Experimenteren met alle factoren

Het luxe Koreaanse brillenmerk Gentle Monster staat voor innovative experiment & insane creativity. Ze experimenteren erop los met hun producten, ruimtes, styling, cultuur en service. Als je een Gentle Monster winkel binnenkomt, stap je in een kunstzinnige wereld waarin je wordt overladen met prikkels. De bijzondere winkels waar de unieke brillen en zonnebrillen worden verkocht, zijn allemaal totaal anders en vaak geïnspireerd op de voorgaande functie van het gebouw.

12.04.2016 | 3873 x bekeken

Experimenteel en creatief

Gentle Monster wil de wereld verbazen met verschillende experimenten. Het merk verkocht eens een zonnebril met graszaadjes in de glazen, die gingen groeien zodra je in de zon kwam. Hoe experimenteel wil je het hebben? Unisex marketing zorgt ervoor dat klanten open staan voor alle monturen en niet beperkt worden tot de modellen voor een bepaalde sekse. De gewaagde brillen van Gentle Monster kun je perfect af laten stemmen op de vorm van jouw gezicht/hoofd. Het materiaal smelt gemakkelijk in grote hitte, waardoor het montuur snel vervormd kan worden tot de juiste pasvorm.

Na zeven brandstores in Korea, opende Gentle Monster onlangs haar eerste global flagshipstore in New York.