Experimenteren met consumententrends en technologieën

In de bekende winkelstraat Champs-Élysées van Parijs is een nieuw filiaal geopend van de Franse warenhuisketen Galeries Lafayette. Het bijzondere aan dit filiaal is dat het wordt gezien als een retaillaboratorium, waar steeds kan worden geëxperimenteerd met nieuwe technologieën en consumententrends.

05.04.2019 | ... x bekeken

© Galeries Lafayette
© Galeries Lafayette
© Galeries Lafayette
© Galeries Lafayette
© Galeries Lafayette

Persoonlijk advies en digitale kledinghangers

De ruimte van het warenhuis is ongeveer 6500 vierkante meter groot en bestaat uit vier verdiepingen waar zo’n 650 luxe merken worden gepresenteerd. Voor persoonlijk kleding- en beautyadvies kun je terecht in de winkel. Galeries Lafayette heeft hiervoor driehonderd stylisten opgeleid. Door de app ‘Personal Stylist’ kun je ook na het bezoek nog gebruik maken van hun advies. Een ander voorbeeld waarmee wordt geëxperimenteerd zijn digitale kledinghangers. Via deze kledinghangers kun je informatie vinden of jouw gekozen product nog beschikbaar is, waarna het naar de paskamer wordt gestuurd.

In het warenhuis is er ook plek voor pop-up stores waar verschillende merken hun collectie kunnen laten zien. Er is ook ruimte gecreëerd voor restaurants, koffiebars en een podium voor optredens. Met het retaillaboratium wil Galeries Lafayette zich transformeren tot een omnichannel retailleider.

© Galeries Lafayette
© Galeries Lafayette
© Galeries Lafayette
© Galeries Lafayette