Sweetgreen

‘Farm to table’-restaurant

Het concept van Sweetgreen is bedacht door drie studenten van Georgetown University. Tien jaar geleden investeerden zij in een pand van 52 m2 in het Amerikaanse Georgetown. Inmiddels heeft het merk zeker 70 locaties in de Verenigde Staten veroverd. Onlangs opende Sweetgreen zijn grootste ‘farm to table’-restaurant in Georgetown met extra zitplaatsen en ‘online order pick-ups’. Eyecatcher is de open keuken waarmee het merk laat zien wat er in het voedsel zit, waar het vandaan komt en hoe het wordt bereid.

27.10.2017 | 3190 x bekeken

‘Real food’

Sweetgreen is dé bestemming voor simpel, seizoensgebonden en gezond voedsel. Het merk gelooft dat de keuzes over wat we eten, waar het voedsel vandaan komt en hoe het voedsel is bereid directe impact hebben op de gezondheid van een individu, community en omgeving. Daarom bouwt Sweetgreen aan een community die real food ondersteunt.

Sweetgreen’s missie is het verbinden van consumenten aan real food. Het merk voelt zich verantwoordelijk voor het beschermen van de toekomst van real food. Er wordt dan ook uitsluitend met biologische ingrediënten van lokale boeren gewerkt. Sweetgreen is daarmee een cruciale schakel tussen boeren en consumenten.

Fotografie door Rey Lopez/Eater DC (www.underabushel.com) en Sweetgreen.