Digital shopping experience

In april 2017 opende Hunkemöller haar eerste eigen Sportswear Store HKMX in Berlijn. Het populaire private sportlabel dat Hunkemöller vijf jaar geleden introduceerde, heeft hiermee een eigen podium gekregen. De winkel van 120 m2 is voorzien van de nieuwste digitale features, een aantal die we ook al zagen in de flagshipstore van Hunkemöller in Amsterdam. Met deze unieke digital shopping experiences worden sheroes (zoals Hunkemöller haar klanten noemt) verleid om in beweging te komen.

10.07.2017 | ... x bekeken

© Hunkemöller
© Hunkemöller
© Hunkemöller
© Hunkemöller
© Hunkemöller

Frictionless retail

De winkel is voorzien van een Social Wall met Instagram feed en een selfiecam om je winkelervaring direct te kunnen delen. Er is een bodyscanner om je resultaten te meten en een Bra Fit Tool (interactief touchscreen) om de perfecte sportbh te kiezen. Ook zijn er mobiele checkouts die de wachttijden bij het afrekenen minimaliseren. Zoveel mogelijk hobbels tijdens de customer journey worden weggenomen.

Urban lifestyle
De mix van de laatste technologische snufjes, een speciale geur en uptempo muziek zorgen voor een energieke winkelbeleving. Het interieur van de winkel is geïnspireerd op urban lifestyle. Je vindt hier objecten uit sportzalen en de paskamers zijn voorzien van locker doors. Zo krijg je het gevoel dat je al in de sportschool bent.

Wegens groot succes is Hunkemöller van plan om HKMX als aparte keten uit te rollen met de ambitie om binnen vijf jaar 50 HKMX winkels te openen.

© Hunkemöller
© Hunkemöller
© Hunkemöller
© Hunkemöller
© Hunkemöller