PUMA

Sport, lifestyle & technologie

PUMA heeft aan Fifth Avenue in New York een nieuwe flagshipstore van 1.700 m2 geopend. Hiermee laat het relatief kleine Duitse sportmerk zien dat het goed gaat, dat het merk groeit en een plek in durft te nemen naast grote spelers als Nike en Adidas. Er is van alles te beleven in de winkel. Naast de enorme collectie kleding, schoenen en merchandise vind je er ook drie interactieve sportzones, smart mirrors, een customization studio en een koffiebar.

02.09.2019 | 139 x bekeken

Interactieve sportbeleving

In de winkel vind je naast een uitgebreide lifestyle collectie voor mannen, vrouwen en kinderen ook vier aparte sportafdelingen: autosport, voetbal, basketbal en golf.

Autosport
PUMA heeft een langdurige relatie met autosport. Het is dan ook logisch dat daar veel aandacht aan wordt besteed in de winkel. Autosportfans kunnen in een professionele F1-racesimulator door de straten van New York racen, waarbij de race start en eindigt in de flagshipstore. De simulatoren zijn hetzelfde als waar Lewis Hamilton en Max Verstappen in trainen.

Voetbal
In de PUMA Skill Cube test je je nieuwe voetbalschoenen.  Deze voetbalsimulator bootst het voetbalveld van het San Siro stadion van AC Milan na, waarvan PUMA sinds 2018 kledingsponsor is. Je wordt virtueel gecoacht door bekende AC Milan-spelers.

Basketbal
PUMA heeft in 2018 met groot succes de basketbalmarkt opnieuw betreden. Basketbal is razend populair in Noord-Amerika en is daarom ook een belangrijke investeringsmarkt voor PUMA. In de flagshipstore vind je een uitgebreide basketbalzone met een groot aanbod basketbalproducten, met name op de schoenenafdeling. Via QR-codes die aan de schoenen hangen krijg je via je smartphone meer informatie en kun je de schoenen bestellen. Op een groot scherm worden basketbalwedstrijden uitgezonden en kun je met andere klanten de populaire NBA 2K game spelen.

Golf
Op de golfafdeling vind je een uitgebreide collectie aan kleding, schoenen en merchandise.

Customization
In de PUMA x YOU studio geef je jouw PUMA kleding, schoenen en accessoires een persoonlijke look. Je kunt kiezen uit een breed scala aan materialen en technieken, zoals patchen, verven, hightech 3D-breien en laserdruk. Om de twee weken vind je andere designers in de PUMA x YOU studio die je helpen met het ontwerpen en customizen van jouw nieuwe aanwinsten.

PUMA laat met deze flagshipstore zien dat ze de Noord-Amerikaanse markt serieus nemen en in willen spelen op de specifieke behoeften van deze markt. Ook dient de nieuwe flagshipstore voor PUMA als testterrein om te kijken wat wel en niet werkt.