In de winkel zijn ervaringsgerichte en interactieve elementen toegevoegd, waarmee de smaak- en visuele ervaring centraal staat. Zodra je naar binnenloopt lijkt het erop alsof links van je de bekende Mbahn trein van Berlijn uit de muur rijdt. Als je naar achteren loopt kom je in de M&M’s Sweet Moves ruimte. Dit is een ruimte waarin digitale activatie centraal staat. Daar ga je in één van de bollen staan, waar je door middel van beweging je persoonlijkheid op een scherm uitdrukt in kleur, geluid en beweging.
In het midden van de winkel staat de trap waarmee je naar de eerste en tweede verdieping loopt. Elke trede heeft een andere kleur van de M&M snoepjes. Aangekomen op de eerste verdieping zie je de bekende Wall of Chocolate, een muur vol met alle verschillende M&M’s. Daarnaast kun je hier ook je eigen M&M’s ontwerpen. Als je verder loopt naar de tweede verdieping kom je terecht bij het allereerste M&M Café. Je kunt hier M&M drankjes, koekjes en ijsjes bestellen. Je favoriete M&M smaken kun je zelfs mixen tot een gepersonaliseerd ijsje. Vervolgens wordt het ijsje gemaakt in de vorm van een grote M&M. Geïnspireerd op de Berlijnse Muur zie je op deze verdieping ook een graffiti muur, om de perfecte foto te maken in stijl bij het merk. Je kunt ook een foto maken in de Karaoke Garden, een plek passend bij de Berlijnse karaoke cultuur. In de winkel is zelfs een dakterras. Met het winkelconcept wil M&M een glimlach op je gezicht toveren. Het merk vindt dat fun de krachtigste manier is om in verbinding te komen met elkaar.