Een brand experience voor Gen Next

Welkom in Glossier’s nieuwe flagshipstore in New York. It’s all about aesthetics. Dat weten Gen Z & Millennials en dat weet love brand Glossier. En een esthetische winkel vraagt om foto’s en dus social media-aandacht. Het beautymerk heeft de flagshipstore zo ingericht dat je door de winkel gaat browsen, niet meer weg wilt en gaat connecten met de Glossier-community. Kortom: een ware brand experience.

20.04.2023 | ... x bekeken

© Sean Davidson
© Sean Davidson

Let’s hear it for New York

Selfie time
Om Gen Z tegemoet te komen heeft de Glossier-kleur ‘millennial pink’ plaatsgemaakt voor een zachtere roze kleur. De hele winkel ademt deze rustige kleur waardoor de skincare- en make-upproducten in de spotlight staan. In verschillende ruimtes word je opgenomen in het DNA van het beautymerk. Zo vind je een heuse selfie room, met een replica van een bank die je op het metrostation vindt, en daarachter mozaïekkunst met de tekst ‘You look good’. Gespiegeld, want Instagrammable content is een must.

Remarkable brand experience
Het testen en uitproberen van de beautyproducten doe je in een minimalistische ruimte met lange tafels vol must haves zoals de ‘Boy Brow’ en ‘Cloud Paint’. Meer hulp nodig? Neem plaats op de stoelen – die volledig wegvallen in kasten, als rustgevend effect voor het oog – en de roze jumpsuit-dragende Glossier-medewerkers schieten te hulp. Bij de wet bar kun je je huid laten reinigen, skincare-producten uitproberen en een huidanalyse laten doen. Zo ben je zeker van het juiste product voor jouw huid.

Uitgewinkeld? Neem dan plaats op de grote rode bank in de lounge area, ook wel de communityruimte; dé plek om te connecten met andere Glossier-liefhebbers. Hier vind je een old school grijpmachine, waar je verschillende Glossier-branded merchandise kunt winnen. Als je op zoek bent naar nog meer exclusieve merchandise dan shop je gepersonaliseerde items in de gift shop, waaronder een signature zwarte New York-hoodie. Bij aankoop van de NY-hoodie doneert Glossier $5,- aan het Sadie Nash Leadership Project, dat zich richt op het versterken van jonge vrouwen en gender expansive jongeren van kleur d.m.v. onderwijs. Hello inclusivity.

 

© Sean Davidson
© Sean Davidson
© Sean Davidson