KPN

Alle contactmomenten met de klant geïntegreerd

KPN heeft in april een nieuw retailconcept geïntroduceerd voor zowel de winkel in Den Haag als in Haarlem en integreert daar de online-, instore- en telefonische contactmomenten met de klant. Met dit nieuwe concept wil de telecomretailer inspelen op de wensen van de huidige consument. Zo hebben KPN klanten aangegeven dat ze KPN producten willen aanraken en ervaren.

03.06.2015 | 1830 x bekeken

Focusverschuiving van productgericht naar beleving en service

De winkel is opgebouwd uit zones waarin klanten onder andere kunnen internetten, bellen en interactief televisie kijken. Om de zones heen zijn ‘smart walls’ heen gezet. Deze schermen zijn voorzien van een technologie die reageert op beweging van de bezoeker. De schermen vormen tevens een touchscreen met een oppervlakte van meer dan 25 vierkante meter.

Verder zijn de winkels voorzien van een wachtrijmanagementsysteem. Dit houdt in dat klanten bij binnenkomst via een touchscreen aan kunnen geven waarvoor zij komen. Aan de hand van de ingevoerde gegevens print het systeem een kaartje met een indicatie van de wachttijd. Vervolgens hoeft de klant niet in de rij te gaan staan en kan de klant zich alvast oriënteren. Want door de ingebouwde chip in het kaartje weet een winkelmedewerker welke bezoeker aan de beurt is en waar deze zich bevindt.