Jordan: een ode aan de basketbalcultuur

Streetwear brand Jordan opent in Milaan hun eerste flagshipstore. In de winkel komt de heritage van het merk tot leven, terwijl ze een ode brengen aan de basketbalcultuur. Als loveable brand zet Jordan merkbelevenis neer en vormt de store een ontmoetingsplek voor de Jordan-community.

06.03.2023 | ... x bekeken

© TDM.SPACE
© TDM.SPACE
© TDM.SPACE

Loveable brand

Jordan World of Flight kan gezien worden als een nieuw startpunt van de toekomst van Jordan. De afgelopen jaren is het merk enorm gegroeid en vandaag de dag winnen de populaire (Air) Jordan-sneakers het hart van velen. Het merk is gegroeid tot een ‘loveable brand’ waarmee consumenten zich graag willen identificeren. Dit succes wordt bezegeld met de opening van de World of Flightinkel, wat naast een plek om het succes te eren, ook een plek is om een ode te brengen aan de roots van het merk.

Een eerbetoon aan MJ

De geschiedenis van de iconische basketbalcarrière van Michael Jordan zelf, vind je uitgebreider terug in de Member’s Lounge: een loungeruimte, volgehangen met posters, foto’s en MJ memorabilia, waar streetwearliefhebbers, Jordan-sneakerfans en MJ-historici worden uitgenodigd om achterover te leunen in de grote ovale bank en de muren te bekijken.

Plek voor de community

Deze lounge fungeert dus ook als ontmoetingsplek voor de MJ-community. Dit linkt aan de retailtrend community building: het creëren van online- én ofline plekken waar fans van het merk samen kunnen komen en de verbinding kunnen aangaan. De lounge is namelijk toegankelijk voor iedereen die de winkel bezoekt. De échte fans – Nike members – krijgen de mogelijkheid tot meer exclusiviteit. In deze lounge worden naast workshops voor het personaliseren van items georganiseerd ook speciale Nike Member-evenementen alleen voor leden georganiseerd. Heb je exclusieve sneakers kunnen bemachtigen? Dan mag je deze als member ophalen bij een apart loket.

© TDM.SPACE
© TDM.SPACE
© TDM.SPACE
© TDM.SPACE