A-merk wordt retailer

In een markt waarin postkantoren juist verdwijnen, opent pakjesbezorger DHL haar eerste fysieke winkel in Amsterdam. De afgelopen jaren is de consument steeds belangrijker geworden voor DHL en met de eigen winkel wil zij de klant een optimale merkbeleving geven. In de winkel kun je je pakket ophalen en verzenden, krijg je persoonlijke service en zet je een stap in de wereld van DHL.

21.03.2016 | 1949 x bekeken

Eigen winkel voor optimale merkbeleving

Om de merkbeleving optimaal te maken, heeft de servicebalie geen centrale plek gekregen in de winkel. Als je binnenkomt zie je eerst een groot scherm dat video’s toont van wat DHL is en doet. Alles komt voorbij: klantoplossingen, goede doelen, diensten. In vitrines worden partnerships van dit moment getoond, zoals Manchester United, Cirque du Soleil, Formule 1.

Vanaf de voordeur loopt een gele baan over de vloer die eindigt bij een wandvullend beeld van het ruim van een DHL vrachtvliegtuig. Hiermee beleef je als klant de weg die jouw pakketje aflegt tot in het vliegtuig. Dit gevoel wordt ook nog eens versterkt doordat het pakket via een rollerbank op een wegschaal terecht komt en daarin in ‘het ruim’ verdwijnt.