nog steeds de originele lijn van sweatshirts en sweatpants, voorzien van het iconische Champion-logo.

Fotografie door d+d group.