Een unieke merkbeleving bij House of Rituals

Rituals heeft in oktober 2020 de grootste winkel wereldwijd geopend: ‘House of Rituals’ waarmee de retailer zijn twintigjarig bestaan viert. De winkel telt 1900 vierkante meter verdeeld over vier verdiepingen. Met deze winkel wil Rituals de bezoekers onderdompelen in een unieke merkbeleving met geurervaringen voor lichaam en geest. Daarnaast zijn er nieuwe, premium collecties te vinden die exclusief verkrijgbaar zijn in House of Rituals.  

11.11.2020 | 230 x bekeken

© Michael van Oosten
© Rituals
© Michael van Oosten
© Michael van Oosten
© Michael van Oosten

Het nieuwe Rituals-concept

Begane grond
Op de begane grond is er volop aandacht voor de geliefde Rituals-collecties die klanten kunnen uitproberen. De producten worden gepresenteerd in een Instagram-waardige omgeving. Daarnaast is op de begane grond restaurant Rouhi te vinden, wat ‘my soul’ betekent. Rouhi is de plek waar je volgens Raymond Cloosterman ‘food for your soul’ kunt vinden. Verrassende smaken, texturen en geuren die de zintuigen prikkelen en die geïnspireerd zijn door culinaire ontdekkingen in Azië. Het restaurant opent zijn deuren wanneer de overheidsmaatregelen dit toelaten.

Eerste verdieping
De eerste verdieping biedt ruimte voor innovatieve en exclusieve collecties van Rituals. Zo is er The Mansion Collection, een geheel nieuwe collectie die de geurervaring naar een hogel level tilt. De collectie bevat geurkaarsen en diffusers met geurstokjes. Er is keuze uit drie verschillende flesjes die verkrijgbaar zijn in diverse kleuren. De flesjes kunnen worden gevuld met één van de negen geuren uit de Private Collection. Daarnaast is er een collectie met exclusieve kaarshouders met bijzonder design waarmee je je favoriete geurkaars uit de Private Collection kunt combineren. Op de eerste verdieping kun je ook terecht voor een persoonlijk parfum, die je kunt creëren bij de parfumbar met een ervaren geursommelier. In drie stappen stel je eenvoudig je eigen parfum samen. Naast een bijzondere geurbeleving is op de eerste verdieping ook ruimte voor sieraden en home-producten; van luxe bedlinnen en kleding tot kussens en handdoeken.

Tweede en derde verdieping
In de zomer van 2021 worden de tweede en derde verdieping geopend; op deze verdiepingen mogen klanten een ware body- en mindspa verwachten.

 

© Chantal Arnts
© Chantal Arnts
© Michael van Oosten